اجتماعی و فرهنگی

توضیح وزیر ارتباطات درباره افزایش قیمت تلفن

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمود واعظی  در پاسخ به اعلام نشدن زمان اعمال تعرفه‌های جدید تلفن ثابت گفت: پس از تصویب تعرفه‌های پیشنهادی تلفن ثابت این ارقام از اول مردادماه ابلاغ شد، اما درباره اطلاع‌رسانی در این باره، ما از ماه رمضان تعرفه‌های جدید را اعلام کرده و گفته بودیم که به محض تصویب تعرفه‌های پیشنهادی، آنها را ابلاغ و اجرایی خواهیم کرد. اواخر تیرماه نیز این تعرفه‌ها مصوب و پس از آن به شرکت مخابرات ابلاغ شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در عین حال تاکید کرد: در گذشته ما روی هیچ موضوعی تا این اندازه بحث نکردیم و این تغییرات را خیلی روشن توضیح دادیم.

او همچنین تاکید کرد: آنچه برای مردم مهم است قیمت اینترنت است. زمانی یک ساعت مکالمه با تلفن ثابت ۱۸۰ تومان بود که حال این رقم به ۲۷۰ تومان رسیده است.

وی درباره تغییر تعرفه خرید هر خط تلفن ثابت اظهار کرد: همان طور که پیش از این هم اعلام کرده بودیم، هزینه واگذاری هر خط تلفن ثابت ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که از این رقم ۱۰۰ هزار تومان هنگام خرید و مابقی آن در اقساط ۳۶ ماهه پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، طی‌ماه‌های گذشته بحث لزوم افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت مطرح شد و پس از بررسی این موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اینگونه اعلام شد که در صورت تصویب دولت هزینه هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت با افزایش ۵۰ درصدی مواجه شده و از دقیقه‌ای ۳۰ ریال به ۴۵ ریال خواهد رسید.

همچنین اینگونه عنوان شد که با پیشنهاد مخابرات مبنی بر افزایش قیمت یک خط تلفن ثابت به ۲۵۰ هزار تومان موافقت نشده و قرار بر آن است که در صورت تصویب، مشترکان ۱۰۰ هزار تومان هنگام خرید خط پرداخت کرده و ۱۰۰هزار تومان باقی مانده را هم طی ۳۶ مرحله در قالب قبض‌های تلفن ثابت خود بپردازند.

اما با این وجود پس از تصویب این پیشنهادات در دولت و ابلاغ آنها به شرکت مخابرات، توضیحی درباره اجرایی شدن آنها ارائه نشد و اطلاع رسانی‌های مربوطه صورت نگرفت تا اینکه ۱۰ روز پس از اجرایی شدن تعرفه‌های جدید، در نشستی خبری اینگونه اعلام شد که تعرفه‌های جدید از ۱۰ روزقبل ابلاغ و اجرایی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا