اجتماعی و فرهنگی

انهدام ۲۶ باند سرقت در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار عباسعلی محمدیان با اشاره به عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی در ۴۸ ساعت گذشته اظهار داشت: همانطور که به مردم قول داده بودیم عملیات‌های پلیس برای دستگیری سارقان استمرار خواهد داشت و در جدیدترین عملیات طی ۴۸ گذشته ۱۱۳ سارق که مرتکب سرقتهای مختلف شده بودند دستگیر شده اند.

وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه‌های این سارقان مقدار قابل توجهی اموال سرقتی کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه ۷۲ نفر از این سارقان سابقه دار هستند، عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ نفر از مالباختگان شناسایی شده و آنها در مواجهه حضوری با سارقان، دزدان اموال خود را شناسایی کرده اند. این سارقان در قالب ۲۶ باند فعالیت می کردند.

محمدیان با اشاره به شگرد اعضای یکی از این باندها گفت: این مجرمان شبانه به مغازه‌ها دستبرد می زدند که کارآگاهان پلیس آگاهی آنها را با اشراف اطلاعاتی چند ساعت پس از آخرین سرقت خود دستگیر کردند.اموال سرقتی درخودروی سارقان کشف و تحویل مالباخته شد که این اقدام تأثیر خوبی درمحل سرقت و اطمینان شهروندان به پلیس داشت.

رئیس پلیس آگاهی تهران تأکید کرد: برای تمام سارقان دستگیر شده از سوی قضات قرارهای سنگین صادر شده و مجازات سختی در انتظارشان خواهد بود.

وی سن مجرمان دستگیر شده را ۱۸ تا ۳۴ سال عنوان کرد و افزود: ۱۲ مالخر و دو زن درمیان دستگیرشدگان هستند. همچنین ارزش اموال کشف شده تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

محمدیان زورگیری، کیف قاپی، سرقت مغازه و منزل را از مهمترین جرائم ارتکابی از سوی این متهمان اعلام کرد و افزود: این مجرمان طی سه ماه گذشته و درنقاط مختلف تهران بخصوص مناطق مرکزی سرقتهای خود را مرتکب می شدند.

وی در پایان با هشدار به شهروندان اظهار داشت: در پرونده های سرقت منزل اغلب سارقان بین ساعت ۸ تا ۹ شب سرقتهای خود را انجام می دهند زیرا در این ساعت خیابانها شلوغ بوده و کسی به آنها شک نمی کند. این دزدان اغلب از طریق بالکن به طبقات همکف و اول دستبرد می زنند که با توجه به شگرد دزدان از شهروندان می خواهیم در زمان ترک خانه از بسته بودن پنجره ها مطمئن شوند و تمام چراغ های خانه را خاموش نکنند. همچنین هنگام صحبت با تلفن همراه مراقب اطراف خود بوده تا دردام موبایل قاپان گرفتار نشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا