شورای شهر

تقویت حوزه گردشگری، اولویت‌های شهر تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  شهرام گیل‌آبادی در نشست خبری تهران ۲۳۰ که به مناسبت دویست‌وسی‌امین سالگشت انتخاب تهران به‌عنوان پایتخت برگزار شد، گفت: یکی از جدی ترین کارها در زمینه شهرگردی این است که مردم بدانند کجا زندگی می کنند و با چه هویتی به لحاظ مکانی روبه‌رو هستند و این هویت چه کارکردی در فخر زیستی آنها دارد.

وی افزود: فخر اجتماعی به‌دست نمی‌آید، مگر اینکه فرد بداند کجا زندگی می کند و این زیست اجتماعی چه پیشینه‌ای دارد. این نقطه، نقطه‌ای است که تمام دنیا از آن بهره می گیرد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران ادامه داد: فخر مردم بسیاری از کشورها به تصویری است که از خودشان به دنیا ارائه می‌دهند. کشوری مانند آمریکا با مشکلات متعددی روبه‌رو است. پیشینه تاریخی آن هم با ایران قابل مقایسه نیست، اما تلاش کرده تا تصویری از خودش به دنیا نشان دهد که به آن ببالد.

گیل‌َآبادی با بیان اینکه ایران جزء پنج کشوری است که از نظر پتانسیل گردشگری در قله قرار دارد، گفت: اما از نظر بهره‌برداری، ضعف بسیار داریم و به لحاظ بهره‌برداری از این پتانسیل‌ها به روایت آمارهای مختلف در جایگاه ۸۰، ۹۰ و صدم دنیا هستیم. یعنی به اندازه پتانسیلمان نتوانستیم کار کنیم و تصویری بسازیم که می تواند آورده‌های بسیاری داشته باشد.

وی تاکید کرد: این فخر هویتی را نتوانستیم تبدیل به تصویر کرده و از آن بهره‌برداری کنیم.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان این مطلب که یکی از اولویت‌های شهر تهران، حوزه گردشگری است، گفت: یکی از اقدامات ما فرخوان برای حضور نخبگان بود تا درباره گردشگری و شهرگردی تهران بحث کنند، ایده بدهند و حرکتی جدی را آغاز کنند.

گیل‌آبادی افزود: تهران به عنوان موزه بزرگ تاریخی، اجتماعی و شهری قلمداد می شود. ۷ هزار سال سابقه دارد و ۲۳۰ سال سابقه پایتخت بودن. متاسفانه منابع بسیاری را به دلیل غفلت از دست دادیم، اما باید تلاش کنیم باقیمانده میراث را حفظ و معرفی کنیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا