شورای شهر

مدیریت شهری مسئول جانمایی آنتن های مخابراتی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مهدی چمران در دویست و هشتادمین جلسه شورا با اشاره به تصمیم گیری هیات دولت مبنی بر واگذاری اختیار جانمایی و بررسی آنتن ها و دکل های مخابراتی به وزارت فناوری ارتباطات و اطلاعات ،گفت: این وظیفه از وظایف مدیریت شهری است و ما در شورای اسلامی شهر تهران حساسیت فراوانی پیرامون این موضوع داشتیم و مصوبات گوناگونی نیز در این زمینه به تصویب رساندیم که در شورای سوم یکی از این مصوبات عملیاتی شد.

 

وی ادامه داد : با این وجود بر طبق تصمیمات هفته گذشته هیات دولت می خواهند این اختیار را از شورا بگیرند و به وزارت مربوطه تفویض کنند . حال آنکه جانمایی و نظارت بر نصب این دکلها و آنتن ها وظیفه مدیریت شهری است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در این جلسه به ذکر وقایع تاریخی ایام هفته نیز پرداخت و گفت: روز گذشته مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) بود ، امامی که احیا گر مکتب شیعه جعفری است ، امامی که توانست در احیای تفکر و روایات شیعی تحولی شگرف به وجود اورد و شاگردان زیادی تربیت کند. 

چمران در ادامه به روز جهانی اهدای خون و نیز سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری در ۹ مرداد ۱۲۸۸ اشاره کرد و این ایام را گرامی داشت.

گرامی داشت روز جهانی تغذیه با شیر مادر نیز موضوع دیگری بود که ریاست شورای اسلامی شهر تهران به آن اشاره داشت. 

در ادامهاین جلسه احمد دنیا مالی، گفت : امروز کشور ما قربانی تروریست است و جالب آنکه کشورهایی که مدعی آزادی و پاسداری از آزادی در دنیا هستند ، منافقین را در کشورشان پناه می دهند و به آنان فضای فعالیت برعلیه ما می دهند تا توطئه های تروریستی خود را عملی کنند. 

وی ادامه داد: در این شرایط ما باید هر چه بیشتر وحدت جمعی داشته باشیم و سخنان مقام معظم رهبری را جدی بگیریم چرا اختلافات بین ما حوزه عمل دشمنان را گسترده تر خواهد کرد.

دنیا مالی یادآور شد: روزهای اول انقلاب هم به گونه ای بود که دشمن می خواست از انشقاق نیروهای ما بیشترین بهره را ببرد اما وحدت مردم و نیروهای مردمی باعث شد این خیال دشمن نیز نقش بر آب شود. 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از تذکر خود به تخلفات حوزه سایبری اشاره کرد و گفت : حوزه سایبری یکی از حوزه های آسیب پذیری است که امنیتی روانی جامعه را مورد تهدید قرار داده است به گونه ای که تخلفات در این حوزه ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است. 

دنیا مالی تصریح کرد: متاسفانه تهران یکی از شهر های آسیب پذیر در بین شهر های کشور است که به نظر من هر چه زودتر باید مسئولان ذی ربط در این موضوع به صحن شورا دعوت شوند و پاسخگوی دغدغه های مردم باشند. 

وی ادامه داد: امروزه فضای مجازی و دنیای سایبری یک آسیب بزرگ در بین مردم است که به ویژه برای نسل نوجوان و جوان ما یک تهدید به شمار می آید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا