اجتماعی و فرهنگی

آمارهای تکان دهنده در خصوص اعتیاد زنان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین زهره الهیان در ارتباط با رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: اعتیاد ابعاد مختلف و پیچیده‌ای دارد و امروزه مردم زیادی را در سراسر جهان درگیر کرده است. همچنین موضوع مواد مخدر بلای خانمان‌سوزی است که امروز گریبانگیر جوانان و خانواده‌ها در کشور ما نیز شده و حتی زنان و دختران هم از ابتلا به آن مصون نیستند.

وی افزود: آمارهای هشداردهنده‌ای در مورد اعتیاد زنان داریم که متأسفانه رو به افزایش است و باید در این زمینه یک حرکت جدی جهادی صورت گیرد.

قائم‌مقام گروه آینده‌نگری سلامت فرهنگستان علوم پزشکی گفت: اگر نگاه دولت عزم جهادی نباشد متأسفانه در کنار این آسیب اجتماعی قربانی‌های زیادی می‌دهیم.

الهیان با تأکید بر اینکه مسئولین حتماً باید به صورت چندجانبه برنامه‌های جدی را در این زمینه دنبال کنند، گفت: یکی از بحث‌های مهم و کلیدی جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتی است که عوارض آن چندین برابر خطرناک‌تر از نوع سنتی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از زنان به بهانه لاغری و زیبایی در محافل خصوصی و آرایشگاه‌ها به دلیل عدم آگاهی درگیر اعتیاد می‌شوند، گفت: مصرف ناآگاهانه مواد مخدر در زنان یکی از آمارهای افزایش اعتیاد در میان آنها است که رسانه‌ ملی و سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید برنامه‌های ویژه آموزشی برای خانواده‌ها به ویژه زنان برگزار کنند.

قائم‌مقام گروه آینده‌نگری سلامت فرهنگستان علوم پزشکی اضافه کرد: برای پیشگیری از قاچاق مواد مخدر ناجا، مرزبانی، وزارت کشور، دولت و … باید برنامه‌های جدی داشته باشند و از لحاظ قضایی نیز بازنگری در قوانین انجام شود.

الهیان همچنین تأکید کرد: رویکرد مردم و مسئولین نسبت به فرد معتاد باید به صورتی باشد که کمک کند این فرد بتواند از منجلاب اعتیاد بیرون آید و حمایت‌های اجتماعی لازم نیز از معتادان بهبود یافته صورت گیرد تا شاهد بازگشت مجدد آنها به چرخه اعتیاد نباشیم.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با رویکرد اجتماعی شدن در کشور بتوانیم بر اعتیاد و بسیاری از مشکلات ناشی از آن فائق آییم وهرچه بیشتر شاهد شکوفا شدن جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا