اجتماعی و فرهنگی

قزوین، پایلوتی برای سازمان جهانی اسکان بشر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سیدمحمد مجابی معاون سازمان محیط زیست کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان با اشاره به لزوم ارزیابی محیط زیستی برای انجام کلیه فعالیت‌های اجرایی اظهار کرد: نظارت محیط زیستی بر فعالیت‌های اجرایی، ‌ از استقرار تا بهره‌برداری از این فعالیت‌ها را بر اساس اصول پیش می‌برد.

وی تصریح کرد: درخصوص حمایت از محیط‌بانان لایحه‌ای به مجلس تقدیم خواهد شد که پیش نویس آن به دولت تحویل داده شده و در حال بررسی است.

مجابی با اشاره به مفاد این لایحه گفت: حمایت‌های درمانی، مالی، ‌تشدید مجازات برای متخلفان و متعرضان به محیط زیست و محیط‌ بانان از جمله مفاد این لایحه است.

معاون سازمان محیط زیست کشور ضمن اشاره به همدلی و همکاری مدیران استانی برای ارتقاء سطح استان قزوین در زمینه‌های اقتصادی، ‌ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خاطر نشان کرد: در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام قزوین همواره جزء استان‌هایی است که برنامه‌ریزی دقیقی برای امور استان دارد.

وی افزود: علاوه بر این قزوین از سوی سازمان جهانی اسکان بشر به عنوان پایلوت و الگو انتخاب شده است و این انتخابی است که هر ۲۰ سال یک بار بر اساس سیاست‌های سکونتگاهی اتفاق می‌افتد؛ که البته اقدامات زیادی باید برای شکوفایی شهری قزوین اتفاق بیفتد تا در رتبه‌بندی جهانی این شهر که حالا به عنوان پایلوت مطرح شده است در جایگاه مناسبی قرار بگیرد.

کلیه واحدهای تولیدی موظفند در حوزه محیط زیست هزینه کنند

مجابی با اشاره به قانون وصول درآمدهای دولت بیان کرد: بند دال ماده ۴۵ قانون وصول برخی درآمدها و هزینه‌ها که در دولت قبل متوقف شده بود مجدداً در یک دوره دو ساله وارد بحث شد و براساس آن تکلیفی برای تمام واحدهای تولیدی ایجاد شده است.

این مقام مسئول گفت: بر اساس این تکلیف تمام واحدهای تولیدی موظف هستند یک در هزار فروش خود را در حوزه محیط زیست هزینه کنند؛ که نظارت بر این نحوه عملیاتی بر عهده استانداری‌ها است و این موضوع تا هفته آینده به امور مالیاتی ابلاغ خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: سازمان محیط‌ زیست تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد و از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند تا محیط زیستی پویا و سالم داشته باشیم و به امید خدا در این راه موفق خواهیم بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا