شورای شهر

نامه دو هزار شهربان به شورای شهر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  متن کامل این نامه سرگشاده که به امضای ٢ هزار نفر مأمور انضباط شهری (معبربان، شهربان و حریم بان) رسیده، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ریاست و اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران

خدای منان را شاکریم که توفیق خدمتگزاری به مردم نجیب، شهیدپرور و فهیم اُمّ القرای جهان اسلام، شهر بزرگ تهران، را به ما عطا فرموده و قانون نیز، رسالت خطیر دفاع از حقوق شهروندی را با برقراری انضباط شهری در حوزه های رفع سدمعبر، تخلفات ساخت و ساز و جمع آوری شبه متکدیان بر عهده ما نهاده است.

بی تردید، برقراری انضباط شهری با توجه به پیچیدگی های موجود در رفتار افراد و گروه های قانون شکن و اغراض سیاسی و منافع غیرقانونی کسانی که نفعشان در بی قانونی است، نیازمند فرهنگسازی، حمایت قضایی و تبیین ضرورت، ابعاد و منافع آن برای افکار عمومی شهروندان است. طی مدتی که توفیق خدمتگزاری در این عرصه نصیب ما شده است و به طور ویژه در حدود یکسال اخیر، متاسفانه با انواع خشونت از سوی قانون شکنان و اقسام بی مهری، سیاسی کاری، غرض ورزی، کوه سازی از کاه، هجمه های تبلیغاتی و حاشیه سازی از سوی برخی جریان های سیاسی خاص روبرو بوده ایم که به انحای گوناگون و با تخریب های مستمر، تلاش کرده اند با ممانعت از اجرای طرح انضباط شهری و قوانین مربوطه، منافع سیاسی و اقتصادی خویش را تامین نمایند؛ در این میان، رسانه های معاند بیگانه هم به یاری حامیان قانون شکنی شتافته اند که حمایت این رسانه ها جای تأمل و واکاوی دارد.

در این میان و با وجود جوسازی های سهمگین و مستمر، نیروهای انضباط شهری، مظلومانه فقط به انجام وظایف محوله پرداخته اند و سهم خانواده های ما اضطراب، نگرانی و فشارهای روانی بوده است. در طول این مدت، بارها با فحاشی، قمه کشی و چاقوکشی بساط گستران و متخلفان ساخت و ساز مواجه شده ایم که منجر به مجروحیت های شدید تعدادی از نیروهای انضباط شهری شده است. گستره خشونت و جسارت قانون شکنان و اراذلی که چوب حراج به معابر عمومی زده اند و درآمدهای کلان به جیب می زنند و به پشتوانه جوسازی های برخی جریانات سیاسی خاص و نیز حمایت احساسی طیفی از شهروندان، جسورتر شده اند تا جایی است که تقریباً تمامی نیروهای انضباط شهری، حداقل یکبار مورد حملات فیزیکی خشن قانون شکنان قرار گرفته اند! تاسف بارتر و شگفت انگیزتر اینکه، غرض ورزان سیاسی، با وجود آگاهی از ماهیت خشونت طلب قانون شکنان که توسط اراذل و اوباش هدایت می شوند، ناجوانمردانه، لقب "اراذل و اوباش" را برای مأموران انضباط شهری به کار می برند که این اقدام هدفمند، در سطح کلان، توهین به قانون و نهادهای قانونگذار است.

بی تردید، ضرورت برقراری انضباط شهری مانند ضرورت وجود خون در رگ هاست و فقدانش، به آنارشیسم و هرج و مرج شهری منتهی می شود که خسران بزرگی برای شهروندان و شهر است و قطعاً بی نظمی، هرج و مرج و قانون شکنی شایسته اُم القرای جهان اسلام نیست. اکنون و در شرایطی که هجمه گران و سیاسی کاران در حاشیه سازی، کارد را به استخوان رسانده اند از ریاست و اعضای محترم شورای شهر تهران که منتخبان مردم عزیز هستند تقاضامندیم که در حمایت از انضباط شهری، مجدانه در مسیر رفع خلأهای قانونی از طریق نهاد شورای اسلامی شهر و نیز مجلس شورای اسلامی تلاش نموده و از انضباط شهری و مأموران اجرای قانون در شهر، رفع مظلومیت نمایند.

در پایان از ریاست و یکایک اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران که با تصویب اساسنامه شهربان، گام بزرگی در جهت تقویت انضباط شهری برداشتند و اقدامی ماندگار برای تعالی شهر تهران از خود به یادگار گذاشتند صمیمانه سپاسگزاریم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا