اجتماعی و فرهنگی

ضرورت نیاز سنجی در ثبت سمن ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سیدمصطفی موسوی به خبرنگار ما گفت اگر اولویت های دستگاه های اجرایی مشخص شود می توان با وضع موجود سمن های استان و چگونگی ارتباط آنها و هم افزایی هریک اظهار نظر کرد.

موسوی ضمن ابراز امیدواری از ایجاد چارچوب تعامل سمن ها با شهرداری اضافه کرد در حال حاضر با تصویب سند تعامل و همکاری سمن ها و مدیریت شهری، تمامی سمن هایی که قصد فعالیت در حوزه شهری داشته باشند به راحتی میتوانند با شهرداری ارتباط گرفته و از امکانات موجود آن بهره مند شوند. 
وی با بیان اینکه اعتماد رکن اصلی همکاری دوطرفه است 
افزود: خوشبختانه با جلسات متعدد و همکاری هایی که میان سمن ها و شهرداری اتفاق افتاد، شهرداری و شورای اسلامی شهر نگاه مثبتی به همکاری با سمن ها دارند سمن ها نیز جهت همکاری با ایشان اعلام آمادگی کرده اند.
موسوی ادامه داد کمیته هماهنگی سمن های مدیریت شهری متشکل از نمایندگان شهرداری، شورای اسلامی شهر، فرمانداری و سازمان های مردم نهاد است که زمینه همکاری را تسهیل کرده است.
این عضو شورای مرکزی سمن های استان ضمن اشاره به تعدد و تنوع ماموریت های شهرداری اضافه کرد نیاز است در ثبت سمن ها اولویت های جامعه نیاز سنجی شده و سمن هایی که متناسب با نیاز جامعه ثبت می شوند از حمایت بیشتری برخوردار باشند. 
مسوول کمیته سمن های مدیریت شهری با تاکید بر ضرورت حفظ استقلال سمن ها بیان داشت سمن ها بازوان مردم هستند و دولت نیز خادم مردم، بنابراین همکاری این دو نهاد مردمی در راستای ارتقاء شاخص های توسعه یافتگی امری ضروری و حرکتی روبه جلوست.
موسوی در پایان گفت: خدمت به مردم موهبتی است الهی که خداوند متعال فقط به بندگان خاص خود عطا میکند و مجموعه سمن ها نیز قدر این موهبت الهی را میدانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا