شورای شهر

آیا دولت به تعهدات خود عمل کرده است؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  ابوالفضل قناعتی در واکنش به صحبت‌های رئیس جمهور در همایش شوراها و شهرداران، اظهار داشت: یک مدیر آن هم در جایگاه ریاست جمهوری باید در جمع افرادی که از خارج از کشور آمده‌اند،‌ حفظ آبرو کند و مسائل درونی کشور به بیرونی‌ها نگوید.

 
وی با بیان اینکه حرکت رئیس جمهور یک نوع خودزنی بود، گفت:‌ ابتدا باید سؤال شود که چرا برای اداره کلانشهری مثل تهران شهرداران قبلی و فعلی مترصد یک سری ساخت و سازها و کسب درآمد از این محل هستند.
 
قناعتی تصریح کرد: آیا همین دولت که انتقاد می‌کند به تعهدات خود عمل کرده است؟ آیا دولت به تفاهمنامه‌هایی که با سازمان مدیریت شهری به امضا رسانده،‌ عمل کرده است؟ نمی‌خواهم بگویم چون عمل نکرده است ما باید تخلف کنیم.
 
این عضو شورای شهر ادامه داد:‌ در ساختمان‌سازی‌ها قانونی داریم که در هر پهنه‌ای خط آسمان ساختمان‌ها تا چه اندازه بالا بیاید و این موضوع در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسیده که دولتی‌ها در آن حضور داشتند، اگر یک ساختمانی بالاتر از طرح تفضیلی ساخته شده باشد، در کمیسیون ماده ۵ مطرح شده است.
 
وی افزود: در این کمیسیون ۸ نفر دولتی هستند و تنها یک نفر شهری است اگر اشتباهی صورت گرفته رئیس جمهور باید گوش آن ۸ نفر را بپیچاند.
 
قناعتی با تأکید بر اینکه نباید اینگونه موضوعات در جمعی مطرح شود که محرم ما نیستند،‌ افزود: با این کار ارمغانی که میهمانان خارجی با خود می‌برند، اختلاف بین مسئولین نظام است که این اصلاً به نفع کشور نیست.
 
رئیس شورای شهر با تأکید بر اینکه اگر قصوری هم وجود دارد متوجه دولت است،‌گفت:‌ من اینگونه صحبت‌ها را در شأن و مقام کشوری نمی‌بینم و ریئس جمهور با به مودت، دوستی، قانون و مصوباتی که از قبل داشتند دعوت می‌کنم.
 
قناعتی ادامه داد:‌ رئیس جمهور که به حمل و نقل ریلی توصیه کرده چقدر در این زمینه کمک کرده است؟ هر یک کیلومتر خط ریلی ۲۵۰ میلیارد هزینه دارد، ما برای هزار واگنی که برای خط ۳، ۶ و ۷ نیاز داریم ۶ هزار میلیارد کمک می‌خواهیم رئیس جمهور چقدر کمک می‌کند؟ حداقل اگر کمک نمی‌کنید مشکلات بانکی را حل کنید و یا جلوی سیستم اداری را باز کنید.
 
وی تصریح کرد: ۴۰ درصد جرائم خودروها برای شهرداری است اما یک ریال آن را به ما نداده‌اند آن وقت اینگونه مسائل را مطرح می‌ کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا