اجتماعی و فرهنگی

بدهی ۴ هزار میلیاردی بیمه سلامت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  بهمن برزگر اظهار کرد: وظیفه اصلی نهاد بیمه، تامین مالی هزینه‌های درمانی بیمه شده و کاهش ریسک بیماری فرد است.

 

وی با بیان اینکه از افراد حق بیمه دریافت می‌کنیم و در مقابل نیز زمان بیماری بخش اعظم هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنیم، افزود: بیمه سلامت ۴۰ میلیون نفر بیمه شده دارد و چهار گروه کارکنان دولت، روستائیان، مشمولان بهزیستی و کسانی‌که توسط هیچ نهادی بیمه نیستند را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت مبتنی بر برنامه پنجم توسعه است که افراد بدون بیمه را تحت پوشش قرار دهد، عنوان کرد:جامعه هدف ما افراد حاشیه شهرهایی است که شغل و شرایط درآمدی مناسب ندارند.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تاکنون ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفتند، گفت: بیشتر این افراد کسانی بودند که یا بیمه نداشتند و یا کم درآمد بودند.

برزگر با بیان اینکه بدون کمک تامین اجتماعی قادر به انجام کار نبودیم، تصریح کرد: تعداد کمی از این افراد که بیمه شدند، توان پرداخت حق بیمه را دارند و ما نیز به دنبال این هستیم تا مبلغی را از افرادی که توان حق بیمه دارند، دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه افراد نیازمند همچنان رایگان بیمه می‌شوند، ادامه داد: بخش مهم هزینه‌های طرح تحول سلامت را سازمان‌های بیمه‌گر برعهده گرفتند.

معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران میزان بدهی‌های سازمان بیمه سلامت را ۶۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ عنوان کرد و گفت: اکنون ۴۶۰۰ میلیارد بدهی داریم و سازمان بیمه همیشه دارای بدهی است.

برزگر درخصوص مشکلات موجود در حوزه طرح تحول سلامت نیز گفت: اکنون در این طرح به مشکل برخوردیم اما این طرح، ملی است که با تعامل و همکاری مشکلات آن حل خواهد شد.

وی تامین منابع مالی و کنترل هزینه‌ها را راهکار رفع مشکلات این طرح بیان کرد .

برزگر در ادامه با بیان اینکه راه‌حل رفع هم‌پوشانی‌ها در دستور کار قرار دارد و از شهریورماه این کار را آغاز خواهیم کرد، گفت:  هم‌پوشانی‌ها به علت نبود یک سازمان متمرکز ایجاد شده‌اند اما اجازه هم‌پوشانی به افراد جدید داده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم تنها باید یک دفترچه بیمه دریافت و یک بیمه را انتخاب کنند، عنوان کرد:  ۴۳ هزار مؤسسه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

برزگر با اشاره به اینکه ساماندهی بیمه‌های تکمیلی یکی از موضوعات مهمی است که هنوز در آن ورود نکرده‌ایم، بیان کرد: هدف و تلاش ما در جهت سلامت و رفاه مردم، کاهش هزینه‌های مردم و خدمات باکیفیت است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا