اجتماعی و فرهنگی

ارائه خدمات شهرنت‌ها بر روی موبایل

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  دکتر حسین پورزرندی ظهر امروز در حاشیه همایش شهر هوشمند و در نشستی خبری با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد جمعیت تهران شهرنشین هستند و بنابر بررسی‌های انجام شده تا ۱۰ سال دیگر جمعیت شهرنشین کشورمان به ۸۰ درصد می‌رسند، گفت: در دنیای کنونی نیز بیش از ۵۰ درصد افراد در شهرها زندگی می‌کنند که این رقم در حال رشد است.

وی با اشاره به پدیده فقر، سکونتگاه های غیررسمی، ناعدالتی، مشکلات در حمل و نقل و… گفت: گسترش جمعیت و شهرنشینی ما را به سمت ایجاد شهرهای هوشمند سوق داده است.

مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه مردم تنها باید برای کار، تحصیل و گردش از منازل خود بیرون بیایند، اظهار کرد: باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا مردم مجبور نشوند برای انجام کارهای بانکی ساده و حتی پرداخت قبوض از خانه خارج شوند.

پورزرندی با بیان اینکه اگر تنها یک درصد از هزینه‌ای که بابت ساخت پل و خیابان در شهرها صرف می‌شد،  به سمت توسعه آی‌تی و زیرساخت‌های آن سوق داده شود، قطعا اثربخشی آن صدها برابر می‌شود، چراکه ما هرچقدر پل و خیابان و جاده می سازیم تنها امکان تردد خودروها را افزایش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه شهر هوشمند، یعنی به کار گیری گسترده فناوری در همه ابعاد شهروندان افزود: مشخصه‌های شهر هوشمند را می‌توان در سئول و کپنهاگ دانمارک مشاهده کرد چراکه دراین شهرها مردم با دوچرخه رفت و آمد کرده و برای انجام کارهای ساده‌شان از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه امروز کلانشهرها با سه معضل ترافیک، حمل و نقل عمومی و آلودگی‌های زیست‌محیطی سروکار دارند، گفت: بانکداری الکترونیکی یکی از زیرساخت‌های مهم شهر هوشمند است و حتی شهر هوشمند می‌تواند به کاهش معضل فقر در جامعه کمک کند.

پورزرندی با بیان اینکه امروز جامعه به سمت بانکداری‌های مجازی و الکترونیکی پیش رفته است، ادامه داد: خوشبختانه شاهد کاهش شعب فیزیکی و افزایش شعبه‌های مجازی در شهرهای هوشمند هستیم.

وی در خصوص نصب دستگاه‌های کارتخوان در تاکسی‌های پایتخت گفت: این پروژه به صورت پایلوت در شهر شیراز انجام می‌گیرد و بانک شهر مشکلی در اجرای این طرح ندارد و به سرعت ۱۵ هزار تاکسی پایتخت به دستگاه‌های کارتخوان مجهز می‌شود.

مدیرعامل بانک شهر در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر فعالیت شهر نت‌ها در تهران عنوان کرد: بدون هیچ چشم‌داشتی از میزان رضایتمندی مردم سوال بپرسید و خودتان متوجه رضایتمندی مردم می‌شوید چراکه این شهر نت‌ها در تمام ایام سال و به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌کنند حتی در ایام نوروز در شهرهای مختلف کار بسیاری از مردم را راه انداخته‌اند.

پورزرندی با بیان اینکه من در هنگام راه‌اندازی شهر نت‌ها به سراغ تمامی بانک‌ها رفته و از آنها درخواست کردم که با ما در راستای تشکیل این شعب همکاری کنند، اما نکردند و بارها به من توصیه داشتند که به دلیل ضرردهی شهر نت‌ها این کار را نکنم افزود: با این حال شهر نت‌ها در شهرها نصب شد و میزان رضایتمندی مردم نیز مشخص است و حتی باید بگویم که درخصوص ایجاد خودبانک‌ها نیز در سراسر کشور مخالفانی داشتیم اما امروز خوشحالیم که در خودبانک شهر اهواز با ۵۰ درجه گرمی هوا، روزانه ۲۰۰ تراکنش ثبت می‌شود و این نشان می‌دهد مردم این تکنولوژی‌ها را پذیرفته‌اند.

مدیرعامل بانک شهر با بیان این خبر که تا آخر مردادماه تمامی خدمات شهر نت‌ها بر روی تلفن همراه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، گفت: برخی می‌گویند شهر نت‌ها را گرفته‌ایم اما حالا این خدمات را برای تسهیل اقدامات شهروندان بر روی گوشی‌های تلفن همراه تعبیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا