شورای شهر

دوستی:بدهی میلیاردی شهروندان به شهر قابل قبول نیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران پس از گزارش معاون مالی و اقتصاد شهری و شهرداری در خصوص دیون شهرداری تهران و اشخاص حقیقی و حقوقی با بیان اینکه بهره‌گیری از منابع مالی، اوراق مشارکت و فاینانس‌های داخلی و خارجی یکی از رویکردهای متداول در اجرای پروژه‌هاست افزود: قطعا احتساب هزینه فایده بیانگر درستی این شیوه بوده و نباید از آن انتقاد کرد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه و بودجه شورا و معاونت مالی اقتصادی شهرداری باید احتساب بدهی شهروندان را در نوسازی، پسماند و دیگر حوزه‌ها را در دستور کار قرار دهد اظهار داشت: این میزان بدهی باید بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باشد و قطعا این رقم قابل قبول نیست.

این عضو شورای شهر در ادامه به دو نوع عملکرد بانک شهر در پرداخت وام به پیمانکاران اشاره کرد و گفت: یکی از شیوه‌های بانک شهر ارائه وام به پیمانکاران پس از معرفی انها از سوی شهرداری و ضمانت مدیریت شهری است که با توجه به این نوع ضمانت باید پرسید آیا این بدهی پیمانکاران به بانک شهر نیز در ردیف ۱۲۰۰ میلیارد تومان گزارش شده محسوب می‌‌شود.

دوستی تصریح کرد: به عنوان مثال اجرای بخشی از خطوط ۶ و ۷ مترو و نمایشگاه شهر آفتاب در این قالب صورت گرفته که این باید تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه هزینه شدن یا نشدن اوراق‌های مشارکت دو موضوع متفاوت و موثر در احتساب دیون شهرداری است خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از فاینانس‌های خارجی با توجه به سود کمتر و تاثیر تغییرات ارز در آن به نفع مدیریت شهری بوده که البته توصیه می‌شود فاینانس‌ها از چین دریافت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا