سیاسی

حج و بیت‌الله اسیر دست وهابیون است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه نخست نماز عید سعید قربان در دانشگاه تهران گفت: اگر امت اسلامی قدر حج را بداند و آن طور که باید و شاید از آن استفاده کند، هیچ گاه طعم ذلت را نخواهد چشید.

وی افزود: متأسفانه این حج و این بیت‌الله اسیر دست وهابیون است و نمی‌گذارند از آن استفاده شود، اگر از موقف عرفات، مشعر و برنامه‌های منا استفاده شود، مسلمانان بیدار شوند و دشمن و کیدهای آن و نیز راه‌های مقابله با آن را بشناسند، دیگر این امت هیچ گاه طعم ذلت را نخواهد چشید.

خطیب نماز عید قربان تصریح کرد: به برکت کعبه مردم روی پا می‌ایستند، مستقل می‌شوند و خود تصمیم عزتمندانه می‌گیرند و همه اینها به برکت آن تجمع عظیم در اطراف کعبه است.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: اگر از حج خوب بهره‌گیری شود در موسم حج عروه‌الوثقی به امت اسلام نشان داده می‌شود، می فهمند طاغوت کیست و اگر امت اسلام به طاغوت کفر بورزد و متوسل به عروه‌الوثقی شود این امت عزیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: به فرموده رسول الله (ص) آن برنامه محکمی که سعادت امت اسلام را تضمین می‌کند تمسک به خاندان پیامبر (ص) است.

خطیب نماز عید قربان بیان کرد: امتی که در این ایام چنین توفیقاتی داشته که دل را از غیرخدا خالی کرده، در عرفات با خدای متعال زمزمه نموده، دعای امام حسین (ع) را در هر نقطه از بلاد اسلام خوانده و موفق به اجرای این برنامه نورانی شده است، چنین امتی می‌تواند عید بگیرد.

وی با تبریک عید سعید قربان و با اشاره به فضایل نماز عید قربان تصریح کرد: از خدا در این ۹ قنوت خواستیم به حرمت این روز، ما را هم در همه ارزش‌ها، فضیلت‌ها، کرامت‌ها و سعادت‌ها که پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) داشتند داخل کند و از هر بدی که آنان منزه بودند پاک کند.

خطیب عید سعید قربان همچنین با اشاره به فضایل روز عرفه گفت: درباره این روز بزرگ گفته شده است چه بسا انسان‌هایی که رحمت الهی در ماه رمضان شامل حالشان نشده است، قدرت عرفه برای ریزش گناهان این افراد از رمضان بیشتر است به شرط آنکه در عرفه غایب نباشند.

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عید سعید قربان با اشاره به ۱۳ مهر روز هجرت حضرت امام (ره) از عراق به پاریس گفت: وقتی در عراق از بیان دیدگاه‌های اسلامی و انقلابی ایشان جلوگیری شد، حضرت امام (ره) هجرت کردند تا فریاد اسلام‌خواهی و حق‌طلبی خود و ملت ایران را به گوش جهانیان برسانند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز کودک و نوجوان بر لزوم تربیت دینی و توجه به شکل‌گیری درست شخصیت کودک تأکید کرد و افزود: اگر کودک از خطرهایی که در کمین اوست آگاه نشود از مسیر اصلی خارج خواهد شد.

خطیب عید سعید قربان با اشاره به روایات متعدد در توجه به استفاده بهینه از آب و پرهیز از اسراف، از مردم خواست نماز طلب باران را در همه مساجد برپا کنند تا لطف و رحمت الهی بیش از گذشته شامل حال آنان شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا