شورای شهر

پیشنهاد ایجاد سازمان مستقل گردشگری در شهرداری ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احمد حکیمی پور در سیصد و یازدهمین جلسه شورا که به تبادل نظر اعضا در خصوص لایحه مدیریت شهری اختصاص داشت گفت : آنچه در این لایحه ملموس است این است که روح قانون اساسی در آن دیده نمی شود .نگاه قانون اساسی به شورا ها به عنوان یکی از ارکان تصمیم گیری رعایت نشده است در حالیکه شورا ها باید جز ارکان مدیریت یکپارچه باشند. 


حکیمی پور در ادامه افزود : یکی از ایرادات این لایحه این است که تعاریف مشخصی از موضوعات بافت فرسوده ، بافت تاریخی و یا موضوعات گردشگری نشده است در حالی که توجه به حوزه گردشگری یکی از موارد ضروری در مدیریت شهر ها است . 

وی افزود : در ایجاد مدیریت یکپارچه می توان به فراخور حوزه های شهری نظارت آن را بر عهده کمیسیون های شورا گذاشت و لذا باید مباحث نظارتی در این لایحه مرقوم شود . 

حکیمی پور یاد آور شد : ما معتقدیم شهرداری ها پتانسیل خوبی در راستای موضوعات گردشگری دارند و حال که این لایحه در حال تدوین است بهترین زمان برای ایجاد سازمان های مستقل گردشگری در شهرداری ها است . 

وی در پایان خاطر نشان ساخت : در فصل ۹ بند ۴ این لایحه یکی از ردیف های بودجه بر عهده شهرداری ها برای کمک به احیای بافت فرسوده و ناکارمد، تخصیص داده شده که بهتر است در مورد بافت های فرسوده و تاریخی در این زمینه اولویت دهی شود . 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا