اجتماعی و فرهنگی

آزادسازی ۵۱۶ هکتار از اراضی تصرف شده در شمیرانات

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عزت الله خانمحمدی امروز شنبهبه سیاست بازدارندگی و انجام اقدامات پیشگیرانه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفات غیرقانونی به عنوان رویکرد جدی فرمانداری شمیرانات در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: قطعا نخواهیم گذاشت تخلفات جدید به تخلفات سنوات گذشته اضافه شود؛ اما تحقق این امر نیازمند هماهنگی و آمادگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی است.

وی از رفع تصرف ۸۴۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی و موقوفه ظرف ۲.۵ سال گذشته در شهرستان شمیرانات خبر داد و تاکید کرد: ۴۱۷ هکتار زمین‌های اوقافی در مرحله تجدید نظر قرار دارند و ۴۳۱ هکتار اراضی ملی شامل حریم رودخانه‌ها و حریم راه‌ها رفع تصرف شده است.

فرماندار شمیرانات با اشاره به ۶۷۸ مورد قلع و قمع ظرف ۲.۵ سال گذشته در این شهرستان گفت: در حال حاضر نیز ۲۴۰۰ پرونده در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است که به محض رسیدگی این پرونده‌ها، رأی صادره اجرایی خواهد شد.

 

وی به صدور ۸۰ فقره حکم درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفات غیرقانونی در دوحوزه امور آب و جهاد کشاورزی در شهرستان اشاره کرد و افزود: احکام صادره برای این ۸۰ فقره به مرحله اجرا گذاشته شده است.

خانمحمدی با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی گفت: باید دستگاه‌هایی چون محیط زیست، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و امور آب در تعاملی سازنده، با تخلفات مقابله کرده و با اطلاع‌رسانی دقیق و بهنگام از بروز تخلفات جدید به طور جدی جلوگیری کنند. بازدیدها همانند سال‌های گذشته به صورت ۲ هفته یک بار با جدیت بیشتری در راستای تحقق رویکرد بازدارندگی و پیشگیری از تخلفات انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: براساس آسیب‌شناسی که در سنوات گذشته انجام شده است، مشکلات و نقاط ضعف بخش‌های مختلف در بروز تخلفات احصا شده و امیدواریم در سال جاری با رفع این ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت، ضمن جلوگیری از بروز تخلفات جدید، در اجرای احکام تخلفات سنوات گذشته نیز جدی‌تر عمل کنیم.

فرماندار شمیرانات ادامه داد: در بخش شمشک، شهرداری روند بسیاری خوبی در مقابله با تخلفات داشته است و این منطقه درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفات "فیریز" شده است و قطعا تخلف جدیدی رخ نخواهد داد، تخلفات سنوات گذشته نیز با جدیت درحال پیگیری است. در بخش فشم و میگون نیز برخی پرونده ها در حال بررسی و برخی نیز درحال اجرای احکام است؛ اما در لواسانات در این زمینه توفیق کمتری داشته ایم که امیدواریم شهرداری در این حوزه با جدیت بیشتری به مقابله با تخلفات بپردازد.

وی تاکید کرد: به طور کلی در سال های اخیر میل شهرداری ها برای کسب درآمد از محل ساخت و سازها کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا