خروج پادگان ها از شهر بحثی امریه‌ای است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد مهدی تندگویان در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص تکالیف برنامه پنج ساله دوم شهرداری در رابطه با خروج پادگان ها از پایتخت گفت: این بحث امنیتی و امریه ای است و ما از جایگاه مدیریت شهری و شورا اعتقاد داریم هیچ پادگانی در دل شهر نباید وجود داشته باشد. در سایر شهرهای دنیا نیز پادگان ها با یک فاصله مشخصی از شهرها احداث می شوند.

وی ادامه داد: قرار گرفتن پادگان ها در دل شهر به این دلیل است که تهران وضعیت کنونی را نداشته و تبدیل به تهران فعلی شده بنابراین پادگان ها از حاشیه شهر به دل شهر آمده اند.

نایب رئیس کمیسیون معماری شهرسازی با بیان اینکه اگر دستور انتقال یا واگذاری پادگان ها به مدیریت شهری از سوی فرماندهی کل قوا صادر شود دیگر نیازی به اعتبار بالا و یا روند اداری نیست، مانند بوستان یاس و هزینه هایی که نهاد نظامی برای جا به جایی متقبل می شود نیز در قالب تهاتر قابل حل است.

تندگویان تاکید کرد: خروج پادگان ها از شهر باعث امنیت آنها نیز خواهد شد و به جز آنکه به نفع شهروندان است به نفع نهادهای نظامی نیز خواهد بود و شورای شهر آمادگی هرگونه تهاتر و تعامل برای خروج پادگان ها را دارد.

فرهنگ استفاده از فضاهای زیرسطحی ایجاد نشده است

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی در پاسخ به پرسشی درخصوص عدم تمایل تصمیم گیران شهری از فضاهای زیرسطحی پایتخت گفت: گسترش تهران به دلیل ایجاد پهنه های مسکونی است اما فضاهای زیرسطحی بیشتر کاربری تجاری و خدماتی دارد که مشکل فعلی تهران کمبود پهنه های تجاری و خدماتی نیست.

وی با بیان اینکه بیشتر پیشروی هایی که شهر تهران کرده به دلیل ساخت مجتمع های مسکونی است گفت: ما مجبوریم برای کنترل پهناور شدن تهران به سمت بلند مرتبه سازی برویم.

تندگویان با بیان اینکه هنوز فرهنگ استفاده از فضاهای زیر سطحی در کشور جا نیفتاده است گفت: به طور مثال زیر گذر ولیعصر به چه میزان مورد استفاده مردم قرار می گیرد. برخی از شهروندان حاضرند از نرده های دو متری رد شوند اما از زیر سطح عبور نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا