سیاسی

تیراندازی «تروریستی» در آلمان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رسانه‌های آلمانی از وقوع یک تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر مونیخ این کشور خبر می‌دهند. 

 

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» از قول پلیس آلمان گزارش داده تیراندازی در جریان است و عملیات پلیس برای متوقف کردن آن ادامه دارد. هنوز گزارشی از عاملان این تیراندازی و شمار قربانیان منتشر نشده است. 

این تیراندازی در مرکز خرید المپیا در مونیخ رخ داده و عملیات گسترده پلیس برای شناسایی عاملان در جریان است. 

رسانه‌های آلمانی گفته‌اند چندین نفر در این تیراندازی کشته شده‌اند. 

یک منبع پلیس در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفته که تیراندازی در مرکز خرید المپیا در مونیخ پایان یافت. وی تلفات جانی در این حادثه را تأیید نکرد. 

»دویچه‌وله« گزارش داده حادثه تیراندازی در مرکز خرید المپیا، یک کشته و ۱۰ زخمی به جا گذاشته است. در همین حال، برخی رسانه‌های آلمانی،شمار افراد کشته شده را ۱۵ نفر گزارش می‌کنند.

شاهدان عینی می‌گویند ضارب، یک نفر بوده که به صورت بی‌هدف به جمعیت حاضر در مرکز خرید المپیا شلیک کرده است. 

شبکه خبری الجزیره به نقل از برخی رسانه‌های آلمان گزارش داده‌ فرد ضارب هنوز داخل مرکز تجاری المپیاست اما به دلیل اینکه که ممکن است وی به سمت مترو فرار کرده باشد، حمل  و نقل آلمان حرکت تعدادی از قطارها در برخی ایستگاه‌های مترو متوقف کرد.

نیروهای ویژه آلمان وارد مرکز تجاری مذکور شده و از ساکنین ساحتمان‌های مجاور خواستند که در خانه‌های خود بمانند.

پلیس آلمان گزارش‌های قبلی درباره اینکه عامل این تیراندازی یک نفر بوده را رد و اعلام کرد که بیشتر از یک نفردر این تیراندازی دست داشته‌اند. همچنین گزارش داد که چندین نفر در این تیراندازی کشته شدند.

آخرین گزارشات رسیده حاکی از این است که تیراندازها ۳ نفر بودند.

رسانه‌های آلمانی به نقل از پلیس آلمان نوشتند که احتمالا تیراندازی دومی هم در نزدیکی این منطقه و مجاورت ایستگاه مارینپلاتز شهر مونیخ رخ داده است. اما هنوز خبر جدیدی در این باره منتشر نشده است.

شبکه خبری «راشاتودی» گزارش داد که پلیس آلمان کشته شدن دستکم شش نفر در تیراندازی مونیخ را تائید، اما تیراندازی دوم در مترو را تکذیب کرد.

پلیس به «خبرگزاری آلمان» گفت هنوز از انگیزه مهاجم یا مهاجمین اطلاعی در دست نیست. وی همچنین گفت پلیس هنوز نمی‌داند که مهاجم در کجا مخفی شده و از مردم خواست که اماکن عمومی منطقه را ترک کنند.

پلیس مونیخ از رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی خواست از انتشار عکس‌ و فیلم عملیات پلیس خودداری کنند، چراکه این تصاویر می‌تواند به فرار فرد مهاجم کمک کند.

شرکت راه آهن آلمان اعلام کرد که ایستگاه اصلی مترو مونیخ برای عملیات پلیس تخلیه شد.

پلیس مونیخ در صفحه توئیتر خود تایید کرد که گزارشاتی مبنی بر تیراندازی در دو مکان دیگر نزدیک به مرکز خرید المپیا و در مرکز شهر را دریافت کرده است.

به گزارش شبکه خبری «العربیه» پلیس احتمال داد که این تیراندازی‌ها، «حمله تروریستی» باشد.

شبکه «الجزیره» گزارش داد که پلیس عملیات گسترده‌ای را در سطح شهر برای دستگیری عاملان این تیراندازی شروع کرده و درحال بررسی اعلام وضعیت فوق‌العاده در مونیخ است.

پلیس مونیخ در بیانیه جدید خود از تیراندازی مونیخ با عنوان «یک حمله تروریستی شدید» یاد کرده است. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا