شورای شهر

چمران:کسی که برای “آلاف والوف” دنیا به شورا بیاید، به جایی نمی‌رسد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی چمران در اختتامیه نخستین اجلاس شوراها و شهرداری‌ها گفت: گاهی از شهرداران کشور ما از سوی کشورهای مختلف دعوت‌هایی می‌شود چون شهرداری‌ها در کشور ما نهاد عمومی و مستقل هستند، این دعوت‌ها باید از شخص شهردار انجام شود. در کشور شهرداری‌های توانمندی داریم لذا باید روی پیشنهاد تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها فکر کنیم.

او افزود: امیدواریم مدیریت محلی را به سطح جایگاه واقعی خود ارتقاء دهیم. شوراها با برگزاری این چنین اجلاس‌هایی نشان می‌دهند که سهم عمده‌ای در آبادانی کشور دارند.

او با اشاره به این که در پنل‌های تخصصی برگزار شده در این اجلاس مشکلات فراوانی از سوی شهرداران واعضای شوراها مطرح شد، تاکید کرد باید با یاری هم و همکاری دولت و همچنین مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مشکلات را مرتفع کنیم.

او ادامه داد: بخشی از این مشکلات در مجلس، بخشی در شورای نگهبان، بخشی در هیات دولت و بخشی نیز در شورای عالی استان‌ها قابل حل است لذا نیازمند تلاش اعضای شوراهای سراسر کشور هستیم.

چمران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که شوراها محلی برای رسیدن به جایگاه دنیایی نیست، افزود: کسی که برای رسیدن به "آلاف والوف" دنیا به شورا بیاید، به جایی نمی‌رسد و دنیا و آخرت را با این نیت از دست می‌دهد. شوراهای روستایی شب و روز تلاش می‌کنند و نه پولی می‌گیرند واگر جلسه‌ای با بخشدار یا دهیار داشته باشند در خانه خود از آنها پذیرایی می‌کنند. اگر از برخی شوراها که وضعشان به واسطه گرفتن پول در معاملات زمین در شمال کشور خوب است، بگذریم شوراها ۲۴ ساعته کار می‌کنند نه حق اولاد می‌گیرند و نه حقوقی دریافت می‌کنند. باید همه عزم خود را برای خدمت به مردم جزم کنیم؛ چرا که نوکری مردم افتخار است.

چمران با اشاره به این که برای اجلاس بعدی پیشنهاد داده شده موضوع اصلی محیط زیست باشد، افزود: شاید به تناسب یا اقتضای زمان موضوع آن اجلاس تغییری داشته باشد. بی‌تردید اگر در این خصوص پیشنهادی باشد از آن استقبال می‌کنیم؛ چرا که اساس کار شورایی مشورت است.

رئیس شورای عالی استان ها تاکید کرد: شهرداران ما در بیشتر شهرهای کشور موفق بوده‌اند. به عنوان مثال وقتی به مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز وتبریز می‌روم و این همه تلاش را می‌بینم، جای تشکر و قدردانی دارد؛ چرا که هر کس وارد این شهرها می‌شود، این خدمات و آبادانی را می‌بیند که نشان از ارتقاء نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا