اجتماعی و فرهنگی

آتش‌سوزی جنگلها و مراتع دارشاهی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سرهنگ محمدرحیم برزمند افزود: سهل‌انگاری چند جوان ماهیگیر منجر به آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی دارشاهی شد.

 

وی بیان کرد: تعدادی جوان برای ماهیگیری در رودخانه بشار آتشی روشن کردند تا ماهی کباب کنند که این آتش به جنگل‌های منطقه دارشاهی از توابع شهرستان بویراحمد سرایت کرد. هنوز میزان خسارات وارده به جنگلها و مراتع این منطقه مشخص نیست اما برآورد اولیه و و میزان تقریبی دچار اتش سوزی حدود ۱۵ هکتار است.

برزمند اضافه کرد: سهل‌انگاری گردشگران در خاموش نکردن آتشی که روشن کردند پس از ترک منطقه و آتش زدن زمین‌های کشاورزی در مجاورت اراضی ملی برای تصرف در این اراضی از جمله علل آتش‌سوزی اخیر در عرصه های جنگلی و مرتعی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 از ابتدای سالجارزی تاکنون ۴۶فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاده که بیش از ۶۵۰ هکتار از جنگل ها و مراتع استان در آتش سوخته است. بیشتر اتش سوزی در جنگلها و مراتع شهرستان بویراحمد بوده است. طی سال گذشته در مجموع ۷۵ فقره آتش سوزی در جنگلهای استان، ۱۲۹۶ هکتار از جنگل ها و مراتع استان در آتش سوخت.

استان کهگیلویه و بویر احمد دارای بیش از ۸۷۰ هزار هکتار جنگل و بیش از ۵۵۰ هزار هکتار مرتع است و ۸۷ درصد این استان را جنگل و مرتع تشکیل می دهد. حوزه زاگرس حدود ۴۰ درصد جنگلهای کشور را دارد و  20 درصد جنگلهای زاگرس در این استان واقع شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا