استان

علت قطعی‌های برق در اهواز چیست؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  بنابر اعلام این شرکت شوک واردشده در ایستگاه و ترانسفورماتور تغذیه کننده برق صنایع فولاد و انتقال این شوک به شبکه اصلی که هفته‌های گذشته اتفاق افتاد باعث بروز اشکال فنی در شبکه‌های برق شد که برخی از مشکلات قابل رویت بودند و به سرعت حل شدند اما برخی از آن‌ها خود را در شبکه نشان نداده و این مشکلات با گذر زمان و در هنگام گرما مشاهده می‌شوند که باید به آن‌ها رسیدگی کرد.

شکرخدایی، مسئول روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف در ساعات پیک مصرف شاهد افزایش بار در شبکه و قطعی آن در برخی از مناطق اهواز هستیم که امیدواریم با رعایت‌ این الگو توسط همشهریان اهوازی کمتر شاهد قطعی برق مناطق اهواز باشیم.

وی همچنین از مردم خواست در پیک مصرف که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۱۲ بامداد است، از لوازم غیر ضروری و پر مصرف برقی استفاده نکنند و تمام وسایل برقی بدون استفاده خود را از مدار خارج کنند.

شکرخدایی با اشاره به این نکته که تمام تجهیزات و تاسیسات اداره برق در زیر تابش نور مستقیم آفتاب قرار دارند، گفت: افزایش دمای هوا باعث افزایش بار مدارها می‌شود و هنگامی که بار بالا باشد، برق ایستگاه‌های توزیع برق قطع می‌شود تا تجهیزات و شبکه‌ها آسیب نبینند که این موضوع منجر به خاموشی‌هایی در سطح مناطق خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ گونه کمبود برقی از سوی وزارت نیرو اعلام نشده است، خاطر نشان کرد: مردم باید الگوی مصرف برق را به درستی رعایت کنند و از استفاده لوازم غیرضروری خودداری کنند تا تابستان خوبی را سپری کنیم و کمتر شاهد قطعی برق مناطق باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا