شورای شهر

دانستن همیشه حق مردم است، نه گاهی اوقات!/با قدرت از حق شهروندان دفاع می کنیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حملات دو عضو شورای شهر تهران به پایگاه خبری شوراآنلاین که دیروز در صحن علنی شورا انجام شد و انتقادات غیر منصفانه ای که صورت گرفت، واکنش مدیرمسئول این پایگاه خبری را به دنبال داشت.

عباس علیپور در گفت و گو با پایگاه خبری شورا آنلاین، در خصوص صحبت های مطرح شده علیه این پایگاه خبری در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: «واقعا عجیب است که به خاطر اطلاع‌رسانی که ذات فعالیت یک رسانه است چنین برخورد ناشایستی از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران صورت می‌گیرد و خواستار برخورد با رسانه می‌شوند. شورای شهر خود از نمادهای دموکراسی و حضور و مشارکت مردم در تصمیم‌گیری برای جزیی‎ترین امور مربوط به شهر است و بدیهی است عزیزانی که به عنوان نمایندگان مردم به این نهاد راه پیدا کرده‌اند باید به مردم و صد البته رسانه؛ به عنوان نماینده افکار عمومی و پیگیری کننده مطالبات مردم، احترام بگذارند. 
 
مدیرمسئول پایگاه خبری شورا آنلاین، افزود: «موضوعی که با واکنش عجیب و تند دو عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران مواجه شده است، اساسا بازنشر خبری است که در دیگر رسانه‌ها منتشر شده و تایید یا تکذیب آن، روال قانونی و منطقی دارد.»
 
وی افزود: آقای تندگویان به دلیل پیگیری هایی که در خصوص اقامت ایشان در یک کشور اروپایی صورت گرفته و سرنخ هایی که به دست آمده، بارها پایگاه خبری شوراآنلاین را متهم به وابستگی به برخی اعضای شورای شهر تهران کرده است در حالیکه بارها این موضوع اعلام شده که این پایگاه خبری هیچگونه وابستگی به شورای شهر و اعضای آن ندارد و کاملا مستقل اداره می شود. پیشینه فعالیت ما و نوع اخبار و پرداختن به موضوعات مربوط به طیف های سیاسی مختلف حاضر در شورا گواه بر این ادعاست.
 
عباس علیپور ادامه داد: باعث تعجب است که آقای دنیامالی در جلسه علنی و از پشت تربیون رسمی شورای شهر تهران با ادبیاتی عجیب مدعی می شود این چه "مرضی" است که انتقادات یک شهروند از اعضای شورا رسانه ای شود! برخلاف دیدگاه آقای دنیامالی و از نگاه ما رساندن صدای مردم و انتقادهایی که مطرح می شود نه تنها "مرض" نیست بلکه مسئولیتی سنگین است که رسالت کار خبری بر گردن تک تک جامعه رسانه ای گذاشته است و ما نیز به عنوان عضوی از خانواده رسانه وظیفه خود می دانیم تا صدای حتی ضعیف ترین عضو جامعه را به گوش مسئولان برسانیم.
 
وی تصریح کرد: رسالت ما در پایگاه خبری شوراآنلاین بررسی، پیگیری و اطلاع رسانی صادقانه و شفاف موضوعات و اخبار حوزه شهری است و قطعا با وجود تمامی این نامهربانی ها با قدرت به وظیفه خود عمل کرده و از حق مردم پایتخت دفاع خواهیم کرد و با وجود اتفاقات اینچنینی که در راستای تضعیف شفافیت رسانه ای است، هرگز عقب نمی‌نشینیم.
 
مدیرمسئول پایگاه خبری شوراآنلاین در خصوص شبهاتی که درباره نام این پایگاه خبری مطرح شده است نیز، تصریح کرد: «گویا برخی اعضای محترم شورا در جلسه علنی دیروز، نسبت به نام این پایگاه خبری نیز معترض و خواستار تغییر آن شده‌اند، با این استدال که ممکن است این پایگاه خبری، سایت رسمی شورای شهر تهران تلقی شود! استدلالی که چندان منطقی به نظر نمی‌رسد چرا که کلمه «شورا» یک عبارت عام است و به عنوان بخشی از نام این سایت مورد استفاده قرار گرفته است. ضمن اینکه تمامی مراحل قانونی ثبت عنوان و اخذ مجوز فعالیت این پایگاه خبری، در وزارت محترم ارشاد طی شده است. سایت‌های رسمی شوراهای شهر و روستا در تهران و دیگر شهرهای کشور نیز، هویت‌شان کاملا مشخص است و به صورت رسمی در حال فعالیت و اطلاع‌رسانی هستند.»
 
علیپور افزود: «پایگاه خبری شوراآنلاین علاوه بر پوشش گسترده اخبار حوزه‌های مختلف خبری در سراسر کشور، به صورت ویژه اخبار شوراهای شهر و روستای تمامی شهرهای کشور، با تمرکز بر اخبار شورای شهر تهران را در دستور کار خود دارد و تا امروز تماس‌های متعددی از فعالین رسانه‌ای و روابط عمومی‌‍‌های شوراهای شهر در دیگر شهرهای کشور برای تعامل و پوشش اخبار این شوراها را داشته‎ایم. تعاملی که تا امروز به خوبی انجام شده است و در آینده، گسترده‌تر نیز خواهد شد.»
 
مدیر مسئول پایگاه خبری شوراآنلاین در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از تریبون رسمی شورای شهر تهران اتهاماتی به این پایگاه خبری وارد شده و اخبار کذبی منتشر شده، حق قانونی خودمان می دانیم که از تریبون شورا به دفاع از حقانیت و سلامت خودمان بپردازیم و پاسخگوی اتهامات وارده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا