اجتماعی و فرهنگی

آغاز عملیات بزرگ راهنمای زائر اربعین حسینی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  همایش بزرگ خانواده راهنمای زائر اربعین حسینی(علیه السلام)، با حضور محسن پیرهادی مسئول هیات امناء موکب های حضرت صاحب الزمان(عج) و علی بن موسی الرضا(ع)، مسعود سلیم جوهری مدیر پروژه راهنمای زائر و خانواده بزرگ راهنمایان زائرین اربعین حسینی(علیه السلام) ، در جوار حرم سید الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

در این همایش مسئول هیات امناء موکب های حضرت صاحب الزمان(عج) و علی بن موسی الرضا(علیه السلام) از آغاز عملیات بزرگ راهنمای زائر اربعین حسینی در سال ۹۵ خبر داد و گفت: برنامه و فعالیت ویژه اربعین حسینی(ع) از امروز شروع می شود و ستاد راهنمای زائر اربعین حسینی(ع) فعالیت خود را برای اربعین سال جاری آغاز خواهد کرد.

پیرهادی خادمی آستان امام حسین(ع) را افتخاری بزرگ و توفیقی ارزشمند عنوان کرد و گفت: خادمی زائرین اربعین حسینی(ع) یکی از فرصت ها و توفیقاتی است که نصیب هر کس نمی شود و کسانی که در مراسم اربعین حسینی(ع) حضور داشتند، این توفیق به صورت خاص نصیبشان شده است.

وی گفت: برخی اوقات ممکن است این گونه کارها برایمان عادی شود و مانند ماهی که در آب است متوجه نعماتمان نشویم. چند سال گذشته که برای راهپیمایی اربعین حسینی(ع) عازم کربلا می شدیم، تصور نمی کردیم روزی این افتخار بزرگ و توفیق عظیم نصیبمان شود تا ما هم به این دریای بی کران عاشقان حسینی(ع) خدمت رسانی کنیم و خدا را شاکریم که چند سالی است این توفیق نصیبمان شده است.

مسئول هیات امناء موکب های حضرت صاحب الزمان(عج) و علی بن موسی الرضا(علیه السلام) ادامه داد: امسال نیز به منظور خدمت رسانی بیشتر و بهتر به زائرین اربعین حسینی(ع) و به کمک بسیاری از خیرین از سراسر کشور، ساخت ۳۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام، درمانگاه، آشپزخانه و محل اسکان را برای مراسم بزرگ اربعین آغاز کرده ایم و انشالله ابنیه های در حال ساخت تا اربعین امسال آماده، و مورد بهربرداری و استفاده زائرین قرار گیرند.

پیرهادی خاطر نشان کرد:  دو موکب حضرت صاحب الزمان(عج) و علی بن موسی الرضا(علیه السلام) که در کنار عمودهای ۷۰۷ و ۸۲۸ واقع شده اند، به صورت مردمی و با کمک خیرین تجهیز و اداره می شوند و به زائرین اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند، از این رو علاقه مندان خیر میتوانند کمک هایشان را به این ستاد ارسال کرده و در این کار ارزشمند معنوی سهیم شوند.

وی ابراز داشت: یک چنین مراسم بزرگی را در هیچ جای دنیا سراغ نداریم و شیعیان عراق در این مسیر هر چه دارند می دهند. این یک افتخار بزرگی است که از برکت و کرامت امام حسین(ع) نصیب ما شده است. خود آن حضرت نیز اهل کرامت و بخشش بوده اند و امروز ما تلاش می کنمی خودمان را به این فرهنگ نزدیک کنیم.

وی یادآور شد: از این جمعیت میلیونی فقط عده ای برای خادمی و راهنمایی زائرین انتخاب شده اند. این امر توفیق می خواهد که باید قدر بدانیم، زیرا معلوم نیست این توفیق همیشه نصیبمان شود. یکی از نام های روز قیامت، یوم الحسره است که فقط مختص به گنهکاران نیست. یوم الحسره برای خوبان هم هست که چرا از فرصت بیشتر استفاده نکردند.

مسئول هیات امناء موکب های حضرت صاحب الزمان(عج) و علی بن موسی الرضا(علیه السلام) با بیان آن که خانواده خادمین مراسم اربعین در این اجر معنوی شریک هستند اظهار داشت: اجر این خانواده ها بسیار است. خانواده هایی که در حسرت زیارت می مانند تا همسرانشان بتوانند در این راه خدمت رسانی کنند. باید بگویم که شما کار بزرگی انجام می دهید. قطعا امام حسین(ع) بدهکار کسی نمی ماند و اگر کسی هزینه ای در دنیا کرده باشد، در همین دنیا جایگزینش را به او بر می گرداند، چه برسد به آخرت. البته ما نیز به دنبال آن هستیم تا فرصت و شرایطی را فراهم آوریم تا خانواده خادمین اربعین حسینی بتوانند در کنار همسرانشان حضور داشته باشند و از فر صت زیارت اربعین بهره مند شوند.

در ابتدای این مراسم نیز مسعود سلیم جوهری مدیر پروژه راهنمای زائر در سخنانی گفت: افتخار خدمت گذاری به زائرین اربعین حسینی(ع) ، افتخاری بلند مدت است که نصیب ما شده است. فرزندان و همسرانی که در این جمع حضور پیدا کرده اند به خانواده هایشان افتخار کنند.

وی گفت: برکات دعای کسانی که در سال گذشته به هم می رسیدند، ره توشه زندگیمان خواهد بود و امیدواریم که این توفیق امسال نیز دوباره نصیبمان شود.

گفتنی است در این مراسم صابرخراسانی شاعر و ذاکر اهل بیت علیهم السلام نیز دقایقی به شعر خوانی و ذکر اهل بیت عصمت و طهارت پرداخت.

یادآور می شود ستاد راهنمای زائر به منظور حل مشکل ارتباطی در کشور عراق و پیدا کردن گم شدگان در مسیر، از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا