سیاسی

جزئیات کودتا در ارمنستان/تسلط افراد مسلح بر ایستگاه پلیس ایروان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  رسانه‌ها از حمله افراد مسلح به ایستگاه مرکزی پلیس در پایتخت ارمنستان و تسلط آنها بر این اداره دولتی خبر می‌دهند.

خبرگزاری اینتر فکس گزارش داد که به دنبال تسلط یک پاسگاه پلیس در شهر ایروان ارمنستان و درگیری‌های انجام شده، یک نفر کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

این خبرگزاری گزارش داده که افراد مسلح، اعلام کردند که خواست آنها آزادی «جیرید سفیلیان» از اعضای اپوزیسیون دولت در پارلمان است که به اتهام داشتن غیرقانونی سلاح، بازداشت شده و زندانی است.

ماجرا از این قرار است که ساعت ۵ صبح امروز یک گروه مسلح سوار بر چند کامیون از ورودی‌های ساختمان مرکزی پلیس ارمنستان عبور کرده و کنترل مرکز را به دست گرفتند.

بنا بر آمارهای غیررسمی در جریان درگیری‌ها در ایروان حداقل یک نفر کشته و چندین نفر زخمی شده‌اند. با این حال «نیکل پاشینیان» از نمایندگان معارض دولت در پارلمان که در محل حادثه حضور یافته، گفته که کسی کشته نشده، اما چند نفر از هر دو طرف زخمی شده‌اند.

مهاجمین دستکم هفت نیروی پلیس از جمله «والری اوسیپیان» معاون فرمانده پلیس را گروگان گرفته‌اند. گفته می‌شود اوسیپیان برای مذاکره وارد ساختمان شده و اسیر شده است.

یکی از گروگانها به دلیل وضعیت بد جسمی آزاد و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است.

گروگانگیرها که از گروه معارض موسوم به «مجلس موسس» هستند، استعفای رئیس‌جمهور و آزادی «جیری سیفیلیان» و «گورگ سافاریان» از رهبران اپوزیسیون را خواستار شده‌اند.

سیفیلیان ماه گذشته میلادی به اتهام توطئه برای تصرف چند ساختمان حکومتی در ایروان بازداشت شد.

«واروژان آوتیسیان» سخنگوی مهاجمین گفته است که این سرآغاز یک «شورش» برای «سرنگون کردن دولت» و «آزادی زندانیان سیاسی» است.

مهاجمین تهدید کرده‌اند که در صورت حمله نیروهای امنیتی، به آنها پاسخ خواهند داد و به هیچ وجه قصد تسلیم شدن ندارند.

سرویس امنیت ملی ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مذاکره با افراد مسلح در جریان است. هدف از این مذاکرات متقاعد کردن گروگانگیرها به تسلیم اعلام شده است.

در بیانیه سرویس امنیت ملی همچنین تأکید شده است که بر خلاف گزارش‌های منتشر شده مبنی بر تلاش برای کودتا در ارمنستان، ادارات و نهادهای دولتی در وضعیت عادی قرار دارند و به فعالیت روزانه خود ادامه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا