سیاسی

حضور و مشارکت قوی مردم در صحنه‌های امنیتی از مؤلفه‌های ایجاد امنیت پایدار است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی اظهار داشت: امروز که ما تقدیر و تشکر رهبر انقلاب از سردار احمدی‌مقدم و تمامی پرسنل ناجا را داریم باید این موضوع را لطف خدا بدانیم و در برابر این لطف شکرگزار باشیم. 

وی افزود: همه ما باید با هم متحد شویم که انقلاب اسلامی را که یادگار شهدا و امام راحل است در مسیر تکامل و ترقی و پیشرفت همراهی کنیم تا همه ابعادی که مدنظر است محقق شود.

رحمانی فضلی تبعیت از رهبری را وظیفه و تکلیفی دینی و شرعی دانست و افزود: من به سردار احمدی‌مقدم تبریک می‌گویم و از ایشان تقدیر می‌کنم.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه سردار اشتری هم نیرویی جوان، مؤمن، ولایتمدار و برای اندیشه‌های راهبردی و مورد قبول همه اعضای نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، ستاد کل و دولت است افزود: امیدواریم ایشان به لطف خدا مورد حمایت مردم و مشارکت مردم هم قرار گیرد. رحمانی فضلی تأکید کرد: سردار اشتری به عنوان کسی که در کنار سردار احمدی‌مقدم مشغول به خدمت بوده مسیری را که شروع شده باید تکمیل کند و در جهت تقویت اقتدار نیروی انتظامی، تقویت نظم عمومی، بهبود وضعیت معیشت نیروهای ناجا، آموزش و تربیت کادر انقلابی، تدبیر و چاره‌اندیشی‌های بلندمدت و همچنین قدرت پیش‌بینی، طراحی، اولویت‌بندی و اقدام به موقع تلاش کند.

وی افزود: همه اینها می‌تواند از نیروی انتظامی رو به رشد ما یک نیروی انتظامی مؤثر، موفق و ولایی بسازد.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه همه ما باید به دنبال این باشیم که امنیت پایدار را در نظام مقدس جمهوری اسلامی نهادینه و عملیاتی کنیم، گفت: باید این کار را به نحوی انجام دهیم که هیچ دشمن خارجی معاند داخلی، فرصت‌طلب، مجرم و قانون‌گریزی توان طمع به جمهوری اسلامی را نداشته باشد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ناجا حافظ آزادی‌ها مشروع و قانونی است، گفت: ما می‌توانیم رشد و شکوفایی اقتصادی، بالندگی سیاسی، تحولات معقول اجتماعی و اصول و ارزش‌های فرهنگ دینی را میسر کنیم.

وی ادامه داد: شاید هیچ دستگاهی در کشور همانند ناجا با مردم تعامل نداشته باشد، یکی از مؤلفه‌های بزرگ امنیت پایدار، حضور و مشارکت قوی مردم در صحنه‌های امنیتی است.

وی تأکید کرد: ما باید به مردم اعتقاد داشته باشیم و آنها را به صورت واقعی در صحنه‌های امنیت پایدار وارد کنیم و از تفکر، تدبیر، ابداعات و قدرت تعقل مردم استفاده کنیم.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه فرماندهی ناجا باید ضمن رعایت کامل دستورات رهبری، اولویت‌بندی دقیقی از موضوعات تحت فرماندهی خود داشته باشد، گفت: بدون شک دولت تدبیر و امید و وزارت کشور به دلیل وظیفه ذاتی خود و هم به دلیل تأکید رهبری، خود را موظف می‌داند که از فرماندهی ناجا و اقدامات پرسنل نیروی انتظامی حمایت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا