شورای شهر

جزئیات امضاهایی که در صحن علنی شورا جمع شد/ حرکت زیر پوستی علیه شهردار

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  احمد حکیمی‌پور در حاشیه دویست‌وهفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال کاهش اختیارات شهرداری تهران در حوزه معاملات هستیم چراکه این اختیارات در دوره‌های گذشته شورا به شدت بالا رفته بود.

وی افزود: در حال حاضر شهردار و معاونانش بیش از قانون اختیارات دارند و به دنبال کنترل عملکرد مالی آنها هستیم چراکه شفافیتی در این حوزه وجود ندارد که  قطعا این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: نمی‌توانیم اطمینان حاصل پیدا کنیم که در بخش‌های مالی حسن انجام وجود دارد به همین دلیل به دنبال تجدید نظر اختیارات شهرداری هستیم و  باید معاملات به شورا آورده شود تا اعضای شورا در جریان معاملات انجام شده قرار بگیرند. در حال حاضر ۲۲ نفر از اعضا با این طرح موافقت کردند و با قید یک فوریت به هیات رییسه ارائه خواهد شد.

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه براساس این طرح بازنگری‌ در اختیارات شهردار انجام خواهد شد، گفت: قطعا تحقق چنین امری موجب ارائه گزارشات شفاف به شورا خواهد بود. در حال حاضر گزارشات مالی شفافی نداریم همانطور که تلفیق بودجه سال ۹۰ ابهامات بسیاری دارد و هنوز این ابهامات رفع نشده است.

وی ادامه داد: تا پیش از انقلاب اسلامی اختیارات شهردار به میزان ۱۰ هزار تومان بود که این مبلغ پس از انقلاب به ۲۰ میلیون تومان و بعدها به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد اما در حال حاضر سقف این اختیار بسیار بالا رفته و شهردار تهران در حد یک وزیر اختیار دارد. متاسفانه در برخی معاملات شهرداری تهران شورا مطلع نمی‌شود به طوری که یک زمین ۳ هکتاری در کنار میدان بهمن که سردخانه سابق تهران بود، فروخته شده است و تاسیسات آن نیز در حال انتقال است.

رییس کمیته میراث شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: این زمین برای تهران به نوعی یادگار محسوب می‌شده و نباید اجازه فروختن آن صادر می‌شد. برهمین اساس تصمیم گرفته‌ایم با ارائه این طرح، معاملات شهرداری به شورای شهر تهران آورده تا اعضای شورا در جریان این معاملات قرار بگیرند.

حکیمی‌پور  گفت: باید شهردار تهران در جلسه‌ای در شورا حاضر شود و پس از بحث و گفت‌وگو و اعلام میزان اختیاراتی که شهردار تهران می‌خواهد در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا