اجتماعی و فرهنگی

سریال های تابستانی تلویزیون

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجموعه‌های نمایشی «چرخ و فلک» از شبکه یک سیما، «پریا» از شبکه سه سیما و «سایبر» از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌روند.

مجموعه تلویزیونی «چرخ و فلک» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد و بهرام عظیم پور و تهیه‌کنندگی مجید مولایی از تولیدات مرکز امور نمایشی سیما است که قرار است از آنتن شبکه یک سیما پخش شود. «چرخ فلک» به شکل اپیزودیک ساخته شده است که هر قسمت آن دو تا سه قسمت به طول می‌انجامد و در هر قسمت بازیگران مختلفی ایفای نقش می‌کنند.

امیر آقایی، میلاد کی‌مرام، فتانه ملک محمدی، عباس غزالی، مینا جعفرزاده، رها خدایاری، مهسا کاشف، نیلوفر داوری، نکیسا نعمت نژاد، محمدرضا زحمت کش، ابوالفضل طهرابی و اندیشه فولادوند، فاطمه مرتاضی، لاله صبوری، احسان امانی، مرتضی کاظمی، سهیلا جوادی، مهزاد عظیمی، مریم شفیعی، مرتضی علی آبادی، بهناز جعفری، مریم بوبانی و … در مجموعه تلویزیونی «چرخ و فلک» ایفای نقش کرده‌اند.

از این سریال به عنوان یکی از گزینه‌های پخش در ماه رمضان یاد شده بود، ولی به دلیل تغییرات پیش آمده، پخش آن به زمانی دیگری موکول شد.

مجموعه تلویزیونی «پریا» نیز با پایان یافتن ماه مبارک رمضان از یکشنبه (۲۰ تیر ماه) ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. در خلاصه داستان «پریا» آمده است: پریا پس از چند سال دوری از ایران به کشور بازمی‌گردد. در شرایطی که او همچنان از رابطه قدیمی‌اش سرخورده است، وارد رابطه‌ای عاطفی با مردی جوان به نام کیوان می‌شود. زوج تازه به امید آغاز زندگی تازه‌شان، مشکلات را یک‌ به‌ یک از سر راه برمی‌دارند، اما برخی اتفاق‌ها باعث می‌شود تا ادامه رابطه عاشقانه، این زوج را به خطر بیاندازد.

مجموعه تلویزیونی «پریا» در ۴۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده، تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه و به قلم سعید فرهادی تولید شده است. همچنین لادن مستوفی، امیرحسین آرمان، محمود پاک‌نیت، افسانه بایگان، امیررضا دلاوری، کمند امیر سلیمانی، عمار تفتی، رامتین خداپناهی، محمدهادی قمیشی و ساغر شکوری در مجموعه نمایشی «پریا» بازی کرده‌اند.

این سریال محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما است که با مشارکت دفتر ارتقاء سلامت وزارت بهداشت و موسسه فرهنگی هنری آوای هنر سلامت تولید شده است.

 

مجموعه تلویزیونی «سایبر» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی سعید کمانی از شنبه (۱۹ تیرماه) ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود؛ این مجموعه تلویزیونی درباره کلاهبرداری‌های سایبری و تخلف در فضای مجازی است. فیلمنامه سریال «سایبر» را علیرضا آل‌یمین نوشته و در نگارش آن از پرونده‌های واقعی بهره‌برداری شده است.

تقریباً هر چند قسمت از این سریال یک قصه مستقل را روایت می‌کند. البته یک شخصیت مشترک محوری با نام «سروان فروزان» در تمام این داستان‌ها وجود دارد که نقش آن را روح‌الله کمانی بازی می‌کند.

هدایت‌الله سجادی و سرهنگ احمدی از پلیس فتا، مسوولیت مشاوره به نویسنده و کارگردان سریال «سایبر» را به عهده دارند. در این سریال بازیگرانی چون قاسم زارع، شهروز ابراهیمی، سجاد دیرمینا، نیلوفر شهیدی و سارا منجزی ایفای نقش می‌کنند. این مجموعه هر شب از شنبه تا چهارشنبه  به مدت ۳۵ دقیقه پخش می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا