شورای شهر

انتقاد اقبال شاکری از تغییرات ترافیکی منطقه ۱۲

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اقبال شاکری در دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورا با اشاره به تغییر جهات ترافیکی در منطقه ۱۲ گفت: ما با این تغییر جهات مخالف نیستیم اما اجرای این قبیل اقدامات باید با مطالعه و بررسی تاثیرات آن بر کل شبکه حمل و نقل تهران و به ویژه محلات و مناطق مجاور باشد چرا که می تواند آثار مفید تغییر جهت معابر مربوطه را به شدت آسیب پذیر نماید.


شاکری تصریح کرد: تغییر جهت ترافیکی در معابر منطقه ۱۲ شامل اطراف مجلس شورای اسلامی– بهارستان– میدان امام خمینی (ره) بدون تحلیل ترافیکی آن در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک و انتقال بار ترافیکی منطقه ۱۲ به دیگر معابر و مناطق شاید برای منطقه شروع خوبی باشد ولی اجرای آن معضلات پیش بینی نشده ای خواهد داشت و زندگی مردم ، ادارات و کسبه را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد و دیگر مناطق را نیز تشویق می کند که سعی کنند همین رویه را در پیش گیرند که در این صورت دیگر طرح جامع حمل و نقل شهر تهران مفهومی نخواهد داشت. 

شاکری اضافه کرد: در این صورت هر محله یا منطقه به صورت جزیره ای عمل خواهد کرد و این نوع انجام امور مفهوم کار درست را بد انجام دادن است که نتایج کار درست را از بین می برد. 

رییس کمیته عمران شورا گفت: نکته مهم برای "انجام درست کار درست " اطلاع رسانی قبلی و کافی به ذینفعان اصلی هر طرح شهری می باشد که این ذینفعان اصلی همان مردم ، کسبه و ادارات متاثر از طرح می باشند. در حقیقت کار وقتی درست است که برای همین مردم باعث تسهیل و بهبود زندگی شود و وقتی درست انجام می شود که همان مردم در جریان قرار گیرند و مشارکت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا