اجتماعی و فرهنگی

آمادگی تهران برای تشییع پیکر عباس کیارستمی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیدحسین هاشمی ضمن تسلیت درگذشت کارگردان بین‌المللی عباس کیارستمی گفت: درگذشت این هنرمند بزرگ را به ایرانیان بویژه جامعه هنری کشور تسلیت می‌گویم .

وی افزود:‌ همانطور که رییس جمهوری کشور و همه مسئولان عالیرتبه نسبت به جایگاه هنری عباس کیارستمی تاکید کردند، در استان تهران نیز همه تمهیدات لازم برای  تشییع پیکر وی با حفظ احترام و جایگاه وی آماده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، هاشمی ادامه داد: به خانواده این هنرمند فرهیخته اطلاع داده شده، هر مکانی برای خاکسپاری عباس کیارستمی در استان تهران اعم از بقاع متبرکه و آرامستان‌ها بدون هیچ هزینه‌ای مهیا است.

 

آیین بدرقه عباس کیارستمی ساعت ۸:۳۰ روز یکشنبه ۲۰ تیر از مقابل ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

مدت زمان آیین بدرقه عباس کیارستمی از مقابل ساختمان کانون، یک ساعت پیش‌بینی شده است و پس از آن بنا بر وصیت ایشان، مراسم خاکسپاری در لواسان خواهد بود.

این کارگردان سینما که برای ادامه درمان به فرانسه اعزام شده بود عصر ۱۴ تیر ماه درگذشت و پیکر وی در یک مراسم رسمی، جمعه ۱۸ تیر از پاریس به تهران منتقل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا