ورزشی

مایلی‌کهن: کلاس منصوریان بالا رفته و من را تحویل نمی گیرد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد مایلی‌کهن درباره اینکه گفته می‌شود منصوریان از وی درخواست کرده تا او شهباززاده را در استقلال نگه دارد، گفت: آقای منصوریان از من چنین درخواستی نکرده چون او کلاسش بالا رفته و دیگر ما را تحویل نمی‌گیرد. منصوریان دیگر فقط کی‌روش را تحویل می‌‌گیرد و ما دیگر به درد او نمی‌خوریم.

وی ادامه داد: با این حال در مقطعی راهنمایی من باعث شد که تغییراتی در کار منصوریان ایجاد شود. من آن زمان مربی تیم ملی بودم و او می‌خواست به گیلانک سنگاپور برود و تقریبا شرایط امروز شهباززاده را داشت. با این تفاوت که الان در قرارداد شهباززاده بندی وجود دارد که می‌تواند برود اما در قرارداد منصوریان خبری از این بندها نبود.

مایلی‌کهن گفت: در هر صورت آن زمان منصوریان را راهنمایی کرده و بعدا اتفاقات دیگری افتاد. او بازیکن تیم ملی بود و من منصوریان را در آن مقطع دعوت نکردم چون اعتقاد داشتم اساس کار تیم ملی، باشگاه‌ها هستند و باید بین تیم‌ ملی و باشگاه‌ها تعامل باشد چون در غیر اینصورت تیم ملی هم وجود ندارد.

سرمربی سابق تیم ملی گفت: در آن زمان منصوریان با باشگاه استقلال مشکلاتی داشت و من اعلام کردم تا این مشکل حل نشود این بازیکن را به تیم ملی دعوت نمی‌کنم. او حتی به اردوی تیم ملی آمد و من به خودش هم گفتم تا زمانی که استقلال از او راضی نباشد به تیم ملی دعوتش نخواهم کرد و از وی خواستم تا برود و مشکلش را حل کند.

وی افزود: به هر حال چیزی که به ذهنم می‌رسید به نفع خودش و باشگاه است را ارائه کردم و به او گفتم به برخی مسائل عمل کند تا مشکلش حل شود. او جزو بازیکنان دعوت شده من بود و به او گفتم تا زمانی که مشکلش حل نشود به خاطر استقلال به تیم ملی دعوتش نخواهم کرد. بعدا مشکل او حل شد و ما هم او را کمک کردیم.

مایلی‌کهن تأکید کرد:‌الان هم وضعیت شهباززاده به همین شکل است با این تفاوت که اگر بخواهد برود مشکلی برای او وجود ندارد. با این حال شهباززاده به من لطف دارد و بعضا با من مشورت می کند. او حتی به من زنگ زد و نظرم را خواست که من در پاسخ به درخواست شهباززاده گفتم تمایل دارم یک سال قراردادی که با استقلال دارد، در این تیم بماند. سجاد یک پسر باشخصیت، نجیب و دوست‌داشتنی است و در این دو سه سالی که اسم و رسمی به دست آورده کوچکترین تغییری در رفتار او مشاهده نشده و حتی از لحاظ ظاهر نیز ساده‌تر شده است. این نشان دهنده شخصیت خاص این جوان دوست‌داشتنی است و من به او گفتم بمان چون برای خودت بهتر است. هر چند که من در اینگونه مسائل به فکر منافع ملی هستم و هیچ گاه رنگ‌ها را نمی‌بینم.

کارشناس فوتبال ایران در مورد اینکه آیا این مسیری که فوتبالیست‌های ایرانی برای رفتن به ترکیه انتخاب می‌‌کنند درست است یا خیر، گفت:‌ در اینکه ترکیه فوتبالش از ما جلوتر است شکی نیست. آنها الان سال‌هاست از ما جلو افتاده‌اند و از لحاظ امکانات با ما قابل قیاس نیستند اما بعضا بازیکنان ایرانی که به ترکیه رفته‌اند موفق نبوده‌اند که این هم برمی‌گردد به نوع قراردادی که می‌بندند.

وی افزود: نمی‌توان گفت فوتبال ترکیه مدرن نیست و فکر می‌کنم این مشکلات به خاطر واسطه‌ها و نوع بستن قرارداد برای بازیکنان ایرانی ایجاد می‌شود در غیر اینصورت بازیکنان بزرگی مانند نانی یا اشنایدر در ترکیه بازی می‌کنند و این حاکی از این است که فوتبال این کشور حساب و کتاب دارد اما اکثر بازیکنان ما مثل حامد کاویان‌پور که به ترکیه رفت امروز دیگر از او هیچ نام و نشانی نیست. هر چند که بازیکنانی مانند خاکپور و بختیاری‌زاده هم به ترکیه رفتند و موفق بودند اما در مجموع بازیکنان ایرانی در این کشور عملکرد موفقیت‌آمیزی نداشتند. یعنی نه به فوتبال‌شان کمک شد و نه عایدی برای آنها د اشت و هیچ پولی به دست نیاوردند.

مایلی‌کهن در مورد چالشی که در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال برای انتخاب دبیر و نایب رئیس به وجود آمده، گفت:‌چالش را خودمان به وجود می آوریم و این چالش نیست. وقتی الان دکتر اسدی کارهای دبیر کلی را انجام می‌دهد یعنی دبیرکل در فدراسیون هست. من بعید می‌دانم این اتفاقات صحت داشته باشد و مطمئنا هیأت رئیسه هم با هم هماهنگ هستند و فکر نمی‌کنم مشکلی باشد.

وی افزود: در مجموع فکر می‌کنم تغییراتی در فدراسیون اعمال نشده و فقط جای کفاشیان و تاج تغییر کرده چون سیاست‌ها همان سیاست‌های سابق است. یعنی مثل سابق تاج به شدت از کی‌روش حمایت می‌کند با وجود آنکه کی‌روش در ایران نیست و وقتی هم برمی‌‌گردد برای اینکه بگوید خسته ام همه را به رگبار می‌بندد.

مایلی‌کهن گفت: چطور هیچکس رفت و آمدهای کی‌روش را پیگیری نمی‌کند.اگر قرار بود کی‌روش مربی پروازی باشد الان محاسبه کنید که او چند روز در سال ایران است و این در حالی است که او حقوق می‌گیرد که در ایران باشد. متأسفانه ساکت هم هنوز نیامده صادقانه صحبت نمی‌کند و می‌گوید پدر کی‌روش مریض است. لااقل اگر کی‌روش به مرخصی می‌رود از مرخصی بدون حقوق استفاده کند.

وی درباره بازگشت دوباره جاسم کرار به فوتبال ایران گفت:‌بر اساس کدام قانون کرار دوباره به ایران آمده و قرارداد می‌بندد. او بارها به فوتبال ما و کشور ایران توهین کرده و پولش را هم گرفته است. حالا هم جای دیگر او را نخواسته و دوباره به فوتبال ما برگشته است. همین که هر زمان که می‌خواهند او می آید یعنی جای دیگری او را نمی‌خواهند. کجای دنیا یک آدم به کشور دیگر توهین می‌کند و پول می‌گیرد و دوباره برمی‌گردد؟

مدیر فنی سابق تیم امید در مورد سفرهای کفاشیان که این روزها بیش از حد معمول است،‌تأکید کرد: کفاشیان برای سفرها بدنش آماده است. او دومیدانی کار است و سال‌ها رئیس فدراسیون دومیدانی بوده اما از وقتی که به فوتبال آمده دیگر دلش نمی‌خواهد برود. ذات فوتبال این است که هر کسی وارد آن می‌شود دیگر دلش نمی‌خواهد برود حتی اگر تخصص آن را نداشته باشد.

وی افزود: کفاشیان از بد حادثه آمد و بیش از هشت سال رئیس فدراسیون بود. خودش هم دوست نداشت که رئیس شود و بارها اعلام کرده بود اما با اینکه هشت سال در فوتبال بوده به اندازه یک سال یک فردی که عاشق فوتبال است اطلاعاتی از این ورزش ندارد چون فوتبال را دوست ندارد اما سفر آدم را قلقلک می‌دهد و معمولا سفرها دوست داشتنی هستند.

مایلی‌کهن درباره رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ نیز تأکید کرد: حیف که از یورو فقط یک سری صحنه‌های خاص پخش می‌شود و بازی‌ها هم که تمام می‌شود فقط صحبت می‌کنیم. اتفاقا طی دو سه روز گذشته از طریق ماهواره همسایه بازی آلمان و فرانسه را از طریق شبکه zdf دیدم و واقعا مسائل انسانی زیادی در همین فوتبال وجود داشت که آدم از آن لذت می‌برد بعد ما اینجا جوانان شایسته خودمان را هم سانسور می‌کنیم آن هم توسط برنامه‌های خاص که کی‌روشی پور و دیگران ترتیب می‌دهند.

وی یادآور شد: چرا جوانانی مثل خاکپور که از همه نظر حتی از لحاظ شخصیتی بی‌نظیر هستند نباید به تلویزیون بروند؟ خاکپور در رقابت‌های انتخابی امید صحبت‌هایی را در نشست خبری انجام داد که همه خبرنگارهای ژاپنی برای او دست زدند اما اینجا مدام کارهایی که کی‌روش انجام داده را پخش می‌کنند و می‌گویند این ناشی از تعصب اوست.

مایلی‌کهن عنوان کرد: در هر صورت از رقابت‌های یورو و احترام خاص تماشاگران به هم که گاها در کنار هم نشسته و بازی‌ها را تماشا می‌کردند لذت برده و مسائل آموزنده زیادی را دیدم و به شخصه تأسف خوردم که چه زمانی می‌خواهیم به این مراحل برسیم.

بازیکن شمالی اسبق تیم ملی در مورد مشکلات حضور مسافران در شهرهای شمالی اظهار داشت: مدت‌هاست شمال کشور هستم و در واقع به اصل خویش بازگشته‌ام. بعد از جریان تیم امید بیشتر در انزلی هستم و برعکس تهرانی‌ها فقط تعطیلات به پایتخت می آیم.

وی ادامه داد: الان در قاضیان انزلی هستم و در جنب دهکده، یک آپارتمان دارم که روبه‌روی دریاست. متأسفانه برخی خودروها از منطقه شن و ماسه می‌خواهند به دریا بروند که این موضوع باعث گیر کردن خودروها و مصیبت برای مسافران می‌شود و جالب اینکه هیچ تابلوی راهنمایی نیز در این منطقه وجود ندارد. چندین بار این صحنه‌ها را دیده‌ام و با دوستان به کمک مسافران رفته‌ایم، با این حال چند وقت پیش صحبت‌هایی را با شهردار انزلی انجام دادم و اعلام کردم درست است که مشکلات زیادی پیش روی شهرداری وجود دارد اما می‌توان یک تابلو در این منطقه زد و به مسافران تذکرهای لازم را داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا