ورزشی

آخرین وضعیت بهداد سلیمی در آستانه المپیک

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سجاد انوشیروانی درباره عملکرد وزنه‌برداران در رکوردگیری تیم ملی گفت: با توجه به اینکه آخرین رکوردگیری پیش از المپیک بود، با ۹۵ درصد توان وزنه‌برداران وزنه‌های آنها را انتخاب کردیم تا ببینیم تا چه حد پتانسیل رقابت در المپیک را دارند. خوشبختانه به غیر از یکی، دو وزنه‌بردار سایر بچه‌ها عملکرد خوبی داشتند و امیدواریم تا مدت باقی‌مانده به شرایط ایده‌آل برسیم تا نمایندگان شایسته‌ای برای کشورمان باشد.

وی در مورد علت غیبت سلیمی در این رکوردگیری گفت: با توجه به اینکه بهداد نسبت به سایر اعضای تیم تمرینات را دیرتر شروع کرده بود، شرایط لازم را برای حضور در این رکوردگیری نداشت؛ چراکه می‌خواهیم وزنه‌هایی بزند که نشان دهد می‌خواهد از عنوان قهرمانی المپیک قبلی خود دفاع کند، به همین دلیل او دو تا سه هفته دیگر برنامه تمرینی دارد و بعد از آن رکوردگیری خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی درباره عملکرد سهراب مرادی و شکستن رکورد جهان توسط او گفت: البته وزنه‌ 234 کیلوگرمی که مرادی ثبت کرد، مربوط به رکوردی است که ایلیا ایلین قزاق بعد از مثبت شدن دوپینگش از دست داد و در حقیقت رکورد اصلی دسته ۹۴ کیلوگرم ۲۲۵ کیلوگرم در دو ضرب است، اما به هر حال مرادی موفق شد به صورت غیررسمی یک کیلوگرم رکوردشکنی کند. مهم‌تر از این رکوردشکنی این است که سهراب با دو حرکت این کار را انجام داد و امیدواریم این نتایج منجر به کسب نتایجی درخشان در المپیک شود.

انوشیروانی تصریح کرد: در برخی اوزان هم حتی برای وزنه‌برداران در حرکت اول صد درصد توانشان را در نظر گرفتیم. بهادر مولایی که وزنه بالای ۱۸۵ کیلوگرمی برای او تابو شده بود، با ۱۹۰ کیلوگرم شروع کرد و خوشبختانه عملکرد خوبی هم داشت، حتی برای براری هم با صد درصد توانش وزنه انتخاب کردیم.

وی افزود: هدف و استراتژی اصلی ما اعزام ۵ وزنه‌بردار در یک سطح به المپیک است تا فاصله کمی برای کسب مدال داشته باشند و به معنای واقعی تیم باشیم. به همین دلیل نفراتی را انتخاب خواهیم کرد که حداقل شانس حضور در جمع ۴ برتر المپیک را داشته باشند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که بعد از عملکرد وزنه‌برداران در ماه‌های اخیر عده‌ای معتقدند تیم کنونی حتی توانایی تکرار افتخارات المپیک سیدنی را نیز دارد، گفت: خوشبختانه شرایط بسیار خوب شده است، هرچند که شاید تا چند وقت پیش مسؤولان کشور حتی شانس یک طلا را هم برای وزنه‌برداری قائل نبودند،‌اما ما امیدواریم حداقل به ۲ تا ۳ مدال در المپیکی ریو برسیم و اگر شانس با ما یاری کند، تکرار نتایج المپیک سیدنی دور از دسترس نخواهد بود.

انوشیروانی درباره وزنه‌بردار خط خورده از اردوی تیم ملی در زمان تمرینات اردوی جدید گفت: مرحله جدید اردو از امروز آغاز می‌شود و تکلیف وزنه‌بردار خط خورده نیز امروز مشخص خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا