اجتماعی و فرهنگی

موج بارش‌های در شمال کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمد اصغری با بیان این که طی ساعات گذشته همچنان بارش ها در بخش های شمالی کشور ادامه داشته است که بطور مثال می توان به شهرهای ارومیه، ‌بجنورد، قراخیل، ‌کلاله، ‌دشت ناز، ‌بستان آباد، مانه و سملقان درخراسان شمالی، اینچه برون درگلستان، ‌ علی آباد، ‌آمل و کجور اشاره کرد گفت: آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، ‌مازندران، ‌گلستان، ارتفاعات در زنجان، قزوین، البرز، ‌تهران، ‌سمنان، خراسان شمالی و بخش هایی از خراسان رضوی امروز گاهی بارانی خواهد بود.

اصغری افزود: فردا علاوه بر استانهایی که به آنها اشاره شد در شمال کردستان و مناطق بیشتری از زنجان بارانی است.

وی گفت: شدت بارندگی ها را طی ۲۴ و ۴۸ ساعت آینده برای اردبیل و گیلان پیش بینی کرده ایم.

اصغری افزود: یکشنبه بر مناطق تحت پوشش ابر و شدت ریزش باران در گلستان افزوده می شود.

وی گفت: علاوه بر این، در استانهایی که به آنها اشاره شد بارندگی ها ادامه خواهد داشت و بر قوت بارندگی ها در ارتفاعات سمنان هم اضافه می شود.

اصغری افزود: همچنین روز دوشنبه بر شدت بارندگی ها و ریزش ها در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزوده می شود.

وی گفت: بارش ها در روز سه شنبه، تقریبا مشابه با دوشنبه خواهد بود و هوای مناطق بیشتری از قزوین، البرز، ‌تهران و سمنان ابری و بارانی است.

اصغری با اشاره به اینکه این روزها مسافرانی بسیاری به سفر رفته اند افزود: در مشهد مقدس امروز و فردا احتمال بارندگی وجود دارد و همچنین روند گرم شدن نسبی دما را برای این شهر پیش بینی می کنیم و وزش باد در ساعات بعدازظهر در مشهد وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هوا در شیراز تا اواسط هفته آینده صاف و به دلیل وزش باد کمی آلوده خواهد بود گفت: هوای اصفهان هم به دلیل وجود وزش باد کمی مانند شیراز، غبار آلود خواهد بود.

اصغری گفت: در کرمان وزش باد تا اوایل هفته آینده کماکان ادامه خواهد داشت و کمی از گرمای این شهرکاسته می شود.

اصغری افزود: در اهواز وزش باد و گرد و خاک را خواهیم داشت و در این شهر تا دوشنبه و سه شنبه از گرمای آن کاسته می شود.

وی گفت: در بندرعباس وزش باد پدیده غالب خواهد بود و در کرمانشاه کمی هوای آن غبار آلود است.

اصغری افزود: هوای تبریز تا اواسط هفته آینده گاهی بارانی خواهد بود و در رشت هم پیش بینی می شود تا اواخر هفته هوای آن گاهی بارانی باشد و از شنبه هم هوای رشت خنک تر می شود.

وی با بیان اینکه هوای تهران هم گاهی نیمه ابری و بدون تغییر قابل توجه در دما خواهد بود گفت: وزش باد نسبتا شدید برای روز یکشنبه در پایتخت پیش بینی می شود.

اصغری با اشاره به اینکه بسیاری از هموطنان به مناطق شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر سفر کرده اند گفت: شدت بارندگی ها در مناطق کوهستانی در حد سیلاب و آبگرفتگی است و به مسافران توصیه می شود از بیتوته در اطراف رودخانه ها چشم پوشی کنند.

وی افزود: تغییرات دمایی نیز طوری است که از فردا روند کاهش دما ملموس خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: سواحل خلیج فارس، ‌دریای عمان و دریای خزر مواج خواهد بود و از مسافران به این مناطق خواست از شنا کردن در دریا جدا چشم پوشی کنند.

اصغری با اشاره به اینکه استان های ایلام، ‌خوزستان و بوشهر مکانهایی هستند که احتمال غبارآلوده شدن آنها بسیار زیاد است افزود: توده گرد و خاکی در عراق شکل گرفته است و به احتمال قوی بتدریج هوای این استانها را آلوده خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا