مدیریت شهری

جزئیات خدمات رسانی به نمازگزاران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین منصور باقرصاد در تشریح اقدامات شهرداری تهران در برگزاری هر چه باشکوه تر نماز عید سعید فطر در مصلی بزرگ تهران به اکران تبلیغات محیطی عید سعید فطر بر روی ۱۵۰۰ سازه تبلیغاتی اعم از بیلبوردها، عرشه پل ها ،پرتابل ها و مووینگ در سطح شهر تهران اشاره کرد و اذعان داشت:محور ولیعصر(عج) از میدان منیریه تا تجریش،انقلاب تا آزادی و آزادی تا میدان امام حسین(ع)، بلوار میرداماد، محور شریعتی،هفت تیر تا مفتح نرسیده به طالقانی و… محورهایی هستند که به صورت ویژه نورپردازی می شوند.

 

باقرصاد در ادامه با اشاره به این که سازمان زیباسازی شهر تهران به انجام تبلیغات محیطی مرتبط با عید فطر در سطح شهر و اطراف مصلی تهران اقدام خواهد کرد، گفت:فضاسازی و اطلاع رسانی در خصوص زمان و مکان برگزاری نماز عید سعید فطر پیش از مراسم عید فطر انجام می شود.

وی اضافه کرد:پیام های تبریک به مناسبت عید سعید فطر بر روی سازه های تبلیغاتی سطح شهر تهران بهمراه فرمایشات حضرت امام خمینی(ره)،مقام معظم رهبری و دعاها و احادیث مرتبط با مراسم عید فطر اکران خواهد شد.

باقرصاد در خصوص فضاسازی و نورپردازی ها در سطح شهر تهران به همین مناسبت گفت:نورپردازی ها به مدت ۴ روز از قبل عید فطر آغاز تا دو روز پس از آن ادامه دارد.

تقسیم محدوده مصلی به ۴ پهنه برای نظافت، پاکیزه سازی و جمع آوری پسماند خشک

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که پاکسازی و نظافت محدوده اطراف مصلی تهران توسط سازمان مدیریت پسماند و با همکاری مناطق ۲۲ گانه صورت خواهد گرفت،گفت:در همین راستا محدوده اطراف مصلی به ۴ پهنه تقسیم بندی شده و ناظرین سازمان مدیریت پسماند در دو بخش نظافت و پاکیزه سازی مکانیزاسیون خدمات شهری و جمع آوری پسماند خشک در پهنه های تعیین شده، به خدمات رسانی خواهند پرداخت.

باقرصاد اضافه کرد:۸۶۵ نیروی کارگری و ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات شامل:جاروب بزرگراهی، وانت ملودی، تانکر آب، کامیونت و… در روز عید سعید فطر خدمات رسانی خواهند کرد.همچنین کیسه های پسماند آبی نیز در این روز بین کارگران و نمازگزاران توزیع خواهد شد.

ارائه خدمات رایگان فوریت های پزشکی شهرسالم در روز عید فطر

باقرصاد در ادامه با اشاره به هماهنگی های انجام شده جهت ارائه خدمات مطلوب به نمازگزاران در روز عید سعید فطر خاطرنشان کرد: به همین منظور ۵ دستگاه آمبولانس به همراه نیروهای متخصص اورژانس شامل پزشک و کارشناس فوریت های پزشکی به محدوده از پیش تعیین شده اعزام می شوند.

وی افزود: در همین راستا مرکز بهداشتی درمانی منطقه ۳ شرکت شهرسالم شهرداری تهران به عنوان پایگاه ثابت اورژانس آماده ارائه خدمات ویزیت پزشک عمومی و اورژانس خواهد بود.

باقرصاد هماهنگی با سازمان تاکسیرانی به منظور انتقال بیماران پس از مداوا در مراکز بیمارستانی را از دیگر اقدامات در روز عید سعید فطر خواند و گفت: ۱۰ دستگاه تاکسی در بیمارستان ها و درمانگاه هایی که نزدیکتر به محدوده محل نماز و مراکز اصلی پذیرش بیماران می باشند مستقر خواهند شد از جمله (حضرت رسول، فیروزگر، امام خمینی، شهدا تجریش، امام حسین و درمانگاه منطقه۳ شهرداری تهران)

بیمه نمازگزاران در طول برگزاری مراسم/ تشکیل گروه های راهنمای نمازگزاران

به گفته باقرصاد با توجه به هماهنگی های به عمل آمده و همچون سنوات سال های گذشته کلیه نمازگزاران در طول برگزاری مراسم عید سعید فطر بیمه خواهند بود.

وی با بیان این که بسیج شهرداری تهران نیز با همکاری مناطق و سازمان های تابعه اقدام به توزیع اقلام فرهنگی و خوراکی در ایستگاه های صلواتی خواهد کرد، گفت: بسیج شهرداری تهران با تشکیل و  استقرار اکیپ های مختلف اقدام به راهنمایی نمازگزاران خواهد کرد.

خدمات رسانی ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس جهت انتقال و بازگشت نمازگزاران در روز عید فطر

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره تمهیدات ویژه سازمان حمل و نقل و ترافیک در روز برگزاری عید سعید فطر و جابجایی و انتقال نمازگزاران از سطح شهر تهران گفت:شرکت اتوبوسرانی تهران جهت برگزاری مراسم باشکوه نماز عید سعید فطر و به منظور حضور گسترده و رفاه حال نمازگزاران عزیز با بکارگیری ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین و تک کابین بخش خصوصی از ساعت ۵:۳۰ بامداد روز عید، اقدام به خدمات رسانی به نمازگزاران از پایانه ها و مبادی اصلی خطوط اتوبوسرانی: میدان رسالت – فلکه اول و دوم  تهرانپارس- چهارراه تهرانپارس- میدان نبوت- ۱۳ آبان ( پیروزی)- حکیمیه- خراسان- شهرک شهید بروجردی- تجریش- جماران- لویزان- میدان راه آهن- ابوذر- پایانه علم و صنعت- بازار دوم نازی آباد- خزانه بخارایی – جلیلی- میدان صادقیه- پایانه خاوران- اکباتان – شهرک شهید باقری- میدان آزادی – آذری- شهرک ولیعصر(‌عج)- یافت آباد- خانی آباد- تهرانسر- شهر ری- دولت آباد-۱۳آبان(رجایی )- شهرک شهید محلاتی به سمت مصلی بزرگ امام خمینی(ره) می کند.همچنین در پایان مراسم نماز عید سعید فطر اتوبوس های شرکت واحد نسبت به انتقال و برگشت به نمازگزاران  اقدام خواهند کرد.

باقرصاد تصریح کرد:ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران علاوه بر خطوط مبادی پایانه ها، در میادین اصلی شهر نیز برای جابجایی نمازگزاران مستقر خواهند شد.همچنین با ستاد اقامه نماز هماهنگی های لازم صورت گرفته تا در مسیرهای پرتردد اتوبوس ها مستقر و نسبت به جابه جایی شهروندان اقدام کنند.

خدمات رسانی ۴۲۰ دستگاه تاکسی ون و سواری بصورت رایگان در ۵محور

وی در ادامه افزود: ناوگان تاکسیرانی شهر تهران از ساعت ۵ صبح روز عید سعید فطر با ۴۰۰ دستگاه تاکسی ون و ۲۰ دستگاه سواری بصورت رایگان در ۵محور حضور دارد و به خدمات رسانی به نمازگزاران خواهد پرداخت و سرویس رسانی به ستاد گمشدگان نیز با۲۰  دستگاه سواری صورت خواهد گرفت.

خدمات رسانی رایگان مترو در روز عید فطر

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه خدمات مترو تهران از ساعت پنج و ۳۰ دقیقه صبح روز عید فطر تا پایان مراسم به طور رایگان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در این روز تعداد حرکت قطارها نسبت به برنامه عادی در روزهای تعطیل هم افزایش می‌یابد که در این راستا فاصله گذر قطارهای خط ۱ و ۲ مترو تهران به ۵ دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرفاصله حرکت قطارها در خط ۴ مترو هر ۶ دقیقه یکبار خواهد بود افزود: فاصله مسافرگیری در خط ۳ مترو هم به هر ۱۵ دقیقه کاهش خواهد یافت.

به گفته باقرصاد کنترل مباحث ترافیک با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور تهران بزرگ و نیز تعیین مسیر اتوبوس ها و نصب بنرهای راهنماء و جهت نماء در خصوص محل پارک خودروهای سواری و تعیین مسیرهای تردد به خصوص تعیین مسیرهای بن بست ترافیکی موقت در شب قبل از مراسم نماز جهت جلوگیری از گره ترافیکی انجام خواهد شد.

برپایی جشن های مغفرت به مدت ۳ شب در پردیس های فرهنگی مناطق ۲۲گانه/ نورافشانی  ۳۲ نقطه شهر تهران

باقرصاد در ادامه به برنامه های فرهنگی شهرداری تهران در روز عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: جشن های مغفرت به مدت سه شب در پردیس های فرهنگی مناطق ۲۲گانه در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه به همراه نورافشانی در شب عید سعید فطر در ۳۲نقطه شهر تهران برپا می شود.

همچنین ایستگاه های فرهنگی و پذیرایی نیز در پهنه های اطراف مصلی تهران به منظور توزیع محصول فرهنگی ویژه روز عید سعید فطر با محوریت کودک و نوجوان و پذیرایی از نمازگزاران در روز عید سعید فطر صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه به تشریح دیگر اقدامات فرهنگی پرداخت و گفت:هویت بخشی به سیمای بصری شهر با بهره گیری از ظرفیت های تبلیغی از جمله پرتابل ها،عرشه های پل و بیلبوردها با محوریت نماز عید سعید فطر به امامت ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب اسلامی،هماهنگی با مساجد شهر تهران به منظور انتقال نمازگزاران به مصلی و بالعکس برای برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر،تهیه دعای مخصوص عید(دعای قنوت)،استقرار ایستگاههای صلواتی مناطق ۲۲ گانه و… از جمله اقدامات  شهرداری تهران در روز عید سعید فطر می باشد.

باقرصاد در پایان با اشاره به این که شهرداری مناطق ۶،۳ و ۷نیز با همکاری سازمان مدیریت پسماند اقدام به نظافت و رفت و روب حین، قبل و بعد از مراسم؛ معابر اطراف مصلی تهران خواهند نمود، گفت:انجام هماهنگی های لازم جهت جلوگیری از هر گونه بساط گستری و رفع سد معبرقبل،حین و بعد از مراسم در سطح محدوده مصلی تهران با همکاری شرکت شهربان و حریم بان، گل آرایی جایگاه نماز در مصلی تهران توسط سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران، آذین بندی کلیه مراکز و میادین و بازارهای میوه و تره بار و فروشگاه های شهروند و پذیرایی از شهروندان، شناسایی نقاط ناایمن محدوده مصلی تهران توسط سامان آتش نشانی و تسریع بر رفع آنها و استقرار تجهیزات، ماشین آلات و نیروهای انسانی در نقاط پیش بینی شده و همچنین شستشوی سطح معابر، جداول، المانها و ایستگاه های اتوبوس و تابلوهای شناسایی،لایروبی انهار و گندزدایی، لکه گیری و آسفالت و ترمیم و تعویض جداول،رنگ آمیزی جداول و المانهای شهری در محدوده برگزاری نماز، جانمایی، طراحی و نصب اقلام تبلیغاتی شامل پوسترهای تبلیغاتی و بنر و پلاکارد بر روی بیلبوردها و سازه های پرتابل با همکاری سازمان زیباسازی،جانمایی، تهیه و نصب،علایم راهنمایی و تابلوهای شناسایی بخش های مختلف مانند ورودی ها،خروجی ها، سرویس های بهداشتی و…، آذین بندی و نورپردازی، واکاری و آبیاری فضای سبز، کاشت درختچه، مبارزه با جانوران موذی و طعمه گذاری در مکانهای آلوده ، همکاری با منطقه ۷ جهت اعزام ماشین آلات و نیروی انسانی و … از جمله مواردی است که به صورت ویژه انجام شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا