شورای شهر

دفاع شاکری از سیاست ضد آمریکایی شهرداری/کمپین زدند تا آمریکا گل نخورد!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی شاکری در جریان جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران ضمن تقدیر از عملکرد سازمان زیباسازی شهر تهران در قالب کمپینی که به مناسبت هفته حقوق بشر امریکایی به راه افتاد، اظهارداشت: کار خوب باید مورد تشویق قرار بگیرد و در عین حال اگر خطایی رخ دهد نیز باید در جای خود نقد شود؛ کما اینکه در جریان اجرای طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر انتقادهایی که به عملکرد سازمان زیباسازی وارد بود را مطرح کردم.

وی ضمن نمایش تصاویری که در روزهای اخیر توسط سازمان زیباسازی روی بیلبوردهای سطح شهر به نمایش درآمده است، یادآور شد: از میان ۳۷ نوع تصویری که در فضاهای تبلیغاتی سطح شهر به نمایش درآمده، تصاویری که با محتوای سرفصل‌های نقض حقوق بشر توسط امریکا نظیر کودتای ۲۸ مرداد، تحریم‌های اقتصادی، تحریم‌های دارویی و جنایات علیه ملت یمن و… طراحی و به نمایش گذاشته شده، رویکرد خوبی است که توسط سازمان زیباسازی اتخاذ شده است.

شاکری با بیان اینکه مقام معظم رهبری اخیرا حتی به شعرا توصیه کردند که اشعار آنها دارای موضع باشد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که امریکا برجام های مختلف را در برابر ما آرایش می‌دهد و بنا دارد ما را به پذیرفتن برجام‌های دیگر وادار کند، اقدام سازمان زیباسازی در زمینه کمپینی که به مناسبت هفته حقوق بشر امریکایی شکل گرفت، به روز بودن این سازمان را نشان داد. بنابراین نباید این واکنش به هنگام را مزمت کنیم. ما باید با تشکیل کمپین‌هایی در مخالفت با سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نقاب از چهره بزک کرده آنها برداریم.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه عده‌ای در داخل کشور کمپین راه می‌اندازند تا امریکا اصطلاحا گل نخورد، گفت: مشخص نیست آنها به چه قیمتی از امریکا دفاع می‌کنند و علاقه به ملیت و سرزمین و کارکرد ایرانی بودن آنها کجا رخ نشان می‌دهد.

شاکری با اشاره به بدعهدی‌ها و نقض حقوق بشر امریکا در طول ۳۸ سال انقلاب اسلامی و همین طور در تمام عمر ۲۴۰ ساله این کشور، گفت: فهرست مطولی از جنایت‌های غیرقابل انکار امریکا در این سال‌ها وجود دارد و مقام معظم رهبری درباره این کشور تعبیر «ابلیس مجسم» را به کار برده است. سوال اینجاست که چطور باید این ابلیسم مجسم را نمایش بدهیم؟

وی با اشاره به اینکه از منظر امریکا احکام صادر شده و حدود اجرا شده بر اساس قوانین داخلی ایران، غیر مجاز و غیر قانونی است، گفت: جای تعجب است که عده‌ای در برابر آمار و ارقام مربوط به آسیب‌های اجتماعی در امریکا که خودشان هم به آن اقرار دارند، سپر بلا شده‌اند و در برابر نمایش این پیام‌ها موضع گرفته و موج به راه انداخته اند. البته این موج ظاهرا از یک نقطه واحد منشا گرفته است چراکه ماهیت اظهاراتی که توسط مخالفان این اقدام مطرح می‌شود یکسان است و با ادبیاتی مشابه تکثیر می‌شود.

وی ادامه داد: عده ای به جای اینکه حقوق بشر امریکایی را محکوم کنند،شهرداری تهران را به خاطر نمایش این واقعیت‌ها زیر سوال می‌برند و متاسفانه برخی از اعضای شورای شهر نیز با آنها همراه شده‌اند. همکاران ما در شورای شهر باید دقت کنند تا در اوهامی که برخی از این کمپین ها ایجاد کرده‌اند، جوگیر نشوند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به تحصیلات تخصصی خود در رشته جامعه شناسی و با تاکید بر اینکه نسبت به موضوعات اجتماعی نظیر کودکان کار و آسیب دیدگان اجتماعی بیگانه نیست، افزود: ریشه این پدیده‌ها را باید در برخی سیاست‌ها، شرایط اقتصادی و انتظار کشیدن از برجام برای رفع تحریم ها جست و جو کرد.

شاکری تاکید کرد: اقدام شهرداری تهران در این زمینه، رفتاری است که دولت باید در این شرایط انجام بدهد . ولی گره زدن آسیب‌های اجتماعی, بیکاری و… به شهرداری تهران که خودپیشگام در رفع آسیبهای اجتماعی است، نشانی غلط دادن به مخاطب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا