مدیریت شهری

خطوط جدید اتوبوس‌های تندرو در تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مصطفی سلیمی شهردارمنطقه ۱۸ در این باره گفت: طول مسیر این خط ازحدفاصل دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات تابزرگراه آزادگان جمعا"بطول ۴۴کیلومتر بوده که ازاین مقدار۱۲کیلومتر آن شامل مسیر رفت و برگشت از حدفاصل سه راه زرند(پل ساوه)تاپایانه مسافربری آزادگان واقع در بزرگراه آیت ا… سعیدی – تقاطع بزرگراه آزادگان قرارگرفته است.

وی ادامه داد : در طول مسیر این خط ، تعداد ۵ ایستگاه دوطرفه بنام (بلوار معلم ، آموزش و پرورش ، شهرداری ، ایستگاه های مترو نعمت آباد و آزادگان ) و تعداد ۳ ایستگاه یک طرفه نیز بنام ( پژاوند ، سروری غربی و شرقی ) جانمایی شده تا شهروندان بسهولت برای انجام ترددهای روزانه خویش و دسترسی به سایر نقاط مختلف تهران و دیگر ایستگاه های وسائط نقلیه عمومی از آن استفاده کنند.

سلیمی احداث این خط رادرراستای تداوم شعارکاهش فاصله شمال به جنوب دانست وخاطرنشان کرد: این نخستین خط BRT در پایتخت است که از سوی یکی از مناطق به صورت مستقل اجرا شده است ، چرا که خطوط قبلی با نظارت ومدیریت سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران احداث شده است که واردجنوبغرب تهران ومنطقه ۱۸ می شود و می تواند نقش بسزایی در جابجایی مسافرهای این بخش از پایتخت داشته باشد.

شهردار منطقه ۱۸ یاد آورشد: با ورودخط   10 BRT به منطقه ،‌علاوه برشهروندان این منطقه،دیگرشهروندان ساکن مناطق ۱۷ و ۱۹نیزمی توانند به راحتی وارد شبکه حمل ونقل عمومی بشوند.همچنین به دلیل نزدیکی پایانه این خط اتوبوسرانی به پایانه متروخط ۳،شهروندان ساکن شهرهای اقماری تهران مانند چهاردانگه، اسلامشهر، رباط کریم و شهریار نیز قادرخواهند بود ازخدمات این سامانه بهره مند شوند.

وی درپایان اظهارداشت:این خط اتوبوسهای تندرو،جنوبغرب تهران رابه شمالغرب متصل وشهروندان می توانند با کمترین هزینه ممکن واردشبکه حمل ونقل عمومی تهران شده و به میادین بوتان،‌شمشیری،فتح، آزادی،فلکه دوم صادقیه و پایانه های مترو و اتوبوسرانی طول مسیر دسترسی پیدا کنند.

 این خط روزگذشته بطور آزمایشی فعالیت خود را شروع و شهروندان  را به مبادی و مقاصد مورد نظر جابجا می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا