شورای شهر

تشکیل کمیته ای برای افزایش امنیت اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مرتضی طلایی با بیان اینکه هفته گذشته فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جلسه شورای شهر تهران حضور یافت و پیشنهاد یک همکاری ثابت و مستمر بین شورا و شهرداری و پلیس ارائه شد، گفت: امیدواریم کمیته‌ای مشترک میان این سه نهاد برای افزایش امنیت اجتماعی در پایتخت ایجاد شود و شورا بیش از گذشته نسبت به امنیت اجتماعی شهر حساسیت داشته باشد.

وی با اشاره به تدوین طرحی در خصوص همکاری مشترک و مستمر میان پلیس و مدیریت شهری، افزود: امیدواریم با سرانجام رسیدن این طرح و تصویب آن، ضریب امنیت اجتماعی افزایش پیدا کند.

طلایی با تاکید بر اینکه همان‌طور که سالانه مدیریت شهری هزینه زیادی برای راهنمایی و رانندگی می‌کند تا حمل و نقل مردم روان‌تر باشد، باید به مسائل امنیت اجتماعی نیز ورود پیدا کرد، گفت: اهمیت امنیت اجتماعی کمتر از حمل و نقل نیست و برای همین طرحی را در حال آماده‌سازی داریم که با همکاری نهادهای انتظامی، قضایی و شهری، امنیت اجتماعی در پایتخت را بالا ببریم.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران موجب نگرانی مدیریت شهری است، گفت: نمی‌توان با کارهای کوتاه‌مدت و برنامه‌های مُسکنی این مشکلات را برطرف کرد، بلکه باید برنامه‌های اساسی و زیرساختی در این زمینه داشت.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص صحت آمار ۲۰ هزار معتاد در تهران که توسط نیروی انتظامی منتشر شده است، گفت: عدد و رقم‌ها بالاتر از اعداد و آماری است که ارائه می‌شود. متاسفانه آماری دقیق و جامع از میزان معتادان پایتخت وجود ندارد. ما نباید آمارهای اعتیاد را کتمان کنیم.

طلایی با اشاره به نگرانی‌هایی که در خصوص مصرف مشروبات الکلی در شهر تهران وجود دارد، گفت: نگرانی که در خصوص افزایش مصرف مشروبات الکلی وجود دارد کمتر از اعتیاد نیست. عواقب سوء مشروبات الکلی از مخدرهای سنتی بیشتر است، اما هنوز مورد توجه افکار عمومی قرار نگرفته است. من بر اساس تجربه‌ای که در پلیس تهران در گذشته داشتم و تجربه‌ای که در حال حاضر در شورای شهر دارم، به شدت نگران افزایش رشد مشروبات الکلی در پایتخت هستم.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی مشکلی بین بخشی است که باید با تحقق مدیریت واحد شهری حل شود، گفت: آسیب‌هایی مانند معتادان، متکدیان، کودکان کار و خیابان و… که نیاز به همکاری مشترک میان قوه قضائیه، شهرداری، کمیته امداد، وزارت رفاه و… است با تلاش یک نهاد حل نمی‌شود، اگر هم برنامه‌ای توسط یک مجموعه انجام شود، مُسکنی مقطعی برای این بیمار در حال دست و پا زدن است که می‌تواند چند روزی آن را آرام کند. ما این تجربه را در محله هرندی داشتیم، آیا محله هرندی با اقدامات شهرداری پاکسازی شد؟ همه می‌دانیم که این‌طور نیست، بلکه آسیب‌ها به محلات اطراف منتقل شده و وضعیت محلات اطراف بدتر شده است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا