شورای شهر

موازی کاری های شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی شاکری درباره موازی‌کاری سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با معاونت فرهنگی ـ اجتماعی اظهار داشت: ساختار سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران یک ساختار سازمانی است و دارای هیأت امنا، هیأت مدیره و رئیس است و تصمیم‌گیری‌ها در این سازمان به صورت داخلی انجام می‌شود.

وی افزود: مکرر در دوره‌های مختلف شورای شهر تهران عنوان می‌شود که این سازمان هیأت امنا دارد و نیاز به تصویب شورا نیست و از دایره حسابرسی نیز باید خارج شود و پولی که شورا به این سازمان می‌دهد، کمک است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پولی که شورا به این سازمان می‌دهد به ازای کاری است که صورت می‌گیرد و برای دریافت این پول باید سازمان برنامه‌های خود را ارائه دهد و از شورا تأییدیه بگیرد و سالهاست این موضوع مطرح می‌شود.

وی بیان داشت: برای جلوگیری از موازی‌کاری این سازمان باید یک مدیریت واحد ایجاد شود و معاونت فرهنگی ـ اجتماعی با سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران ادغام شود.

وی افزود: در حوزه آموزش، هم سازمان فرهنگی ـ هنری و هم معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تهران اقدامات مشابهی را انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کارکنان این دو تشکیلات نیز دریافتی‌های متفاوتی دارند. سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران از بدو تأسیس که ۴۰۰ نفر نیرو داشت، در حال حاضر نیروی انسانی این سازمان به گفته برخی به ۴ هزار نفر رسیده است و ۹۰ درصد بودجه در مصارف جاری صرف می‌شود.

وی گفت: عنوان می‌کنند کارهای فاخر برای سازمان فرهنگی ـ هنری است؛ فاخر به چه معناست که آن را به سازمان فرهنگی ـ هنری دادند و مابقی به معاونت فرهنگی ـ اجتماعی سپرده شده است.

شاکری بیان داشت: سه دیدگاه و نظر وجود دارد، اول اینکه هر دو مدیریت این مجموعه‌ها واحد شود، دوم اینکه سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران حذف و همه وظایف در قالب معاونت فرهنگی ـ اجتماعی انجام شود و سوم اینکه معاونت فرهنگی ـ‌ اجتماعی تعطیل شود و اقدامات از طریق سازمان فرهنگی ـ هنری انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر بین این سازمان و معاونت کارهای موازی بسیاری وجود دارد و این تداخل وظایف در داخل این مجموعه‌ها نیز وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: همکاران شورای شهر چون در جریان مباحث نیستند، حساسیت‌های آنها غیرقابل قبول است. ۱۵۰۰ میلیارد تومان دو برابر بودجه صدا و سیما و دو برابر بودجه ارشاد در تهران صرف فرهنگ و هنر می‌شود و ما هنوز اثربخشی در این سه سال ندیده‌ایم و مکرراً نیز به سازمان فرهنگی ـ هنری و معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرده‌ایم که چه تغییر رفتاری در شهر ایجاد کرده‌اند. نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر ایجاد می‌شود و تابلوهای هنری را به نمایش می‌گذارند.

وی بیان داشت: سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در امور فرهنگی، کدام پازل را تکمیل می‌کند؟

شاکری گفت: مسئله شهر ، آموزش، موسیقی و کلاس زبان است؟ که این همه مؤسسات آن در شهر وجود دارد؛ سازمان فرهنگی ـ هنری باید اینقدر تنزل پیدا کند؟

وی گفت: اراده‌ای در کمیسیون فرهنگی ـ‌ هنری و شورای شهر تهران برای تعیین تکلیف سازمان فرهنگی ـ هنری و معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تهران نیست و می‌تواند اعضای شورا به دلیل تداخل وظایف، جلوی بودجه آنها را بگیرد و امضا نکند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا