شورای شهر

خطر در کمین تهرانی ها/نشست ۱۵ سانتی متری پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد سالاری درباره جزئیات حادثه شهران اظهار داشت: اگر آتش‌سوزی که در منطقه شهران در ساعت ۴ بامداد اتفاق افتاد، در ساعت یک بامداد اتفاق می‌افتاد، یک فاجعه انسانی را شاهد بودیم که حتی ابعاد بین‌المللی پیدا می‌کرد و منجر به رخدادهای زیادی می‌شد.

وی افزود: شهر تهران با جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر چه وضعیتی از لحاظ ایمنی و بحران دارد و چقدر ایمن است؟

سالاری با تأکید بر اینکه اساساً شهر تهران آبستن اتفاقات بسیار وحشتناک تر از حادثه شهران است، گفت: در این حادثه، خدا کمک کرد و اگر در ساعت دیگری این اتفاق رخ می‌داد، تلفات انسانی و خسارت‌های بسیاری بر جا می‌گذاشت.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: شهر تهران در ۱۰ سال گذشته در یک بی‌برنامگی تمام‌عیار احداث شده است و حادثه شهران یک هشدار به تمام مسئولین در مدیریت شهری بود که متوجه شوند در زیر زمین پایتخت چه خبر است.

سالاری افزود: با توجه به گسل‌های فراوان و بافت‌های فرسوده ۴ هزار هکتاری موجود در پایتخت و همینطور شبکه‌های آب، برق، گاز و مخابرات که در افزایش حادثه تسهیل می‌کنند و موجب افزایش کشتارهای ناشی از زلزله می‌شود.

سالاری خاطرنشان کرد: در ایجاد پروژه‌ها فقط افتتاح کردن و لیست کردن پروژه‌ها مهم نیست بلکه ایجاد زیرساخت‌های لازم در پروژه ارجحیت دارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بیان داشت: در حادثه اخیر در منطقه شهران، به گفته شهردار تهران هیچ لودری از مترو و دیگر دستگاه‌ها آنجا نبوده است و احتمال نشست خاک‌های زیرزمینی را در این حادثه می‌دهند، ولی باید کار کارشناسی دقیق انجام شود.

وی افزود: رسالت ما این است که مدیریت شهری موضوع نشست زمین را بررسی کند و در احداث پروژه‌ها، پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گیرد.

وی هشدار داد: نشست زمین آنقدر زیاد است که ممکن است قسمتی از پایتخت به پایین فرو رود.

وی افزود: در جنوب تهران سالی ۱۵ سانت نشست زمین داریم، لذا باید کمیته‌ای ایجاد شود که عرصه‌های پرتردد مردم را مورد بررسی قرار دهد و کانال‌های تأسیساتی در تهران داشته باشیم و در شهرهای توسعه‌یافته، اینگونه کانال‌ها موجود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا