ورزشی

برانکو:دیگر بحثی با کی روش ندارم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری امروز خود گفت: از فرصت استفاده می‌کنم که فردا هم تمرین ما را از نزدیک ببینید و هم اینکه افطاری و شام میهمان من باشید. درباره تیم باید بگویم تقریبا تکمیل شده‌ایم اما برخی مسائل جزئی باقی مانده و جای خالی هم در سهمیه بالای ۲۳ سال وجود دارد. از کنفرانس خبری گذشته به این طرف حدود دو بازیکن جدید به ما اضافه شدند و گلج و آرام‌طبع به ما اضافه شدند. همه تلاش ما این است که به بهترین نحو تیم را ببندیم.

برانکو ادامه داد: روز جمعه به اوکراین می‌رویم و یکشنبه یک جلسه تمرین می‌کنیم اما دوشنبه به خاطر شهادت امام علی تعطیل خواهیم بود و سه‌شنبه یک بازی تدارکاتی خواهیم داشت. پشتکار خوبی از بازیکنان می‌بینیم و همه سالم هستند. فقط محمد انصاری مشکل کوچکی دارد که چون عمل جراحی داشته هنوز کامل آماده نشده است و امیدوار هستیم تا شروع بازی‌های لیگ او هم کاملا بهبود پیدا کند. 

سرمربی پرسپولیس در مورد وضعیت مهدی طارمی و اینکه او مدنظر باشگاه هست یا خیر؟ تصریح کرد: باید اعتراف کنم با این سوال غافلگیر شدم از این بابت که او را می‌خواهید یا نه. ما با او از قبل از عید مذاکره کردیم اما ما کاری نمی‌ توانیم بکنیم وقتی کسی نمی‌خواهد بماند. ما قبل و بعد از نوروز با او صحبت کردیم اما خود او اظهار کرد که می‌خواهد به اروپا برود. طبیعی است که به عنوان آقای گل لیگ او را می‌خواهیم اما همه چیز به خودش بستگی دارد. قرارداد او تمام شده و خودش باید تصمیم بگیرد.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود طارمی با کادر فنی اختلاف‌نظر دارد، افزود: من نمی‌دانم چه اختلافی وجود داشته است. کادر فنی پرسپولیس و کادر فنی هر باشگاهی در همه جای دنیا از بازیکنانش می خواهد که تلاش کنند و در خدمت تیم باشند. اگر واقعا او مشکلی دارد من نمی‌دانم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص وضعیت رامین رضاییان هم خاطرنشان کرد: در مورد رامین رضاییان باید بگویم متاسفانه من هیچ تماسی با او ندارم. او به تماس‌های ما جواب نمی‌دهد و با کسی از باشگاه در تماس نیست و ما نمی‌دانیم که چه خبر است. ما اطلاعات از رضاییان را از رسانه‌ها می‌گیریم. هرچند روز یکبار با او تماس گرفته شده اما پاسخی نمی‌دهد.

برانکو درباره اینکه آیا او هم طارمی را می‌خواهد یا خیر؟ افزود: ما با او تماسی نداشته‌ایم و او هم تلفنش را پاسخ نمی‌دهد. ما باید در خیابان‌های تهران دنبال آنها بگردیم. باشگاه همه تلاش خود را کرده است. وقتی نمی‌خواهند بیایند نمی‌دانیم چه کنیم.

وی در مورد اینکه طارمی در چند فصل اخیر نقل و انتقالات پرسپولیس را به دنبال خود می‌کشاند و از آنجایی که شما حضور طارمی را منتفی می‌دانستید آیا برای هماهنگی او با تیم برنامه‌ای داشته‌اید، تصریح کرد: طبیعی است که اگر او برگردد قبل از هر چیز مشکل فیزیکی خواهد داشت چراکه بازیکنانی آورده‌ایم که جایگزین نفرات دیگر باشند. وحید امیری، علی علیپور، ساسان انصاری، شهاب زاهدی که جوان است جایگزین شده اند. طبیعی است همچنان به دنبال بازیکنان خارجی هستیم و طبیعی است که بازیکن گلزن راحت گیر نمی‌آید. البته باید به بودجه باشگاه هم توجه داشته باشیم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه قبل از رفتنش از ایران بازیکنی مثل بنگستون را کنار گذاشت و عده‌ای فکر می‌کردند با کنار گذاشتن او بازیکن بهتری خواهد آمد اما مسئولان باشگاه به دنبال کاوه رضایی رفتند و آیا مهاجم خوب خارجی در نظر او خواهد بود یا خیر؟ گفت: ما به دنبال مهاجم خارجی هستیم اما این بازیکن ساده گیر نمی‌آید و نمی‌خواهیم فقط بگوییم بازیکن آورده‌ایم. طبیعی است که من گزینه‌ای در نظر دارم. گزینه‌های من وحید امیری، امید عالیشاه و شهاب زاهدی و علی علیپور هستند و طبیعی است که به دنبال گزینه‌های دیگر هم خواهیم بود. سال قبل ساسان انصاری ۹ گل زده و اینطور نیست که بگوییم کسی را نداریم. ما خط حمله خیلی خوب داریم اما طبیعی است که باز هم به دنبال مهاجم خواهیم بود.

وی درباره اینکه چقدر بین پرسپولیس و تیم ملی تعامل وجود دارد و اینکه آیا پرسپولیس آسیایی بسته شده یا خیر تصریح کرد: طبیعی است که بازیکنان کارشان بیشتر خواهد شد. وقتی لیگ آسیا شروع شود تیم ملی در این برهه زمانی فعالیتی ندارد مگر اوایل نوروز و به همین خاطر است که ما بازیکنان بیشتری می‌گیریم تا کادر گسترده‌تری داشته باشیم تا اگر بازیکنی در تیم ملی بود جایگزینی داشته باشیم. ما برای لیگ آسیا هنوز فرصت گرفتن یک بازیکن خارجی خواهیم داشت که فقط در آسیا بازی کند.

وی درباره اختلاف‌نظرهایی که بین او و کی‌روش به وجود آمده و همچنین موضع‌گیری هواداران پرسپولیس علیه سرمربی تیم ملی به وجود آمده  و اگر طارمی و رضاییان در لیست باقی بمانند یک بازیکن از لیست خارج خواهد شد و این بازیکن کیست؟ خاطرنشان کرد: ما لیست‌مان را در دو یا سه روز آینده تکمیل می‌کنیم و مشخص می‌شود که وضعیت چطور است. ما هر روز در حال آنالیز هستیم و هر روز بازیکنان جوانی برای تست به ما اضافه می‌شوند و نهایتا تا آخر هفته لیست را می‌بندیم. درباره کی‌روش هم باید بگویم که نمی‌دانم داستان چیست و اصلا نمی‌دانم ماجرا چه بوده است. قبلا هم گفته‌ام که درباره این داستان هیچ صحبتی نمی‌کنم. من حرف هایم را پیش از این زده ام و دیگر قصد ندارم در این خصوص صحبتی کنم. این مسئله از نظر من تمام شده است و صحبتی دیگر در این خصوص ندارم. باشگاه به عنوان کارفرماست و من و اعضای کادرفنی هدفمان باید ساختن تیم قوی باشد. ما هستیم تا بازیکنان را بهتر آماده کنیم تا هرچه بهتر بازی کنند. هرچه آماده‌تر باشند برای بازی در تیم ملی هم اماده تر هستند. همانقدر که برای ما موفقیت پرسپولیس اهمیت دارد از آن مهم‌تر موفقیت تیم ملی است. همانقدر که برای ما تراکتورسازی و ذوب‌آهن مهم هستند که در آسیا نتایج خوبی می‌گیرند. دوست داریم تعداد بیشتری از تیم‌های ایرانی در آسیا باشند. همه ما اینجا هستیم که کیفیت فوتبال ایران را بالا ببریم تا ایران به آنچه استحقاقش را دارد برسد. در کشور شما فوتبال عالی بازی می‌شود و بهترین تیم آسیا را دارد و وظیفه ماست که خودمان را به این هدف نزدیک کنیم.

برانکو در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه احتمال اینکه پرسپولیس و استقلال به پلی‌آف خواهند رفت اظهار داشت: اگر لازم باشد بازی می‌کنیم چراکه این در اختیار ما نیست و کنفدراسیون آسیا در این باره تصمیم‌گیرنده است و در اختیار پرسپولیس و استقلال نیست.

وی درباره جزئیات اردوی پرسپولیس در اوکراین خاطرنشان کرد: ما ۱۴ روز در اوکراین می‌مانیم و سه بازی انجام می‌دهیم که شاید تبدیل به ۴ بازی شود. روزانه دو گروه تمرین خواهند کرد. یک گروه صبح یک گروه عصر و همه بازیکنانی که قرارداد بستند در این سفر با ما خواهند بود. در حال حاضر ۲۲ نفر هستند.با توجه به اینکه در وضعیت اردوی اوکراین تغییراتی ایجاد شد و  ما قرار بود فردا به این سفر برویم اما به خاطر یکسری اشکالات فنی این برنامه به جمعه تغییر کرد و مجبور شدیم حریفان مختلف را انتخاب کنیم تا با آنها بازی کنیم. یکی از بازی‌های ما با دیناموکیف اوکراین خواهد بود. 

سرمربی کروات تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص دیدار کرواسی و پرتغال در جام ملت‌های اروپا تصریح کرد: تیم کرواسی در این دوره از بازی‌ها بسیار خوب بازی می‌کند یادتان باشد که یکی از گزینه‌های قهرمانی کرواسی است و طبق همه آمار و ارقامی که کارشناسان دادند کرواسی در دور اول یکی از بهترین تیم‌ها بوده است و می‌توانم بگویم ما با تیم دوم خودمان اسپانیا را بردیم. آن هم بدون ۵ بازیکن. بازی امروز ما به پرتغال سخت خواهد بود اما به تیم ملی  کشورم اعتقاد دارم و دلیلی ندارد این روند خوب را ادامه ندهد و دلیلی ندارم که بخواهد به روش دیگری بازی کند.

سرمربی پرسپولیس در مورد جذب برخی بازیکنان که تا حدودی ناشناخته بودند و آیا او شناختی از بازیکنان داشته یا خیر؟ تصریح کرد: باید بگویم علوان‌زاده یک بازیکن جوان است و طبیعی است که خیلی او را تعقیب نکرده‌ام در بازی‌های فصل گذشته‌اش اما فیلم بازی‌های جدید او را دیدم و فهمیدم بازیکن خوبی است و قطعا می‌تواند به ما کمک کند. آرام‌طبع بازیکن باتجربه‌ای است و در صبا تمام بازی‌ها را انجام داد و با وجود سنش جاه طلبی خوبی دارد. فکر می‌کنم با او و محمد انصاری جناح چپ ما خوب خواهد بود. ربیع‌خواه هم بازیکن جالب‌توجهی است و او هم می‌تواند کمک‌حال ما باشد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر کری‌خوانی هواداران پرسپولیس و استقلال و اینکه سرمربی استقلال گفته ۴ جام می‌خواهیم و قصد داریم دو دربی را هم ببریم و نظر شما چیست؟ گفت: طبیعی است که هر مربی خوش‌بین است چراکه می‌خواهد با انگیزه زیادی لیگ را شروع کند. به خصوص برای مربی استقلال. آنها سرمایه‌گذاری خیلی خوبی کرده‌اند و من هم خوشحال می‌شوم که در دربی رودررو شویم. مثل دو سه دربی اخیر که خیلی جالب بود و این یک هم خیلی نامعلوم خواهد بود. به خصوص در هفته اول اما بعد از آن همه چیز معلوم می‌شود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا