شورای شهر

فروش کودک در تهران ۵۰۰ هزار تومان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین فاطمه دانشور با اشاره به خرید و فروش نوزادان مادران معتاد در تهران، گفت: بعد از طرح این موضوع جلساتی در وزارت بهداشت داشتیم که وزیر دستور بررسی داد.

وی با بیان اینکه قرار شد کودکانی که از مادران معتاد متولد می‌شوند و دارای اعتیاد هستند مورد بررسی قرار گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این موضوع که آمار معنی‌داری از میزان کودکانی که از مادران معتاد متولد می‌شوند به دست آورده‌ایم، گفت: فقط در ۵ بیمارستان طی ۸ ماه ۱۵۰ کودکی متولد شد که مبتلا به اعتیاد بودند. البته بگویم که این بیمارستان‌ها هم صد درصد همکاری را نداشتند.

دانشور اضافه کرد: ۸ ماه اطلاعات جمع کردیم و نتیجه مشاهدات را به وزارت بهداشت مطرح کردیم و در نتیجه ابلاغیه‌ای وزارت بهداشت صادر کرد مبنی بر اینکه نوزادانی که از مادران معتاد متولد می‌شوند در صورت اعتیاد باید به بهزیستی ارجاع داده شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی از این مادران شرایط بسیار بحرانی دارند، گفت: این کودکان اوراق هویت ندارند و شناسنامه‌ای هم برای آنها صادر نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در صورتی که بیمارستان‌ها متوجه شوند نوزادی اعتیاد دارد باید با اورژانس اجتماعی تماس بگیرند و در صورتی که کودک مبتلا به اعتیاد و ایدز است بعد از تحویل به اورژانس باید تحویل بهزیستی داده شود تا مراحل تأیید صلاحیت والدین محرز شود که البته اینها بیشتر پدر ندارند و عمدتاً مادر دنبال کارهای بچه است.

به گفته دانشور، برخی از بیمارستان‌ها کودک را بالاجبار به مادر می‌دهند در صورتی که مادر از دریافت کودک امتناع می‌کند و بعد از اینکه بیمارستان به زور کودک را به مادر می‌دهد مادر آن کودک را به فروش می‌رساند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار ما از ۵ بیمارستان ۱۵۰ کودک مبتلا به اعتیاد بودند، گفت: این را بگویم که در مدت ۸ ماه تعدادی از این کودکان ناپدید شدند و الان بچه‌ای وجود ندارد البته این گزارش را به مقامات قضایی داده‌ایم تا آنها پیگیر شوند اما به احتمال زیاد بچه به فروش رفته است.

دانشور با بیان اینکه از ۱۵۰ کودک مبتلا به اعتیاد ۶۰ کودک تحویل بهزیستی داده شده است،‌گفت: بقیه نوزادان نزد مادران هستند که مددکار به صورت هفتگی سرکشی می‌کند و عمده مشکل آنها نداشتن اوراق هویت است.

به گفته وی، حتی اگر این افراد هم شناسنامه دریافت کنند جلوی اسم پدر خالی است و در آینده دچار مشکل می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: رنج قیمت فروش نوزاد متفاوت است و از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است البته اگر نوزاد معتاد باشد رقم فروش آن پایین‌تر و اگر سالم باشد به قیمت بالاتری به فروش می‌‌رسد.

دانشور دوباره تأکید کرد که آمار ۱۵۰ کودک مبتلا به اعتیاد فقط برای ۵ بیمارستان است و این تعداد بسیار زیاد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا