شورای شهر

در حادثه شهران باید یقه پیمانکار را گرفت نه شهرداری!/اصولگرایان روی هردو انتخابات ۹۶ زوم کرده اند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین بازهم حادثه ای در تهران اتفاق افتاد و طبق روال همیشه پس از کش و قوس ها و مصاحبه های مختلف، اصل ماجرا به دست فراموشی سپرده شد. حادثه ای که به گفته کارشناسان اگر در ساعات پر تردد اتفاق می افتاد، فاجعه ای عظیم را رقم می زد.

پرویز سروری در خصوص حادثه انفجار شهران و بررس آن گفت:واقعا حادثه تلخ و ناراحت کننده ای بود.این حادثه می توانست اتفاقات تلخ دیگری را برای شهر تهران رقم بزند اما باید خدا راشکر کنیم که اینچنین نشد. شما ببینید مردم آن منطقه چندین ساعت آب و برق و تلفن نداشتند و چقدر استرس به اهالی منطقه وارد شد. واقعا جای تامل دارد چرا که مردم شهر تهران باید یک زندگی بدون دغدغه ای را سپری کنند. زمانیکه این اتفاقات می افتد خب مسلما زندگی از روال عادی خارج می شود.

 

عضو شورای شهر تهران در خصوص اینکه در حادثه شهران در شناسایی مقصر ابهامات زیادی وجود دارد گفت:بله واقعا همین طور است و تا زمانیکه نظر کارشناسی نباشد نمی توان گفت چه کسی و به چه دلیلی مقصر این حادثه است.

 

وی ادامه داد:ما نمی توانیم تا زماینکه این مساله برای ما مبهم است نظری بدهیم. اما به نظر من  این حادثه دو مقصر دارد یکی ظاهری و دیگری باطنی. در بعد ظاهری، دستگاه هایی که در بروز حادثه دخیل بودند اما مقصران اصلی که پنهان هم هستند کسانی هستند که در مقابل ایجاد مدیریت یکپارچه مقاومت می کنند.

 

وی ادامه داد: این حادثه یک هشدار بود که تهران به شدت در برابر حوادث آسیب پذیر و در معرض بحران است. از این رو مدیریت یکپارچه یک مطالبه ملی است و باید مسئولان را مجبور کنیم تا مجاب شوند این مهم را محقق کنند.اگر به این مهم برسیم دیگر دنبال مقصر نمی گردیم و یک نفر باید پاسخگو باشد.

 

عضو شورای شهر در خصوص جو انتقادی علیه شهرداری که بلافاصله بعد از این حادثه بوجود آمده بود، گفت:واقعا چنین چیزی اصلا درست نیست چرا که اگر مترو هم مقصر باشد باید بروید یقه پیمانکار را بگیرید نه اینکه مستقیما به شهرداری انتقاد شود!

 

وی ادامه داد:البته بازهم می گویم هنوز هیچ گونه نظر کارشناسی به دست ما نرسیده است که بخواهیم اظهار نظر کنیم.اما اگر مترو مقصر باشد پیمانکار باید پاسخگو باشد نه شهرداری.

 

سروری در خصوص اینکه قالیباف گفته است که ۴۰۰ نقطه حادثه خیز مانند همین شهران در تهران وجود دارد، گفت:البته من فکر می کنم منظور آقای قالیباف این بوده است که ۴۰۰ لوله ۱۹ اینچی دیگر مانند همین لوله در سطح شهر تهران وجود دارد که باید آن را بررسی کرد. واقعا اگر چنین چیزی باشد باید یک فکر اساسی کرد تا دیگر شاهد چنین حوادث و اتفاقاتی نباشیم.

 

سروری در خصوص اینکه جناح اصلاح طلب مدعی شده اند که برای انتخابات روی شورا زوم کرده اند نه ریاست جمهوری گفت:آنها فقط روی یک انتخابات زوم کرده اند اما ما روی دو انتخابات زوم کرده ایم هم ریاست جمهوری و هم انتخابات شورا! ما هم در این خصوص سعی کرده ایم که با یک برنامه ریزی خاصی جلو برویم تا در دو انتخابات پیروز شویم.اما خب از الان زود است که بخواهیم بگوییم چه کارهایی را انجام داده ایم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا