شورای شهر

ماجرای عجیب و غریب افطاری لغو شده شورایاران/هزینه تراشی برای بیت المال

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین "برگزاری مراسم افطار اعضای شورایاری‌های شهر تهران با تصویب ستاد هماهنگی شورایاری ها، طبق برنامه سالیانه ستاد و مطابق سنوات گذشته، قرار بود در سال ۹۵ نیز انجام شود. اما بنا به درخواست جمعی از شورایاران مبنی بر هزینه بودجه مراسم افطاری در راستای فعالیت‌های دیگر، ضیافت افطاری ماه رمضان امسال برگزار نمی‌شود اصل برگزاری مراسم افطاری در قالب یک نظرخواهی به ‌رای اعضای شورایاری ها گذاشته شد که باتوجه به نتیجه آن مقرر شد تا بودجه و هزینه مرتبط با آن در مسیر سایر فعالیت ها مورد استفاده قرار گیرد. " این اظهاراتی بود که مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران و رئیس ستاد شورایاری های شهر تهران در علت لغو برنامه افطاری شورایاران شهر تهران مطرح کرد.

 
هر چند این روزها و در شرایطی که برگزاری افطاری های چند صد میلیونی با هزینه بیت المال از سوی نهادهای مختلف به چشم می خورد و اقدام ستاد شورایاری ها نیز در لغو این مخارج و هزینه کرد آن در فعالیت های دیگر قابل تقدیر به نظر می آید، اما ماجراهای به وجود آمده نشان می دهد که نه تنها لغو سفره افطار شورایاران بر اساس یک تدبیر نبوده، بلکه بی تدبیری های به وجود آمده در این ماجرا منجر به هدررفت بیت المال نیز شده است. 
 
 
در اولین گام، ستاد شورایاری ها درست زمانی اقدام به لغو افطاری شورایاران کرد که در همان روز قرار بود اعضای شورایاری چند منطقه از تهران در ضیافت افطار حاضر شوند. این در شرایطی است که برای چنین مراسمی قطعا از مدت ها پیش برنامه ها و سفارشات لازم به تعداد مهمانان صورت می گیرد. بنابراین لغو یک برنامه تنها چند ساعت مانده به افطار قطعا برای ستاد شورایاری ها همراه با هزینه هایی از بیت المال بوده که هدر رفته است. 
 
 
از سوی دیگر نیز از شهر ری خبر رسید یک مراسم افطاری با حضور مرتضی طلایی و جمعی از معتمدین شهر ری و البته با هزینه ستاد شورایاری ها برگزار شده است. در این مراسم که برخی از شورایاران نیز در حضور مرتضی طلایی به مراسم آمده بودند، بیش از ۲۰۰ مهمان در افطاری ستاد شورایاری ها حضور پیدا کردند. حال سوال اینجاست که اگر قرار بر این بوده که مراسم افطاری شورایاری ها لغو شود، برگزاری یک افطار ۲۰۰ نفره در مجموعه نجم خاورمیانه چه معنایی می تواند داشته باشد؟ 
 
 
در این بین به نظر می رسد شورای شهر تهران می بایست پیش از گذشته بر روند فعالیت های ستاد شورایاری های شهر تهران و مبالغ صرف شده در این مجموعه نظارت داشته باشد تا از هدر رفت بیت المال به واسطه بی تدبیری های به وجود آمده جلوگیری بعمل آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا