اجتماعی و فرهنگی

خبر جدید در خصوص پوشش دانش آموزان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ذحمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی در خصوص «اخذ وجه از اولیاء در زمان ثبت نام به منظور تهیه لباس هماهنگ دانش‌آموزان»، گفت: لباس هماهنگ سراسری از طرف وزارتخانه اعلام نشده و اختیار به استان ها داده شده است و آنها نیز به مناطق اختیار تصمیم گیری داده اند.

وی افزود: از سوی آموزش و پرورش دستور العمل حجاب و عفاف ابلاغ شده است که نوع پوشش دانش‌آموزان دختر و پسر از لحاظ رعایت حجاب و عفاف و نیز رنگ و جنس تأکید شده است و اختیار تصمیم گیری در دست ادارات کل آموزش و پرورش استان هاست.

کفاش با بیان اینکه بدون آنکه فشاری بر خانواده ها تحمیل شود، حرکت مدارس به سمت هماهنگ سازی ضروری است، تصریح کرد: هماهنگ سازی لباس های دانش‌آموزان آثار مطلوب فراوانی دارد، اکنون روش تشویقی دنبال می‌شود و اجباری در کار نیست و نباید خانواده ها در این عرصه مجبور شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش جلوگیری از تبعیض، تفاخر، خودبینی و خودبرتر بینی را از آثار لباس هماهنگ دانش‌آموزان دانست و گفت: سادگی و ارزانی لباس‌ها از جمله ملاک‌هایی است که مدیران مدارس باید در نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه انجمن‌های اولیاء و مربیان باید با خانواده ها در این خصوص هماهنگ باشند، تصریح کرد: خانواده ها باید برای دانش‌آموزان لباس تهیه کنند و مدرسه می‌تواند این را هماهنگ کرده و جنس مناسب، ارزان و قابل تهیه برای همه به دور از تفاخر و زینتی بودن پیشنهاد دهد.

کفاش در پایان سخنان خود تأکید کرد: وزارتخانه حرکت در مسیر لباس‌های هماهنگ دانش‌آموزان را تشویق می کند و این موضوع از سوی آموزش و پرورش الزامی و اجباری نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا