ورزشی

برانکو: تهران ۱۲ میلیونی زمین باکیفیت ندارد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین برانکو ایوانکوویچ درباره امیدهایش برای قهرمانی پرسپولیس صحبت کرد. سرمربی سرخ‌پوشان تهرانی معتقد است پیروزی تیمش در داربی می‌تواند راه قهرمانی پرسپولیس را هموارتر کند. البته او به دنبال این است که علاوه بر پیروزی در داربی با قهرمانی در لیگ برتر دو شادی را به هواداران پرسپولیس هدیه کند.

 

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ایسنا را با برانکو ایوانکوویچ می‌خوانید:

 

* پرسپولیس در آغاز لیگ روزهای خوبی را پشت سر نگذاشت اما الان شرایط برای این تیم تغییر کرده و شاید بتوان گفت روزهای آفتابی پرسپولیس از راه رسیده است و این تیم تنها ۲ امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. وضعیت تیم‌تان را چطور ارزیابی می‌کنید.

 

قبل از هر چیز باید بگویم پرسپولیس یک باشگاه بزرگ است و در واقع همیشه باید به فکر قهرمانی باشد. بعد از رتبه‌ای که سال گذشته پرسپولیس کسب کرد و در جدول هشتم شد و البته جنگی که برای بقا در لیگ برتر داشت، امسال باید در کورس قهرمانی قرار می‌گرفت. همان طور که شما گفتید امسال از نظر نتیجه‌گیری در ابتدای فصل خوب نبودیم. نمی‌خواهم به مشکلاتی که در ابتدا داشتیم اشاره کنم اما ما با وجود این مشکلات بازی‌های بسیار خوبی را انجام دادیم و الان ۱۸ بازی است که نباخته‌ایم. یادتان باشد قبل از بازی با فولاد در اهواز، ما فقط یک امتیاز داشتیم و سپاهان ۱۴ امتیاز داشت. همان موقع من گفتم که ما برای قهرمانی می‌جنگیم اما خیلی‌ها حرف من را جدی نگرفتند. دلیل حرفم هم این بود که بازیکنانم از انگیزه بالایی برخوردار بودند و با تمام وجودشان در تمرین‌ها شرکت می‌کردند. خوشحالم بازیکنانم حرف من را به کرسی نشاندند و الان به موقعیتی رسیده‌ایم که حق داریم خودمان را در جایگاه قهرمانی ببینیم و دوست داریم به این جایگاه برسیم. ما الان مثل استقلال خوزستان و استقلال تهران فقط برای قهرمانی می‌جنگیم.

 

* خودتان در صحبت‌هایتان اشاره کردید در مقطعی از فصل اختلاف امتیاز تیم شما با صدر جدول بسیار زیاد بود اما شما همان موقع از قهرمانی صحبت کردید. این موضوع را چطور برای بازیکنان ایرانی که معمولا رفتار حرفه‌ای کاملی ندارند جا انداختید؟

 

اینکه بخواهم این موضوع را در قلب بازیکنانم و وجودشان ایجاد کنم کار ساده‌ای نبود و این موضوع سخت‌ترین بخش کار محسوب می‌شود. کار سخت این است که شما بازیکنان را به مسابقه برگردانید و به آن‌ها انگیزه لازم را بدهید. اما با آنالیزهای مداوم و انجام تمرین‌های مختلف به بازیکنان نشان دادیم که می‌شود به لیگ برگشت و آن‌ها به این نتیجه رسیدند که از کیفیت بالایی برخوردارند و می‌توانند با انجام بازی تیمی و گروهی، پیروزی‌های دلچسبی را به دست بیاورند. بازیکنان هم انگیزه‌شان را در کار گذاشتند و ما روزهای خوب‌مان را آغاز کردیم.

 

* بازیکنان پرسپولیس در این چند سال اخیر گویی به باخت عادت کرده بودند و شکست آن‌ها را متاثر نمی‌کرد. اما الان شرایط به گونه‌ای شده همان طور که خودتان اشاره کردید در ۱۸ بازی نباخته‌اید. اینکه شما بخواهید عادت باختن را از این بازیکنان بگیرید چقدر کارتان را سخت کرده بود؟

 

واقعا سخت بود که این عادت را عوض کنیم و تفکرات پیروزمندانه به بازیکنان القا کنیم. ما سعی کردیم اجازه ندهیم بازیکنان بی‌انگیزه و سست در تمرین‌ها شرکت کنند. ما تلاش کردیم تا تفکر پیروزی را در ذهن بازیکنان ایجاد کنیم و فکر می‌کنم اینکه الان توانسته‌ایم به اینجا برسیم حاصل تلاش‌های کادر فنی بوده است. البته در این راه دکتر طاهری هم تلاش‌های بسیاری انجام دادند و کاری کردند که تیم از نظر مدیریتی شرایط خوبی داشته باشد. من فکر می‌کنم در راه رسیدن به موفقیت بزرگ‌ترین کمک را از جانب هواداران داشتیم که یار دوازدهم ما بودند. آن‌ها واقعا ما را حمایت کردند. واقعیت این است که هواداران در بدترین روزها تنها یار ما بودند و وقتی کسی به غیر از هواداران به ما اعتماد نداشتند، ما سخت تلاش می‌کردیم که به موفقیت برسیم. من از هواداران ممنونم و خوشحالم که بازیکنانم بهترین شرایط را الان دارند.

 

 

برانکو

 

 

 

* آقای برانکو شما از خصوصیات خوب آقای طاهری صحبت کردید و واقعا می‌شود سهم بزرگی از موفقیت این روزهای پرسپولیس را به مدیریت او و آرامش حاکم ربط داد اما با وجود این عملکرد خوب، او هیچ گونه سابقه‌ای در فوتبال ندارد. کار کردن با مدیری که پیش از این تجربه‌ای در فوتبال ندارد چگونه است؟

 

قبل از اینکه با آقای طاهری همکاری داشته باشم، او را نمی‌شناختم. اما تا جایی که می‌دانم او در ورزش فعالیت داشته است. او به عنوان یک مدیر تجربه بسیار بالایی دارد و طبیعی است گاهی مواقع با مشکلاتی مواجه شود. فراموش نکنید طاهری یک روز قبل از شروع تمرین‌های ما به جمع باشگاه ملحق شد. ما با مشکلات بسیار زیادی از جمله مسائل مالی و نبود برخی بازیکنان کار را آغاز کردیم. اما تا به حال واقعا کار بزرگی انجام داده‌ایم. من می‌خواهم از آقای طاهری تشکر کنم که تا امروز تلاش‌های بسیاری برای موفقیت تیم انجام داده‌اند. ما در حال حاضر به یک ثبات مالی رسیده‌ایم و در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشتیم و تیم خوبی را بستیم. نمایش بازی‌هایمان در زمین نشان می‌دهد که ما با تمرکز روی کارمان در تلاش هستیم که نتیجه بگیریم. البته در این میان همان طور که گفتم هواداران هم کمک زیادی به ما کردند و در دیدار مقابل تراکتورسازی هم شاهد بودید که ۸۰ هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمدند. واقعا ما یک شبه ره صد ساله را رفتیم.

 

* همان طور که اشاره کردید در ابتدای فصل مشکلات زیادی وجود داشت و شاید بتوان گفت ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا پرسپولیس نتیجه نگیرد. چگونه این مشکلات را کنار زدید و تیم را به سوی نتیجه‌گیری سوق دادید؟

 

واقعیت این است که من مربی‌ای نیستم که به سادگی تسلیم شوم. وقتی هم که بازیکنان با انگیزه‌ای داشته باشم تلاش می‌کنم که مشکلات را کنار بزنم. من بازیکنانی دارم که دوست دارند کار کنند تا به موفقیت برسیم. آن‌ها تشنه پیشرفت هستند. البته مسئله دیگری که به من دلگرمی می‌داد تا با این مشکلات دست و پنجه نرم کنم حضور پرشمار و حمایت هواداران بود. من و کادر فنی‌ام تسلیم نشدیم و تلاش کردیم تا از مشکلات، پیروزی بسازیم. از همان ابتدای فصل هدف‌مان را مشخص کرده‌ بودیم و برای رسیدن به هدف‌مان تلاش می‌کردیم. البته ما فصل را با مشکل شروع کردیم که بخشی از آن مربوط به داوران می‌شود ولی نمی‌خواهم درباره آن‌ها صحبت کنم. فراموش نکنید در ابتدای فصل برخی از بازیکنان‌مان با محرومیت مواجه بودند و از این رو هم مشکل داشتیم. من هیچ وقت به دنبال بهانه نبودم بلکه به دنبال این هستم تا راه حلی برای حل مشکلات پیدا کنم.

 

* پرسپولیس شما یکی از نقاط مثبتش این است که علاوه بر نتیجه‌گیری، زیبا هم بازی می‌کند. چگونه توانستید این دو موضوع را با هم درآمیزید؟

 

کسب نتیجه مهم‌ترین هدف است و ما تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که نتیجه بگیریم اما فلسفه فوتبال من این است که علاوه بر کسب نتیجه، فوتبال زیبا ارائه بدهیم. من فکر می‌کنم نتیجه را فقط با انجام بازی زیبا به دست می‌آوریم. گاهی اوقات می‌شود به روش‌های مختلف به نتیجه رسید اما نتیجه‌گیری از این طریق درازمدت نخواهد بود. ما تلاش کردیم و تا حد زیادی توانستیم بازی زیبا و نتیجه را با هم داشته باشیم. همان طور که گفتم بازی است که نتیجه را می‌آورد. ما ۱۸ بازی است که نمی‌بازیم ولی آن بازی‌هایی هم که مساوی کردیم را هم باید می‌بردیم. در برخی بازی‌ها ما در دقایق پایانی گل می‌خوردیم. البته فوتبال است و به خاطر همین فوتبال قشنگ است اما ما همچنان تلاش می‌کنیم که سطح بازی‌مان را بالا نگه داریم و آن را بالاتر هم ببریم که البته کار سختی است. ما در بازی‌هایمان نوسان‌هایی زیادی داشتیم و بازی‌های ضعیف هم داشتیم مثل بازی با سیاه جامگان. این یک چیز عادی است و در فوتبال نمی‌شود همیشه بهترین بود. مخصوصا بعد از تعطیلات که تعدادی از بازیکنان در تعطیلات بودند و آن‌ها برنامه تمرینی خاص خودشان را داشتند و با تیم هماهنگ نبودند. نوسان داشتن تیم‌ها یک امر عادی است و در تیم‌های بزرگ هم اتفاق می‌افتد. بایرن به سختی توانست آینتراخت را شکست دهد و بارسلونا هم که سابقه نداشت مقابل رئال این گونه بازی کند. این‌ها مسائل عادی است ولی ما تلاش می‌کنیم این‌ها را به حداقل برسانیم.

 

* لیگ رو به اتمام است و بازی‌های کمی باقی مانده است و جای لغزش برای تیم‌ها وجود ندارد. آیا شما برنامه ویژه‌ای برای بازی‌های باقی مانده دارید؟

 

بله همان طور که گفتید جای خطا نیست. هدف اصلی ما جنگیدن برای قهرمانی است. چون جنگیدن برای قهرمانی یک رضایت و شادی به تیم می‌دهد و به همین خاطر است که بازیکنان‌مان شور و اراده و انرژی‌شان را در بازی‌ها نشان می‌دهد و از شانس‌هایی که به دست می‌آوریم نهایت استفاده را باید ببریم. طبیعی است که استقلال تهران و استقلال خوزستان هم تلاش می‌کنند. تراکتورسازی و ذوب آهن هم همچنان خطرناک هستند و تیم‌های خوبی دارند و نفت تهران هم به صدر نزدیک شده است.

 

 

* خیلی‌ها معتقدند که داربی فینال لیگ است و هر تیمی که ببازد از کورس قهرمانی هم به لحاظ روانی و هم امتیازی خارج می‌شود.

 

بازی بعدی ما با ملوان است و تمام تمرکز ما بر روی این بازی است اما داربی هم ارزش خودش را دارد که فکر می‌کنم تیم‌هایی که شانس زیادی برای قهرمانی دارند قرار است با هم بازی کنند و قطعا تیمی که ببازد تا حد زیادی شانس قهرمانی را از دست می‌دهد چون دیگر زمانی برای جبران وجود ندارد و داربی نقش تعیین کننده‌ای دارد و ما هم بی‌صبرانه منتظر این بازی هستیم. این بازی بزرگ‌ترین بخش لیگ است. مطمئن هستم اگر استادیوم ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت داشت پر می‌شد.

 

* هواداران عقیده دارند که قهرمان شدن و بردن داربی دو هدف جداگانه است و هر کدام شیرینی خاص خود دارد. بردن داربی چقدر برای شما مهم است؟

 

بردن داربی هدف من است و این بزرگ‌ترین رضایت را به من خواهد داد. اگر بتوانیم به هواداران هر دو شادی را هدیه بدهیم فکر نمی‌کنم هیچ کس بیشتر از من خوشحال شود.

 

* زمانی که شما سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بودید برخی به شما لقب مرد یخی داده بودند. ولی امسال این یخ شما ذوب شده و شما حتی با نشان دادن عدد ۶ برای تیم حریف کری خواندید. در حال حاضر با توجه به اینکه بازی داربی نزدیک است قصد دارید برای استقلالی‌ها کری بخوانید؟

 

هدف اصلی ما اول بردن استقلال است تا با پیروزی مقابل این تیم راه برای قهرمانی باز شود. در دو داربی اخیر من سرمربی پرسپولیس بوده‌ام که یکی از آن‌ها را بردیم و دیگری به تساوی کشیده شد. خود شما هم دیدید که هواداران‌مان بعد از این داربی‌ها چقدر خوشحالی کردند.

 

* شما جزو معدود مربیانی هستید که همیشه و در همه حال از بازیکنان‌تان حمایت می‌کنید. به طور مثال وقتی بازیکنان شما بی‌دلیل کارت زرد یا قرمز می‌گیرند باز هم مورد حمایت شما قرار می‌گیرند. دلیل این همه حمایت چیست؟

 

این جرایمی که شما به آن اشاره کردید یا کارت زرد و قرمزهایی که بازیکنان می‌گیرند به دلایل مختلف است. وقتی بازیکن در حال بازی است و با ذوق و شوق در بازی تلاش می‌کند، گاهی چنین ا تفاقاتی رخ می‌دهد. من نمی‌توانم به بازیکنان خرده بگیرم زیرا آن‌ها تلاش‌شان را می‌کنند که تیم موفق شود اما اگر بازیکنی به خاطر رفتار غیر ورزشی یا بی‌ادبی کارت زرد یا قرمز بگیرد، باشگاه او را جریمه خواهد کرد. طبیعی است که نه من و نه باشگاه این موضوع را تحمل نمی‌کنیم. مثلا سوشا مکانی در دیدار مقابل سیاه جامگان با کارت قرمز داور مواجه شد. باید بگویم او به خاطر تیم این کارت قرمز را گرفت. من فکر می‌کنم دریافت هر کارتی برای دروازه‌بان یک تجربه محسوب می‌شود. طبیعی است که نمی‌شود در کسری از ثانیه همه چیز را کنترل کرد. من به عنوان بازیکن گذشته و مربی امروز این موضوع را درک می‌کنم. بازی ما کاملا هجومی است و به خاطر همین بازی هجومی امکان دارد که بازیکنان با جرایم شخصی مواجه شوند. گاهی بازیکنان کارت زرد و یا قرمز می‌گیرند که ما نمی‌توانیم آن را پیشگیری کنیم. اگر بازیکنی به خاطر بی‌ادبی یا کار غیر ورزشی کارت زرد یا قرمز بگیرد، هم از طرف من و هم از طرف باشگاه جریمه می‌شود. من همیشه از بازیکنانم حمایت می‌کنم زیرا آن‌ها بازیکنانم هستند. همیشه تلاش آن‌ها را می‌بینم و متوجه می‌شوم که چه زمانی با تمام وجود از خودشان مایه می‌گذارند. ما در دیدار مقابل سیاه جامگان با یک بازیکن کمتر بازی کردیم و نشان دادیم که با یک بازیکن کمتر هم می‌توان بازی را برد. با استحقاق، بهتر از حریف کار کردیم.

 

* خیلی خوب است که یک مدیر پیش از آنکه قرارداد یک مربی به پایان می‌رسد عملکردش را بررسی کرده و قراردادش را تمدید می‌کند. نظرتان درباره اینکه قراردادتان پیش از پایان فصل تمدید شد چیست؟

 

طاهری به عنوان یک مدیر رفتارش کاملا حرفه‌ای است. طبیعتا هر باشگاهی در تلاش است مسائل و مشکلاتش را زودتر از موعد حل کند و به فکر آینده خود باشد. دکتر طاهری هم تلاش و کار ما را دید و برای کار ما ارزش قائل شد و از من خواست که قراردادم را تمدید کنم. ما توافق کردیم و ظرف چند روز آینده هم طی مراسمی قرارداد امضا خواهد شد. خوب است که باشگاه به فکر تداوم همکاری است و من هم امیدوارم بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم. این یک ضمانت برای کار من محسوب می‌شود و قدردان کار آقای طاهری خواهم بود. من از هواداران هم ممنونم که از من حمایت کردند و همین حمایت‌ها باعث شد که انگیزه‌ای داشته باشم که قراردادم را تمدید کنم.

 

 

* شما در طول فصل پیشنهادهای زیادی از باشگاه‌های مختلف و البته تیم ملی کرواسی داشتید. چه چیزی باعث شد که پیشنهادهای‌تان را فراموش کنید و مجددا با پرسپولیس تمدید کنید؟

 

بله من پیشنهادهای مختلفی داشتم که یکی از آن‌ها از تیم ملی کرواسی بود. اما دوست داشتم در باشگاه بزرگی چون پرسپولیس کار کنم؛ باشگاه بزرگی که هواداران پرشوری چون هواداران پرسپولیس دارد. من اولویت کارم حضور در بزرگ‌ترین باشگاه آسیا بود که هوادارانی دارد که به ارتش سرخ مشهورند. این هواداران تضمینی هستند که پرسپولیس بتواند به جایگاه واقعی خود برسند. خوشحالم که در تصمیمم برای تمدید قرارداد اشتباه نکردم.

* بعد از این انتظارتان از باشگاه پرسپولیس چه خواهد بود؟

 

ما انتظار داریم که کیفیت و امکانات بهبود پیدا کند اما می‌دانم برخی از مشکلات را نمی‌شود یک شبه حل کرد. همین که بهانه‌ای نیاوردم و به خاطر مشکلات مصاحبه نکردم، به این خاطر بود که می‌دیدم افراد با تمام وجودشان تلاش می‌کنند که مشکلات برطرف شود. تهران ۱۲ میلیون جمعیت دارد اما زمین باکیفیتی برای تمرین ندارد. تهیه زمین مناسب یکی از وظایفی بود که باشگاه باید آن را انجام می‌داد که البته با در اختیار گرفتن ورزشگاه شهید کاظمی انجام شد. من هیچ وقت به دنبال بهانه نبودم و دوست نداشتم که بهانه‌جویی کنم زیرا مشکلات را می‌فهمم. امیدوارم از این به بعد هم با تلاش‌های آقای طاهری مشکلات پیش‌رو برطرف شود.

 

* شما هم در ایران و هم در عربستان زندگی کرده‌اید. ایران و عربستان با مناقشه‌ای مواجه شده‌اند که حاصل آن این شد که نمایندگان ایران و عربستان در کشور ثالث به مصاف هم بروند. به نظر شما آیا اتفاقی که رخ داده در شأن فوتبال ایران است و ادعای عربستانی‌ها حقیقت دارد که ایران کشور ناامنی است؟

 

بین ایران و عربستان تنش‌های مداومی وجود دارد که متاسفانه به ورزش هم منتقل شده است. در واقع همیشه ورزشکاران افرادی بودند که این اختلافات سیاسی را تنظیم می‌کردند. واقعا درک نمی‌کنم آن‌ها چرا نمی‌خواهند در ایران بازی کنند. من واقعا مشکلی در ایران نمی‌بینم. تمام تیم‌هایی هم که به ایران آمده‌اند را می‌شناسم. تیم‌هایی که از کشورهای عربی یا آسیای شرقی یا آسیای مرکزی به ایران آمده‌اند. اگر خاطرتان باشد زمانی که من سرمربی تیم ملی ایران بودم روابط ایران و عراق بسیار حساس بود و بعد از ۸ سال جنگ اولین بار ما به بغداد سفر کردیم و در آنجا به مصاف عراق رفتیم. عراق هم به ایران آمد و بدون کوچک‌ترین مشکلی بازی کرد. این اتفاق در حالی رخ می‌داد که حساس‌ترین مقطع ممکن در ارتباط این دو کشور بود. عراق زمانی که به ایران آمد با آغوش گرم ایرانی‌ها مواجه شد و هیچ چیز کم نبود. برای من واقعا عجیب است که چرا آقای کفاشیان که نایب رییس AFC است، اصراری نکرد که ورزش، ورزش بماند.

 

* چند روز دیگر قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انجام خواهد شد. شما چند سال سرمربی تیم ملی ایران بودید و تجربه حضور در این مقطع را دارید. به اعتقاد شما ایران با چه تیم‌هایی هم‌گروه شود بهتر است؟

 

من فکر می‌کنم کره جنوبی و ژاپن عملا در حال افول هستند و افت کرده‌اند. البته معتقدم بهتر است ایران در گروه کره جنوبی باشد زیرا آن‌ها در حال سقوط هستند. من سرمربی کره جنوبی را قبول ندارم.

 

* به اعتقاد شما تیم ملی فوتبال ایران پتانسیل صعود به جام جهانی را دارد؟

 

سرمربی در یک تیم نقش خیلی مهمی دارد. کی‌روش ۵ سال است که در فوتبال ایران فعالیت می‌کند و خیلی خوب وضعیت را می‌شناسد و شناخت خوبی هم از فوتبال آسیا به دست آورده است. او فردی است که سرمربی رئال مادرید و تیم ملی فوتبال پرتغال بوده و در باشگاه منچستریونایتد هم مربی بوده است. این به این معناست که او فاکتورهای لازم برای کسب نتیجه را دارد. پیش از این هم یک بار با ایران به جام جهانی صعود کرده است. مهم‌تر از همه این است که ایران فوتبالیست‌های خوبی دارد که آینده‌دار هستند. درست است که مثل دوره من که هاشمیان، علی کریمی، علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا بودند ستاره‌ای در فوتبال ایران وجود ندارد اما به عنوان یک تیم، ایران پتانسیل بالایی دارد. من اطمینان و انتظار دارم که ایران با کی‌روش به جام جهانی صعود کند. من هم اینجا هستم که به کی‌روش کمک کنم. من باید بازیکنانم را آماده کنم تا در خدمت تیم ملی باشند. دوست دارم گلی که باعث صعود ایران به جام جهانی می‌شود را یک پرسپولیسی بزند اما مهم‌تر از آن برای من اهمیت دارد که تیم ملی به جام جهانی صعود می‌کند.

 

* شاید تیم ملی فوتبال ایران و کرواسی در چارچوب دیداری دوستانه به مصاف هم بروند. در صورت انجام این بازی شما طرفدار کدام تیم خواهید بود. آیا قلب‌تان دو نیمه خواهد داشت؟

 

من یک کروات هستم و از ابتدای تاسیس فدراسیون فوتبال کرواسی در این فدراسیون کار کرده‌ام. یعنی در حال حاضر بیش از ۲۳ سال است که در فوتبال کرواسی هستم و در تمام رده‌ها کار کرده‌ام. شک نکنید که من هوادار کرواسی هستم. البته این دیدار دوستانه هم برایم جالب خواهد بود. البته زمانی که به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با کرواسی بازی کردیم هوادار ایران بودم.

 

* هر زمان صحبت از بازی ایران و کرواسی می‌شود ذهن‌ها به سمت اظهار نظر عجیب میروسلاو بلاژویچ قبل از جام جهانی ۹۸ می‌رود؛ جایی که او پس از نمایش خوب تیم ایران گفته بود اگر یوگسلاوی توانست ایران را شکست دهد، حاضر است یک توپ فوتبال را قورت دهد و ما هم در پایان این مصاحبه ناخودآگاه یاد صحبت چیرو افتادیم.

 

در آن زمان تیم ملی ایران واقعا بی‌نظیر بود. استیلی، علی دایی، مهدوی کیا در این تیم بازی می‌کردند. باید بگویم معده من ضعیف است و نمی‌توانم یک توپ را قورت بدهم!

 

* پیش‌بینی‌تان از حضور کرواسی در یورو ۲۰۱۶ چیست و این تیم در این رقابت‌ها به چه رتبه‌ای خواهد رسید؟

 

کرواسی یکی از بهترین تیم‌های فوتبال است و قطعا در موقعیتی است که می‌تواند قهرمان اروپا شود. یعنی تیم باکیفیتی دارد. اما اینکه چه اتفاقی در یورو ۲۰۱۶ رخ دهد از آن اطلاعی ندارم. به هر حال بازی است و ممکن است هر اتفاقی رخ دهد. اما کرواسی یکی از بهترین تیم‌هاست. در حال حاضر نه اسپانیا، نه ایتالیا و نه انگلیس تیم‌های برتر اروپا نیستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا