شورای شهر

کاشت سبزی با آب‌های آلوده در جنوب تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین پس از نطق پیش از دستور رحمت الله حافظی درباره شهرری، در دویست و شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، محسن سرخو عضو شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: شهرری نسبت به ۲۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست، البته خیلی از اهالی این منطقه به مناطق یک و شمال تهران کوچ کرده‌اند.

سرخو بیان داشت: بزرگ‌ترین مشکل شهرری نه تصفیه‌خانه است، نه کانال‌های آب، بلکه گسل زلزله در ری از مشکلات اصلی است که اگر آن گسل حرکت کند، هیچ‌کدام از این تصفیه‌خانه‌ها کمکی نخواهد کرد و یکی از اقدامات اساسی، مقاوم‌سازی شهرری مقابل زلزله است.

در ادامه احمد حکیمی‌پور عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: جلسه بایستی برای اینکه چه کارهایی تاکنون انجام داده‌ایم، برگزار شود. اگر قرار است کمیته‌ای تشکیل شود، باید در آن کمیته نسبت به حل مشکلاتی که مطرح می‌کنیم، تصمیم‌گیری شود و باید مشخص شود که چرا مصوبات اجرایی نشده است.

در ادامه پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: شهرری قبله تهران است و قبله همیشه باید مورد تکریم باشد.

وی افزود: با سلامت مردم نمی‌شود مماشات نکرد، باید تصمیم‌گیری شود و نباید فرافکنی کنیم.

وی افزود:‌ دکل‌هایی که از خانه مردم رد شده برای آنها ایجاد ضرر می‌کند، لذا باید برای آنها تصمیم‌گیری شود و این موضوع را به نتیجه برسانیم.

در ادامه احمد حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: در بازدیدی که از تصفیه‌خانه ری داشتیم، آب این تصفیه‌خانه کاملاً شفاف و بدون بو بود، ولی آب بعضی از تصفیه‌خانه‌ها دارای آلودگی و بو است که حتی برای کشاورزی نیز مناسب نیست.

در ادامه اسماعیل دوستی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره کشت سبزی‌های آلوده در شهرری اظهار داشت: اگر واقعاً برای آبیاری سبزیجات تهران از آب‌های آلود استفاده می‌شود با فاجعه بزرگی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: اداره برق آمادگی جابه‌جایی دکل‌های برق را دارد، ولی پول می‌خواهد.

دوستی بیان داشت: اگر کشت سبزی‌ها با آب‌های فاضلات و آلوده است، باید یک اقدام اورژانسی در این خصوص انجام بگیرد.

عباس جدیدی نیز دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره معضلات منطقه شهرری اظهار داشت: بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت افغانستانی‌های این منطقه است که در شهرری سکونت دارند و این افراد از خیلی از مزایا در منطقه محروم هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا