شورای شهر

درخواست واگذاری پروژه مصلی به شهرداری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مجتبی شاکری در جریان تذکر پیش از دستور دویست و شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به مسأله منبر بلند نماز جمعه و نیمه تمام ماندن مصلی، گفت: شهروندان از ما به عنوان اعضای شورای شهر و مسئولان نماز جمعه انتظار دارند به وضعیت این منبر که گوش‌های زیادی در جهان اسلام منتظر شنیدن تحلیل‌های مطرح شده در آنجا است تا آن را ملاک عمل قرار دهد، رسیدگی کنیم. چراکه فضای کنونی در شان این منبر نیست.


وی با اشاره به تذکرات اخیر ائمه جماعات تهران درباره جایگاه نمازگزاران جمعه، اظهار کرد: باید به این فریاد مظلومیت که از سوی ائمه جمعه بلند شده پاسخ داده شود. همان گونه که شهردار تهران پیش از این گفته، شهرداری آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت‌های خود در مدت زمان کوتاهی پروژه مصلی را به اتمام برساند؛ کما اینکه تجربه پروژه شهر آفتاب گویای این توانمندی است. از این رو انتظار می رود هم مدیریت شهری و هم متولیان دولتی مصلی برای واگذاری اجرای این پروژه به شهرداری تهران اعلام آمادگی کنند.

وی در بخش دیگر سخنانش با انتقاد از بی‌پاسخ ماندن تذکرات خود درباره تخلفات مجتمع تجاری روشا طی بیش از یک سال گذشته، گفت: در حالی که شهرداری به سؤالات روشن درباره این مجتمع پاسخ نداده، روشا اکنون در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

مجتبی شاکری با اشاره به اینکه بیش از یک سال قبل درباره مجتمع تجاری روشا واقع در خیابان فرمانیه منطقه یک تذکر دادم، اظهار کرد: در آن زمان هنوز ساخت و ساز در این مجتمع کامل نشده بود، اما این تذکر منجر به یک پاسخ کلی شد.

وی ادامه داد: چندی بعد طی تذکری دوباره، به سابقه باغ بودن زمین روشا و نحوه از بین رفتن درختانش اشاره کردم و ضمن مرور سیر ماجرا، سوالات مشخصی را درباره این مجتمع و مجوزهای آن مطرح کردم، اما پاسخ شهرداری این بود که موضوع به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شده است. این پاسخ به این معناست که ادامه عملیات عمرانی بدون پاسخ به سوالات مطرح شده دنبال شد و اکنون هم به سرانجام رسیده و در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

شاکری با تأکید بر این که چنین روندی که شهرداری در پیش گرفته، غلط است، افزود: پیش از این پیشنهاد کردم ۱۰ عضو شورا که در کمیسیون ماده ۱۰۰ مسئولیت دارند، به یک بیانیه مشترک برسند و اعلام کنند ماجرای این قبیل تخلفات ساختمانی چیست؟ باید مشخص شود مشکل به کدام نهاد اعم از قوه قضاییه، شهرداری، شورای شهر یا نهادهای دولتی باز می‌گردد. اکنون دوره چهارم شورای شهر است و شوراهای بعد پیش روی ماست. بنابراین رفع اتهام از شورا درباره تخلفات ساختمانی بسیار سازنده است.

وی ضمن اشاره به اینکه صدها دستور قلع و قمع در کمیسیون ماده۱۰۰به توقف کشیده شده و جریمه ختم شده، خاطرنشان کرد: به زودی سؤالات خود درباره مجتمع روشا را از طریق رسانه‌ها منتشر خواهم کرد.

وی یادآور شد: چرا ستاد نماز جمعه تدبیری برای در دسترس قرار گرفتن سخنرانی خطبه های نماز جمعه در سایت خود برای مشتاقان نمی اندیشد؟

شاکری در بخش دیگر سخنانش با اشاره به پدیده بیوتروریسم که از سوی مدیران حقوق بشر در آمریکا دنبال می‌شود، تأکید کرد: این هشدار بزرگی است که مدعیان حقوق بشر و لیبرال دموکراسی کسانی که به دنبال عملیاتی کردن برجام‌های متعدد در کشور ما هستند، پدیده کثیف، سخیف و مشمئزکننده بیوتروریسم را روی شخصیت‌ها و چهره‌های برجسته کشور اعمال می کنند.

شاکری با بیان اینکه مصلی امام خمینی (ره) باید همچون آفتابی در جهان اسلام بدرخشد، تأکید کرد: باید این مطلب را با صدای بلند در رسانه‌ها بیان کنیم تا طرف مقابل نسبت به این کار زشت و خشن بیش از پیش رسوا و نقاب‌برداری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا