مدیریت شهری

فستیوال خانواده‌ها در برج میلاد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاینمدیرعامل برج میلاد تهران در خصوص برنامه های رمضانه این شب های برج میلاد با بیان اینکه این برج سابقه برگزاری جشنواره های مختلف را در طول شش سال گذشته کسب کرده است، گفت: جشنواره نوروزی، رمضانی، تابستانی و ویژه برنامه های ایام محرم و صفر در برج میلاد طی شش سال گذشته به صورت مداوم برگزار شده است و خوشبختانه به نوعی مردم نقش این برج را برای برگزاری مراسم و پر کردن اوقات فراغت پذیرفته اند.

شریفی با بیان اینکه امسال نیز به مانند سنوات گذشته جشنواره ویژه ماه مبارک رمضان برگزار شده است، ادامه داد: بر اساس نظرسنجی های انجام شده در سال های گذشته نیازها و مطالبات مردمی احصا شده است و آیتم ها و برنامه هایی که مردم از آنها بیشتر خوششان آمده نیز در این جشنواره مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال جشنواره رمضانی تحت عنوان شهر خدا از ابتدای رمضان شروع و تا شب عید فطر ادامه دارد، گفت: مردم از ساعت ۸ شب تا ۲ بامداد می توانند با حضور در برج میلاد از بخش های مختلف این جشنواره استفاده کنند.

شریفی با اشاره به حضور گسترده خانواده ها در این جشنواره، گفت: سعی کرده‌ایم تمامی برنامه های جشنواره شهر خدا با محوریت خانواده ها باشد چرا که در دنیای کنونی خانواده ها کمتر فرصت می کنند در برنامه های عمومی با یکدیگر حاضر شوند و این جشنواره فرصتی خواهد بود تا خانواده ها بدون دغدغه های روزمره با یکدیگر اوقاتشان را سپری کنند.

مدیرعامل برج میلاد تهران در مورد بخش های مختلف جشنواره رمضانی شهر خدا با اشاره به سرای کودک که در محوطه برج میلاد ایجاد شده است، تصریح کرد: در سرای کودک غرفه های زیادی تدارک دیده شده است که کودکان می توانند علاوه بر بازی و سرگرمی، آموزش هایی را نیز فرا گیرند.

وی با اشاره به سرای تفریحات و سرگرمی، گفت: در این سرا علاوه بر تعبیه وسایل ورزشی گوناگون برای همه سنین، به آموزش کودکان نیز توجه ویژه ای شده است به گونه ای که پارک ترافیک ویژه ای برای کودکان در نظر گرفته شده تا بر اساس کمپین آسمان آبی ـ زمین پاک کودکان با شیوه های استاندارد رانندگی همچون رانندگی بین خطوط و نقش خودرو در آلودگی هوا آشنا شوند و در نهایت این پارک ترافیک با هدف ارتقای فرهنگ ترافیکی کودکان که رانندگان آینده هستند در نظر گرفته شده و با شبیه سازی های صورت گرفته از نزدیک با رانندگی صحیح آشنا می شوند.

سرگرمی های هندسی برای خانواده ها

شریفی افزود: با کمک معادلات ریاضی و فیزیک سرگرمی هایی برای بچه ها طراحی شده که حتما باید برای حل این سرگرمی ها از کمک خانواده هایشان بهره ببرند.

مدیرعامل برج میلاد تهران با اشاره به فعالیت های سرای سلامت در جشنواره رمضانی شهر خدا، گفت: بحث خودمراقبتی بخصوص در حوزه طب سنتی همواره یکی از دغدغه های مردم بوده است. بر همین اساس سرای سلامت با پشتیبانی وزارت بهداشت راه اندازی شده و بر اساس نیاز شهروندان بخش های مختلفی از جمله ماساژ طبی، مشاوره، کلاس های آموزشی و … برگزار شده است که شاهد استقبال چشمگیر مردم از این سرا بوده ایم.

وی به ایجاد سرای غذاهای ایرانی که در آن شیرینی جات و غذاهای مرسوم ماه رمضان شهرهای مختلف طبخ و آماده می شود اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات موثر امسال ایجاد فضاهای خانوادگی برای صرف افطار بوده است به گونه ای که در محوطه بیرونی برج میلاد میز و صندلی هایی تعبیه شده است تا خانواده هایی که افطاری شان را با خود می آورند بتوانند از این فضا استفاده کرده و در جمع خانواده خود افطار کنند هر چند که غرفه های مختلفی در نظر گرفته شده تا خانواده های دیگر بتوانند افطاریشان را از این غرفه ها تهیه کنند.

شریفی همچنین با اشاره به برگزاری غرفه های فرهنگی و خیریه در این جشنواره، گفت: در ماه رمضان حضور و فعالیت خیریه ها چشمگیرتر می شود و بر همین اساس برج میلاد در قالب جشنواره رمضانی خود بخشی از خیریه ها را برای حضور در این جشنواره در گالری غربی دعوت کرده است تا به انجام کارهای خیریه خود بپردازند.

ختم قرآن توسط مراجعه کنندگان

مدیرعامل برج میلاد تهران با اشاره به ایجاد پنج غرفه تلاوت قرآن در ایام ماه رمضان ادامه داد: صفحات قرآن برای خانواده ها پرینت گرفته شده و خانواده ها می توانند با حضور در این غرفه های تلاوت قرآن در جشنواره بزرگ ختم قرآن شرکت کنند به گونه ای که سال گذشته ۵۷ مرتبه قرآن توسط مردم و بازدیدکنندگان جشنواره ختم شد و در حال حاضر نیز تاکنون هفت مرتبه قرآن توسط بازدیدکنندگان برج میلاد ختم شده است.

وی از ضبط و پخش ویژه برنامه دعوت از برج میلاد خبر داد و گفت: با همکاری شبکه یک ویژه برنامه دعوت در برج میلاد با حضور هنرمندان، ورزشکاران و … ضبط می شود و هر یک از این مهمانان هدیه ای برای برنامه با خود می آورند که در پایان جشنواره رمضانی، جشنواره بزرگ خیریه برگزار می شود تا این هدایای مهمان ها به نفع بیماران سرطانی به فروش برسد.

یکی از ویژگی های جشنواره رمضانه برج میلاد حضور گسترده خانواده ها بوده است به گونه ای که شریفی مدیرعامل برج میلاد با اذعان به این موضوع، گفت: یکی از سنت های زیبای رمضان برگزاری شب نشینی و دورهمی های خانوادگی بوده است که بر همین اساس برج میلاد سعی کرده است تمامی امکاناتی که یک خانواده برای در کنار هم بودن احتیاج دارد فراهم کند که خوشبختانه شاهد استقبال بی نظیر مردم بوده‌ایم چرا که توجه به خانواده یک مساله مهم و کلیدی است و سعی کرده‌ایم مردم با ارائه کمترین هزینه و حتی در مواقعی رایگان، از بسترهایی که برج میلاد فراهم کرده است استفاده کنند.

وی در خصوص آمار بازدیدکنندگان برج میلاد در زمان برگزاری این جشنواره، گفت: هنوز جمع بندی های نهایی صورت نگرفته اما می توان گفت که حضور مردم نسبت به سنوات گذشته بسیار چشمگیر بوده است به گونه ای که در برخی از زمان ها شاهد ترافیک در مبادی ورودی و خروجی هستیم که با تمهیدات در نظر گرفته شده این ترافیک در روزهای گذشته به حداقل رسیده است.

شریفی همچنین از ایجاد کمپین در دسترس خانواده خبر داد و گفت: این کمپین در نوروز امسال بسیار موفق عمل کرد و در ماه رمضان نیز مورد تاکید مجدد قرار گرفته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا