اجتماعی و فرهنگی

تعطیلی ۹۵ درصد معادن شن و ماسه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عیسی فرهادی در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان تهران که با حضور همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و متولیان استانی برگزار شد، اظهار داشت:‌ در این جلسه در دو بخش تئوری و عملی بحث‌های اقتصاد مقاومتی مطرح شد و مقرر شد هر دو هفته یکبار جلسات اقتصاد مقاومتی برگزار شود و جداولی در بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان توزیع می‌شود که پس از تکمیل به دبیرخانه ستاد در فرمانداری ارسال می‌شود.

فرماندار تهران گفت: سهم شهرستان تهران از طریق حوزه صنعت، معدن و تجارت در سطح استان مشخص و ابلاغ می‌شود که بر این اساس تعداد کارخانه‌هایی که در بخش ستاد اقتصاد مقاومتی مشخص می‌شوند، مشکلات آنها مطرح و نسبت به فعال شدن این کارخانه‌ها تا پایان سال اقدام می‌شود و موارد تسهیلات بانکی نیز برای اشتغال‌زایی و افزایش تولید ملی در ستاد فرماندهی برطرف خواهد شد.

وی بیان داشت: در ستاد اقتصاد مقاومتی مقرر شد تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان سال تکمیل و تعیین تکلیف شود.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی در حوزه استفاده از کالاهای ایرانی شود، گفت: در این حوزه با آموزش و پرورش و ستاد تبلیغات اسلامی هماهنگی صورت گرفته است تا بتوانیم فرهنگ‌سازی لازم از استفاده کالاهای ایرانی را داشته باشیم.

وی به اجرای طرح نفوس و مسکن در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت:‌ از ۳ تا ۲۲ مهر ماه طرح نفوس و مسکن به صورت اینترنتی و از ۲۳ مهر تا ۲۳ آبان مأمورین برای اجرای طرح نفوس و مسکن حضور پیدا می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنیم که درصد بالایی از سرشماری به صورت اینترنتی در بازه زمانی مطرح شده انجام شود.

وی گفت:‌ آمار و سرشماری یک اولویت مهم در برنامه‌ریزی‌های کشوری است و شهروندان سعی کنند آمار و اطلاعات درستی را ارائه دهند و مأموران نیز سوالات کوتاه و محدودی را از شهروندان می‌پرسند.

فرماندار تهران تأکید کرد: مأموران سرشماری دارای کارت‌های خاص هستند و آموزش‌های لازم را در تابستان می‌بینند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر تعطیلی معادن شن و ماسه در منطقه ۱۸ ، اظهار داشت: معدن‌داران شن و ماسه همکاری خوبی در منطقه ۱۸ داشتند و تا کنون ۹۵ درصد معادن شن و ماسه تعطیل شده است که به قطع یقین به زودی تمامی معادن شن و ماسه این منطقه تعطیل می‌شود.

وی گفت:‌ تنها یک معدن باقی می‌ماند که تولید بتن می‌کند. در گذشته این معدن نیز برداشت شن و ماسه داشته است که اعلام کرده دیگر برداشت شن و ماسه نخواهد داشت.

وی افزود: با مشارکت معدن‌داران این محیط به وسعت ۴۰۰ هکتار تبدیل به فضای سبز می‌شود و دیگر برداشت بی‌رویه شن و ماسه نخواهیم داشت و همین طور درآمدزایی این منطقه در قالب طرح تاک انجام می‌شود.

فرماندار تهران از همکاری معدن‌داران شن و ماسه نیز برای تعطیلی معادن که به نفع همه است، تشکر کرد.

وی یادآور شد: برای تعطیلی معادن شن و ماسه با آنکه حکم قضایی صادر شده است ولی پیگیری قضایی دیگر لازم نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا