استان

سه‌شنبه‌های کرمانشاه هم بدون خودرو می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین غلامحسین کاظمی با اشاره به پویش "سه‌شنبه‌های بدون خودرو" که از اوایل امسال و از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور آغاز شد، اظهار کرد: این پویش در بسیاری از شهرها به راه افتاد و برخی از شهرها مانند اصفهان نیز در اجرای آن موفق هستند.


وی با بیان اینکه همزمان با هفته محیط زیست استارت این پویش در کرمانشاه هم زده شد، یادآوری کرد: کارکنان محیط زیست استان اولین گروهی بودند که در هفته محیط زیست به این کمپین پیوستند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه قرار است در اولین مرحله اجرای این پویش کارکنان دولت و دستگاه‌های دولتی از آوردن خودرو به خیابان در روزهای سه‌شنبه خودداری کنند، افزود: در این خصوص نامه‌ای هم به استانداری ارسال کردیم که ابلاغ آن را به دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.

کاظمی معتقد است، بعد از اینکه کارکنان دولت این طرح را اجرا کنند، کم کم سایر مردم نیز نسبت به اجرای آن راغب خواهند شد و به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو می‌پیوندند.

وی هدف از اجرای این پویش را جلوگیری از ورود خودروهای تک سرنشین به خیابان‌ها حداقل برای یک روز در هفته اعلام کرد و ادامه داد: این فرهنگ به تدریج بین مردم نهادینه خواهد شد و در بسیاری از روزهای معمول دیگر هم از خودرو شخصی استفاده نخواهند کرد.

به گفته این مسئول، پیاده‌روی و یا استفاده از دوچرخه به جای خودرو هم به سلامت جسمی افراد جامعه کمک می‌کند و هم هزینه حمل و نقل و تردد را کاهش می‌هد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر در اجرای این کمپین کاهش آلایندگی ناشی از دود خودروها است.

کاظمی با بیان اینکه ۷۰ درصد آلودگی‌های شهری ناشی از دود اتومبیل‌ها است، گفت: اجرای این طرح به کاهش آلودگی ناشی از خودروها نیز کمک می‌کند.

وی در پایان همکاری سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها را برای نهادینه کردن پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو بین مردم ضروری خواند و اظهار کرد: از هر سازمان مردم نهادی که وارد این عرصه شود، حمایت می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا