شورای شهر

جزئیات تجمع خانواده شهدا مقابل شورا/ قولی که طلایی داد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین شرایط بوجود آمده و عدم رسیدگی به درخواست به حق خانواده های شهدا آن ها را مجبور کرد تا در گرمای ظهر امروز پایتخت و با دهان روزه مقابل ساختمان شورای شهر تهران تجمع کنند و خواسته خودشان را به گوش اعضای شورا برسانند. مهم ترین نگرانی خانواده شهدا این است که شهردای قصد دارد به بهانه ساماندهی قبور شهدا آنها را تخریب کند. مادر یکی از شهدا که در بین تجمع کنندگان حضور پیدا کرده بود در این رابطه گفت: آیا درست است که با قبور شهدا چنین رفتاری کنند؟ من سال های سال است که با مقبره فعلی پسرم خو گرفته ام و لحظات بسیاری از جمله سال تحویل و شب های قدر را در آن مکان تجربه کرده ام و اصلا نمی توانم باور کنم که بخواهند آن فضا را از من بگیرند. نمی دانم که شهردار تهران آقای قالیباف چطور با این طرح موافقت کرده است. چنین رفتاری با شهدا درست نیست و از مسئولان خواهش می کنم روح شهدا را نرنجانید و عذاب ندهید.

مرد مسنی که عصا به دست در مراسم شرکت کرده بود و از فرط گرما نای ایستادن نداشت گفت: متاسفانه هیچ کسی به خواسته و حرف ما گوش نمی دهد و کار خودشان را می کنند. ما به عنوان خانواده شهدا و کسانی که فرزندانمان را تقدیم امام و انقلاب کردیم نمی خواهیم که قبور مبارک آن ها را تخریب کنند اما متاسفانه کسی به حرف ما گوش نمی دهد و ما مجبور شدیم که امروز اینجا تجمع کنیم و از اعضای شورا بخواهیم که جلوی این کار را بگیرند و امیدوارم که نتیجه بگیریم.

پس از پایان جلسه علنی شورای شهر جمعی از اعضای خانواده شهدا در اعتراض به طرح ساماندهی قبور شهدا سعی بر این داشتند تا با یکی از اعضای شورای شهر دیدار داشته باشند و زمانیکه مرتضی طلایی قصد ترک ساختمان بهشت را داشت با این تجمع روبرو شد و سعی کرد تا به مشکلات آنها رسیدگی کند و خانواده شهدا که با دلی پر به شورای شهر تهران آمده بودند سفره دلشان را پیش این عضو شورای شهر باز کردند. مرتضی طلایی هم پس از شنیدن صحبت های تجمع کنندگان در تماس تلفنی که با مدیرعامل سازمان بهشت زهرا داشت توکلی را در جریان نگرانی خانواد شهدا گذاشت و از او خواست تا این نگرانی ها را برطرف کند. طلایی که صدای توکلی را روی بلندگو گذاشته بود تا همه شاهد صحبت های او باشند در این باره گفت:آقای طلایی ما بدون اجازه خانواده شهدا به هیچ عنوان این کار را انجام نمی دهیم و هیچ مقبره ای را تخریب نمی کنیم. وی ادامه داد:آن سنگ هایی هم که تخریب شده است با رضایت خانواده شهدا بوده و ما بدون اجازه این کار را نمی کنیم.

صحبت های توکلی با واکنش یکی از تجمع کنندگان مواجه شد که در پاسخ به حرف های مدیرعامل بهشت زهرا گفت:ما مالک قبر شهدای خودمان هستیم و لازم نیست کسی برای آنها تصمیم گیری کند و فرد دیگری گفت:در کرمانشاه هم همین طرح را انجام دادند اما زمانیکه آدم پایش را در قظعه شهدای آنجا می گذارد دلش می گیرد از بس که همه دچیز دلگیر و سیاه شده است.

یکی دیگر از تجمع کنندگان گفت:همه این صحبت ها توجیه است. زمانیکه ما با آقای توکلی صحبت می کردیم خود ایشان می گفتند که ما می خواهیم کاری کنیم و نمادی در بهشت زهرا درست کنیم که تا سال های سال ماندگار باشد. ما می خواهیم بگوییم که ما همینی که هست را می خواهیم نه چیز دیگری.

در پایان مرتضی طلایی با تایید درخواست خانواده شهدا گفت: من هم با شما موافق هستم و بافت قدیمی قطعه شهدا بسیار زیبا و دلنشین است. من فکر می کنم که آنها قصد ندارند تا قبور شهدا را تخریب کنند بلکه قصد دارند تا آنجا را ساماندهی کنند اما قطعا پیگیر این مسئله خواهیم بود.

منبع:هشدار نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا