شورای شهر

فرصت سه ماهه شورا به شهرداری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین شورای شهر تهران در دویست و شصت وهفتمین جلسه خود یک فوریت طرح "الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستور العمل هویت سازی و کدگذاری و شماره گذاری معابر شهری" را به تصویب رساند.

محمد سالاری ، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در توضیح این طرح در جلسه امروز شورای شهر گفت:تمامی شهروندان تهرانی و اعضای شورا دغدغه نامگذاری و شماره گذاری معابر شهر تهران را دارند ،چراکه معابر شهر تهران با این گستردگی که دارد متاسفانه شماره گذاری  صحیح و مبتنی بر یک ساختار درستی ندارد که شهروندان بتوانند به راحتی خیابان های شهر تهران را شناسایی کنند.

وی در توضیح محتوای طرح مذکور گفت: بر اساس این طرح اسامی که تاکنون برای معابر انتخاب شده حفظ شده ضمن اینکه یک کدگذاری برای آن انجام می شود که قطعا این کار نیاز به مطالعه امکان سنجی دارد لذا شهرداری تهران ملزم شده نسبت به ارائه لایحه ای مبنی بر کدگذاری و شماره گذاری معابر شهر تهران اقدام کند.

سالاری ادامه داد: در ماده واحده این طرح آمده است ،در راستای ایجاد یکپارچگی در نامگذاری معابر و سهولت خوانش مسیر برای افراد غیر بومی و بومی ، شهرداری تهران موظف است که ظرف مدت ۳ ماه از ابلاغ مصوبه نسبت به ارائه لایحه دستور العمل شماره گذاری معابر با در نظر گرفتن نام اصلی معبر در تابلوهای راهنمای مسیر اقدام کنند.

در پایان سخنان رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران طرح "الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل هویت سازی و کدگذاری و شماره گذاری معابر شهر تهران" با اکثریت آرا به تصویب رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا